יום ראשון, 21 בדצמבר 2014

בוודאי שמתם לב ש... (פינה מיוחדת המוקדשת ללוח החדש של רשת NBC בחצי השני של עונת 2015-2014)

 

הסדרה The Night Shift חוזרת לרשת NBC ב 23 בפברואר 2015. הסדרה חוזרת לחצי השני של העונה הראשונה שלה והיא מקבלת משבצת שידור יוקרתית, כאשר היא תשודר אחרי The Voice (כאשר זו תחזור מחופשה). מדובר בשדרוג עצום עבור סדרה שהחלה את דרכה בעונת הקיץ מתוך מטרה לסיים את הפרקים שהובטחו לה ואז להיות מבוטלת. השיבוץ הנ"ל מוביל למספר מסקנות. ראשית, העובדה ש State Of Affairs לא מקבלת הזמנה ל 9 פרקים נוספים לעונה הראשונה שלה (ואולי גם היחידה), וזאת למרות שזה היה התכנון המקורי של הרשת. כלומר, ברשת מאוכזבים מאד מנתוני הסדרה מאחר והיא הייתה התקווה הגדולה ביותר של הרשת לעונה הנוכחית. מסקנה שנייה היא, שברשת חושבים שמזה זמן רב מצאו את הדרמה הרפואית שחיפשו בשנים האחרונות מאז ש E.R ירדה מהמסכים. ולבסוף, שבעונה הבאה נזכה לראות דרמה נוספת של הרשת בשעה עשר בערב של יום שני.

הדרמה Odyssey תעלה ב 5 באפריל 2015 ברשת NBC. למרות שרבים אולי יתלוננו שהשיבוץ של הדרמה מאוחר ובעיקר לא טוב, הרי שצריך לומר זאת כך: הם טועים. השיבוץ הנ"ל מוכיח עד כמה ברשת אוהבים את הדרמה החדשה שלהם. נכון, בעונה שעברה ברשת לא הצליחו עם הדרמות החדשות שהעלו ביום ראשון (Crisis, Belive), אולם השנה אמורה להוביל אותם הדרמה A.D, אשר אמורה להיות ההמשך של סיפור ה"ברית החדשה", סיפור אשר בעונה הראשונה שעברה ניפק נתונים מדהימים. לפיכך, ברשת חושבים שגם השנה הנתונים יהיו גבוהים מספיק למשוך את הדרמה החדשה שלהם לנתונים גבוהים. וזאת למרות שהדרמה Game Of Thrones חוזרת בדיוק באותו יום לעונה חדשה. למען האמת, שיבוץ טוב מזה בהפקת הסדרה לא יכלו לקוות.

רשת NBC משנה לחלוטין את רצועת הקומדיות של יום שלישי בשעה תשע. החל מה 17 במרץ 2015 ברשת יעלו שתי קומדיות אחרות: הקומדיה החדשה One Big Happy של אלישה קת'ברט וניק זאנו וכן, את העונה השנייה של Undateable. מהשיבוץ הנ"ל אפשר להסיק שתי מסקנות עיקריות: ברשת לא למדו את הלקח וממשיכים, לפחות בשלב הזה, עם משבצת הקומדיות בערב יום שלישי אחרי תכנית התוצאות של The Voice וממשיכים לבזבז שעה נוספת בניסיון להשיק קומדיות. מי יודע, אולי לקראת העונה הבאה הם ישנו את דעתם. ואילו המסקנה השנייה היא, ששתי הקומדיות ששודרו עד כה בשעת השידור הנ"ל: Marry Me ו About A Boy, שנתוני הרייטינג שלהן היו גרועים, אמורות להיות מבוטלות, גם אם ברשת לא יצאו בהודעה עד עתה. כיצד ניתן לדעת זאת ? ברשת נאלצו לשבץ את העונה השנייה של Undateable, שנתוניה בעונת הקיץ לא היו גבוהים בכדי להציל את שעת השידור. עבור ההפקה, אולי היה כדאי להם לחכות לעונת הקיץ, כאשר הציפיות לא כל כך גדולות בכדי "לסחוט" עונה נוספת ? לפי דעתי, חבל, מדובר בקומדיה נחמדה מאד ויהיה חבל לראות גם אותה מבוטלת.

הדרמה The Blacklist תחזור לחצי השני של העונה ב 1 בפברואר 2015. מעריצי הסדרה בוודאי שואלים את עצמם מדוע ברשת מחכים עד ה 1 בפברואר בכדי להחזיר את הסדרה. הרי ברשת יכלו להקיץ את הפרקים האחרונים של Parenthood בחודש דצמבר ולהתחיל את החלק השני של הסדרה האהובה עליהם כבר בתחילת השנה האזרחית, אולם ברשת קיבלו את ההחלטה משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא, שהם רוצים להריץ את הסדרה בלי הפסקות עד תום העונה, וזאת במיוחד לאור ההפסקה הגדולה מאז אמצע חודש נובמבר 2014. בהנהלת הרשת יודעים שהמעריצים לא אוהבים את ההפסקה הגדולה, אשר נבעה מתוך ניסיון להשיק את State Of Affairs באותה משבצת שידור, ולכן הם יודעים שהפסקות נוספות רק יעצבנו אותם. הסיבה השנייה היא, שברשת ישתמשו בשידור הסופרבול להשיק את החצי השני של העונה. כידוע, משבצת השידור שלאחר שידור המשחק זוכה לנתונים גבוהים מאד ולכן זו פלטפורמה נהדרת להחזיר את הסדרה. מעניין יהיה לראות את הנתונים בשבוע שלאחר מכן ועד כמה הצופים ימשיכו לצפות בה לאחר החזרה מהחופשה הארוכה. בדרך כלל זה לא מצליח לרשתות ויהיה חבל להפסיד סדרה נחמדה נוספת בשל התנהלות הרשת.

לרשת NBC עדיין יש מספר דרמות חדשות שהיא לא קבעה להן מועדי שידור. לאחר שקיבלנו את הלוח החדש של הרשת לחצי השני של עונת 2015-2014 אפשר להרים גבה ולתהות היכן נמצאות סדרות חדשות שהרשת כבר אישרה לעונה הנוכחית. ראשית, ברשת NBC טענו ש Heroes Reburn, אשר תציג את חזרת הסדרה לאחר מספר שנים של הפסקה, תעלה בשנת 2015 ולכן נותרו לרשת שתי אפשריות: להעלות את הסדרה בעונת הקיץ בדיוק כפי שברשת FOX עשו בשנה שעברה עם העונה החדשה של 24 והצליחו בכך במידה לא מבוטלת, או לחכות עד עונת 2016-2015 ולהשיק אותה אז. נכון לעכשיו, עדיין לא יצאה הודעה בנושא. לפי דעתי, השקה בעונת הקיץ תהיה מהלך נבון יותר, במיוחד מאחר והתכנון הראשוני הוא של אירוע מוגבל ולא ניסיון להשיק את הסדרה מחדש. דרמה נוספת שהרשת לא קבעה לה מועד שידור היא Aquarius (הסיפור של צ'ארלס מנסון מזווית שונה) בכיכובם של דיוויד דוכבני וקלייר הולט. עכשיו, תחשבו על ערב בעונת הקיץ עם שתי הדרמות הללו ? מעריצי הסדרות בעלות תסריט ייהנו מאד מערב זה. יהיה חבל לחכות עד חודש ספטמבר בכדי לחכות לכל אחת מהן. מה דעתכם ?

לרשת NBC יש קומדיה חדשה שעדיין לא נקבעה לה שעת שידור. בתחילה, לרשת היו שתי קומדיות חדשות שלא נקבעה להן שעת שידור, אולם ברשת החליטו להעביר את הזכויות ל Tooken, הקומדיה החדשה של טינה פיי, ל Netflix, אשר אישרה לה שתי עונות בנות 13 פרקים כל אחת. בשל כך, הרשת נותרה עם קומדיה אחת בלבד ללא שעת שידור: Mr. Robison. בשל העובדה שהוזמנו לעונה הראשונה של הסיטקום שישה פרקים בלבד קשה לראות את הרשת משיקה את הקומדיה לאורך כל עונת הקיץ (לעונת החורף הבאה אין סיכוי שהיא תידחה) ולכן נותרו לרשת שלש אפשרויות: אפשרות אחת היא לשדר במשך שלשה שבועות שני פרקים של הסדרה ולסיים אותה. אפשרות נוספת היא פשוט לבטל אותה ולא לשדרה בכלל. האפשרות האחרונה היא להוציא את הסדרה ישירות לאתר שלה או למכירת ה DVD. אם תשאלו אותי, האפשרות הראשונה נראית בעלת הסיכויים הטובים ביותר.

תגובה 1:

Gilad אמר/ה...

מאוד משמח שמשמרת לילה ו Undateable עוד מעט חוזרים. מאחל להם הצלחה כי הם באמת סדרות ששבו את ליבי.