יום רביעי, 10 בדצמבר 2014

שלב סיכום עונה: Hawaii Five-O, עונה רביעית: מכונה משומנת, אבל עדיין רק מכונה...



רבים לא האמינו כאשר הריבוט ל Hawaii Five-O עלה, שהוא יצליח, אולם שתי העונות הראשונות (הראשונה יותר מהשנייה) היו סבירות בהחלט (לא מעבר לכך). העונה השלישית הייתה כבר ירודה מאד ולא היה ברור לאיזה כיוון הסדרה צועדת, האם להמשך ההידרדרות או שמא היא תזנק מחדש. על פי הכותרת אפשר להסיק את המסקנה הבאה: המפיקים עשו שיעורי בית והפכו את הסדרה למכונה משומנת, אבל בפועל מה שיצא להם בידיים הוא תוצר של המכונה: בועת פלסטיק ולא מעבר לכך.

ראשית, בהפקה עשו בחוכמה שהורידו את מספר הפרקים לעשרים ושתיים. אין שום סיבה שהסדרה תקבל 24 פרקים לעונה, כפי שקרה עד כה בעונה הראשונה והשלישית (בעונה השנייה המספר עמד על 23), במיוחד היות וכמעט ואין "פרקי ציר". בעונה הרביעית, מספר הפרקים שעסקו בסיפור מסגרת כלשהו עמד אולי על 4 ועבור סדרה מהסוג הנ"ל, לראות 24 פרקים או אפילו 20 פרקים בעונה זה יותר מדי. כמה אפשר להמשיך ולהתלהב מהמראות של האזורים המרהיבים של המדינה ?

מהלך נבון שני שעשו ברשת היה להפוך את מישל בורת' (קת'רין) לחלק מהקאסט הראשי, אם כי לא ברור מה קרה לפניה של השחקנית שבהשוואה לעונות קודמות הפכו לנפוחות (לא מדובר בעלייה במשקל משום שלא נראה על גופה שהיא העלתה גרם אחד). מדובר בסדרה גברית מאד, במיוחד לאור העובדה שבעונה זו הצטרף לקאסט גם צ'אי מקברייד, בתור לו, ראש מחלקת התקיפה של המשטרה, אשר בסוף העונה גם הופך לחלק מ"פייב או". אולם, הבעיה היא, שזה קרה על חשבון גרייס פארק (קונו), שהתפקיד שלה קטן מאד בתחילת העונה, כאשר הדמות שלה נעה ברחבי העולם, בתחילה עם אדם (החבר שלה) כשהיא בורחת מהיאקוזה ולאחר מכן בחיפושיה אחר אדם. לא ברור מדוע צריך עוד דמות גברית ולא עוד דמות נשית. יתרה מכך, בפרק הלפני האחרון העיפו את הדמות שלה, כאשר היא מחפשת אחר נער שחטפו אותו. את ההחלטה הזאת קשה מאד להבין.

מבחינה רעיונית, מדובר בעונה הגרועה ביותר, בעיקר בשל העובדה שסיפור המסגרת היה עלוב במיוחד. בתום העונה השלישית אמו של סטיב מקגארת' נעלמה לאחר שיזמה שיחה עם וו פאט העצור, אויבו הגדול של סטיב. סטיב לא מבין מה התעלומה הגדולה, במיוחד לאחר שבמשך עונה שלמה העמיקו אותה עוד יותר ובסוף מתברר שאמו של סטיב הרגה את אמו של וו פאט במקום את אביו. אתם רציניים ? זו התעלומה הגדולה ?

דווקא חלק מסיפורי המשנה היו מעניינים יותר כמו רבקה (לילי סימונס), החברה החדשה של דני או העובדה שקת'רין פרשה מחיל הים בכדי לעבוד במגזר הפרטי, אם כי לא ברור מדוע חיסלו את הבוס שלה לאחר פרק אחד, אולי בכדי שתצטרף ל"פייב או", אולם לפי דעתי נוצרה אי התאמה בצוות וראו זאת כאשר הדמות של קונו חזרה ואז נראה היה שההרמוניה חזרה. אולם, שוב, לא ברור מדוע זה היה חייב להיות על חשבון הדמות של קת'רין. גם הסיפור של איאן רייט, הגאון הטכנולוגי אשר מצליח לשטות בחבורה, היה טוב מאד וגם הפעם לא ברור מדוע חיסלו את הדמות לאחר שני פרקים בלבד. אפשר היה למתוח זאת על פני עונה אחת נוספת לפחות. אפילו הסיפור על אביו של צ'ין הו קלי היה מעניין. גם הכנסת דמותו של ג'רי (ג'ורג' גראסיה) איש הקונספירציות היה מעניין מאד, אם כי זה בא על חשבון הדמות של קאמקונה. סיפורי המשנה היחידים שהיו עלובים במיוחד היו סיפורה של קונו. נראה היה שהמפיקים היו חייבים להתמודד עם היעדרה של גרייס פארק ויצרו סיפור עלוב על הבריחה שלה ושל אדם ולאחר מכן החיפוש אחריו. כמו כן, הסיפור על קלרה, אמו של דני (מלאני גריפית, אם כבר מזכירים מוצרי פלסטיק, מדהים לחשוב שבשנות השמונים היה לה פרצוף יפה), אשר נפרדת מאביו של דני (טום ברנג'ר) רק בכדי לחזור אליו. ולבסוף, הסיפורים שקשורים למשפחת מקגארת', כגון העובדה שאחותו של סטיב, מארי (טארין מאינינג) אימצה ילדה ושהדודה שלהם, שעזרה לגדל אותם, גוססת. גם הם היו משעממים וצפויים.

מעבר לכך אין הרבה מה לומר. התסריט נשאר אותו דבר ומתבסס בעיקר על הדיאלוגים ה"שנונים" שבין סטיב לדני. אם זה היה תלוי בי, הייתי מרחיב דווקא את תפקידי המשנה בסדרה, בין היתר של גרייס, בתו של דני, אשר עושה רושם שמעונה לעונה תפקידה דווקא קטן, כמו תפקידו של מאסי אוקה (ד"ר מקס ברגמן), אשר לאחר התחלה בינונית עושה רושם שמוסיף להקללת האווירה כאשר הוא על המסך. אדם, החבר של קונו ובהחלט משתמש הרבה יותר בלילי סימונס היפה בעלת הגוף המושלם. כמו כן, בהחלט לא הייתי מוותר על הדמות של קת'רין, במיוחד מכיוון שזה לא נחוץ, בדיוק כפי שלא היה נחוץ לוותר בעונה השנייה על הדמות של לורי ווסטן (לורן גרהאם). מדוע בהפקה מחליטים שמדובר במועדון לגברים בלבד (עם היוצא מהכלל שלא מעיד על הכלל, גרייס פארק) ?

אז, לראות או לא לראות ?

חובבי סדרות האקשן מבלי לחשוב ובלי סיפורי מסגרת יאהבו גם את העונה הזאת. עדיין מדובר במוצר פלסטיק משובח, אשר בכל פרק גם מאפשר לצופים ליהנות מתפאורה יפה מאד של המקום. אולם הצופים שמחפשים איכות, או קצת מעבר לאקשן חסר היגיון, יכולים לדלג על העונה. היא מאכזבת. לפחות אותי היא אכזבה. מישהו חושב כמוני ?

אין תגובות: