יום שלישי, 21 ביוני 2016

חדשת קולנוע: מה אנחנו יודעים על הסרט Doctor Strange ?



היקום הקולנועי של "מארוול" הוא כבר לא עוד ניסיון קולנועי, מדובר ב"מכונה משומשת" שהולידה 13 סרטים "שוברי קופות", אשר ביחד הכניסו מעל ל 10 ביליון דולר. ובשעה שהיקום הקולנועי של "מארוול" נכנס לפעימה השלישית שלו, עושה רושם שהוא רק מתחיל לצבור תאוצה. בשעה שדמויות חדשות יוצגו בשנים הקרובות עושה רושם ש"מארוול" רק התחילה "לגרד את פני השטח". עתה, כאשר הסרט השלישי בסדרת סרטי "קפטן אמריקה" כבר עלה לאקרנים וזכה לביקורות חיוביות מפי המעריצים והמבקרים, הגיע הזמן להתמקד ב"גיבור" הבא שהיקום הקולנועי של "מארוול" עומד לייצר. הגיע הזמן לדבר על "דוקטור סטריינג'".

עד לפני פחות משנתיים, אנשים רבים היו סקפטים מכך ש"מארוול" יצליחו עם דמויות שלא היו חלק מ"הנוקמים" כגון "קפטן אמריקה", "איירון-מן" ו"ת'ור" בפעימה הראשונה וחלק נכבד מהפעימה השנייה שלהם מתוך היקום שיצרו, אשר הובילו ל"נוקמים 2", אך כל זה השתנה כאשר "שומרי הגלקסיה" יצא לאקרנים ודביבון ועץ מדבר, אשר אומר שלש מילים בלבד, הפכו להצלחה גדולה מאד. יתרה מכך, בשנה שעברה האולפנים הצליחו לגרום לסרט "אנט-מן" לעבוד, למרות הפקה בעייתית והעובדה שמדובר בגיבור מסוג שונה לחלוטין. פול ראד הוכיח שהוא מצליח לגרום לדמותו לעבוד בצורה טובה גם עם "הנוקמים" בסרט השלישי של "קפטן אמריקה". בשל כך, עושה רושם, שכמעט כל דבר הוא בגדר אפשרי עבור האולפנים. ועכשיו, הגיע זמנו גם של "דוקטור סטריינג'". לא רק ש"סטריינג'" יהיה סוג אחר של גיבור ביקום הקולנועי של "מארוול", אלא שהוא יביא עימו חלק נכבד מהיקום של "מארוול" - קסם. נכון, סרטי "ת'ור" פילרטטו עם הרעיון שקיים דבר כזה ביקום שנקרא קסם, אבל דוקטור סטריינג' ידוע כ"המכשף העליון" ולכן, נתוודע לעולם הקסמים בצורה חזקה מאד. אז, מה בדיוק אנו יודעים על הסרט החדש של "מארוול" ?

סטפן סטריינג' 

בדומה ל"שומרי הגלקסיה", אבל אולי בדרגה פחותה יותר, לרבים ממעריצי ספרי הקומיקס אין מידע רחב על הדמות של דוקטור סטריינג'. אולם, מדובר בדמות מתקנת בכירה בעולם של "מארוול" וגם חזקה מאד. האדם מאחורי הדמות הינו ניורוכירוג בשם סטפן סטריינג', כאשר את הדמות יגלם השחקן בנדיקט קמבמבראץ'. לדמות יש רקע נרחב ומעניין מאד ביקום של "מארוול" ואת סיפור המוצא של דוקטור סטריינג' עומדים לראות בסרט שעומד לצאת לאקרנים.

סטפן סטריינג היה אחד מהנירוכירוגים הגדולים ביותר בעולם ובמקביל גם לא היה בעל אישיות חיובית. אולם, לילה אחד סטריינג' נקלע לתאונת דרכים מחרידה ובשל כך הוא לא יכול להמשיך לנתח ולכן הוא מקדיש את חייו והונו בכדי לנסות להציל את עצמו. החיפושים מביאים אותו לטיבט, שם הוא מגלה את הדרכים המיסטיות. כל מי שצפה ב"טריילר" שהחלק הזה של הסיפור מטופל בצורה דומה מאד בסרט, כאשר רואים בסצינה הראשונה כיצד הרכב מתהפך וקמבמבראץ' נמצא בכיסא הנהג. שאר ה"טריילר" מראה את קמבמבראץ' נע ברחבי העולם בחיפוש אחר תשובות ואנחנו אפילו רואים את ידיו הרועדות, אשר נבעו, ככל הנראה מהתאונה. לאחר שהוא מתוודע לדרכים המיסטיות מדובר בסיפור שונה לחלוטין, סיפור שייקח את הצופה למימד אחר ויראה לנו "נבלים" מסוג שעדיין לא ראינו בעולם הקולנועי של "מארוול". במילים אחרות, הכיני "דוקטור סטריינג'" מתאים מאד עבור הדמות והעולם שלו.

הבארון מוראדו

כל גיבור זקוק ל"נבל" ו"הבארון מוראדו" הוא האויב הגדול של דוקטור סטריינג', לפחות בספרי הקומיקס. אך במקרה הזה מדובר בגרסה קולנועית של דוקטור סטריינג', אז יכול מאד להיות שהסיפור יהיה שונה, לפחות בהתחלה. מוראדו הינו עבד מזה 12 שנים בשם צ'יווטל אג'יאופור. מוראדו הוא משתמש גדול בדרכים המיסטיות ובימים הראשונים שבו סטריינג' לומד על כוחותיו מוראדו הוא בעל ברית משמעותי של סטריינג'. אולם, מוראדו מעוניין להיות "המכשף העליון" וכאשר סטריינג' זוכה בכך הם הופכים לאויבים מושבעים. מצד שני, בקטע מהסרט שניתן לראות, מוראדו וסטריינג' יעבדו ביחד ב"דוקטור סטריינג'", ואנו חוזים בכך כאשר הם קופצים ביחד במהלך הסרט ממקום למקום בניו יורק. אנו לא יודעים בדיוק עד כמה הדמות של מוראדו שונתה עבור הסרט, אבל יכול מאד להיות שבהפקה סטו לחלוטין מנתיב ספרי הקומיקס, לפחות בנוגע לדמות הזאת. נכון, אפילו אם מוראדו הוא לא "נבל" בסרט זה, וסביר להניח שהוא לא יהיה, יכול מאד להיות שהוא יהפוך ל"נבל" בהמשך המותג (סרטים עתידיים נוספים), עובדה שיכולה לסייע ליקום הקולנועי של "מארוול", אשר המעריצים הפנו לגביו טענה בכך שה"נבלים" שלהם מופיעים בסרט אחד וזהו. להוציא, כמובן, את הדמות של לוקי. 

אין תגובות: