יום שישי, 12 בדצמבר 2014

שלב סיכום עונת הקיץ 2014: רשת TNT היחידה שיכולה לחייך בעונה זו, אבל היא גם מביטה בחשש אל העתיד (חלק א)



את עונת הקיץ 2013 רשת TNT סיימה בצורה לא טובה, כאשר היא רשמה שתי סדרות בלבד בעלות נוכחות חיובית בלוח המשדרים: Rizzoli & Isles ו Major Crimes. בשל כך, ברשת העלו שלש סדרות חדשות בכדי לנסות ולשדרג את מצב הרשת. כל אחת משלש הסדרות עומדת בקטגוריה שונה: אחת נחלה הצלחה גדולה באופן יחסי, השנייה הניבה נתונים בינוניים ואילו הסדרה השלישית נחלה כישלון בנתוני הרייטינג. הכתבה הראשונה מתוך השתיים תעסוק בכישלונות של הרשת.

לפני שנתחיל לנתח את נתוני הרייטינג של הסדרות החדשות של הרשת, כדאי לציין שברשת ביטלו שלש סדרות: ראשית ברשת ביטלו את הסדרה Dallas לאחר שלש עונות בלבד (הסדרה המקורית "רצה" במשך 14 עונות). העונה השלישית הניבה 1.924 מיליון צופים בלבד ואילו חמשת פרקי הקיץ הניבו לבד נתונים גרועים עוד יותר של 1.853 מיליון צופים בלבד. אלו נתונים שרשת הכבלים לא יכלה לעמוד מאחוריה, במיוחד מאחר וברשת כבר לא יכלו להשתמש בשמו של לארי הגמן (ג'י אר יואינג), אשר הלך לעולמו לפני יותר משנה.

סדרה נוספת שברשת ביטלו הינה Perception, אשר בעונת הקיץ הניבה בסך הכל 0.56 נק' מדד בממוצע לפרק ובמספר הצופים הכללי הסדרה המשיכה במגמת הירידה לאחר שבעונה הראשונה הסדרה הניבה 4.242 מיליון צופים ובעונה השנייה הנתונים עמדו על 3.502 מיליון צופים, הרי שבעונה השלישית (עד כה, כאשר נותרו 4 פרקים לעונה, אשר ישודרו בעונת החורף) הנתונים עמדו על 2.78 מיליון צופים. ברשת לא יכלו להרשות לעצמם עונה נוספת עם נתונים כאלה, לא כל שכן במידה ומגמת הירידה הייתה נמשכת גם בעונה הבאה. ברשת לא לקחו סיכונים.

סדרה שלישית שהרשת ביטלה הינה Franklin & Bash. "הכתובת הייתה על הקיר" כאשר בכל עונה בשלש העונות האחרונות נעשו שינויים קיצוניים בקאסט וגם באווירה של הסדרה. בעונה הרביעית הנתונים עמדו על 1.16 מיליון צופים בממוצע, כאשר שלשת הפרקים האחרונים של העונה לא הצליחו להגיע אפילו למיליון צופים. בנק' המדד הנתונים היו גרועים עוד יותר. הממוצע עמד על 0.32 נק' מדד, כאשר פרקים שמונה ותשע של העונה רשמו נתונים גרועים של 0.25 נק' מדד ורק פרקים חמש ועשר של העונה הניבו נתוני "שיא" של 0.4 נק' מדד.

נתונים נוספים של סדרה נוספת שהרשת, ככל הנראה, לא יכולה להיות מרוצה מהנתונים שלה הם של הסדרה החדשה Legends. למרות שברשת חידשו אותה, ככל הנראה בשל העובדה שהם כבר ביטלו שלש סדרות וותיקות אחרות. הסדרה עוסקת במרטין אודום, אשר עובד במסווה כסוכן של ה F.B.I במקרים שונים ומאמץ זהויות כמו זיקית. יום אחד ניגש אליו חסר בית ואומר לו שהזהות שהוא חשב שהיא הזהות האמיתית שלו היא עוד זהות אחרת ובעצם הוא בן אדם אחר לחלוטין והוא לא יודע מיהו באמת. המטרה שלו, בהמשך לעבודתו הרגילה, היא לגלות את האמת אודות עברו.

נתוני עשרת הפרקים הראשונים של העונה הראשונה של הסדרה היו מחרידים. הסדרה הניבה בממוצע הצופים הכללי נתונים של 1.554 מיליון צופים בממוצע. במידה ומורידים את הנתונים של הפרק הראשון, 2.58 מיליון צופים, הנתונים יורדים עוד יותר ל 1.44 מיליון צופים. לעונה ראשונה, מדובר בכישלון גדול, כאשר שני הפרקים האחרונים הניבו 1.08 מיליון צופים כל אחד.

בנק' המדד המצב של Legends היה גרוע מאד. הפרק הראשון אמנם הניב 0.52 נק' מדד, אולם ממוצע של פרקי העונה עמד על 0.3 נק' מדד, כאשר פרקים שמונה ועשר הניבו 0.19 ו 0.20 נק' מדד בלבד. נתונים אלו גרועים בהרבה מנתוני "קינג ומקסוול", אשר בוטלה בשנה שעברה בתום עונה אחת בלבד, למרות שהניבה 0.5 נק' מדד בממוצע לעונה.

כפי שציינתי, הפרק הראשון של הסדרה הניב 2.58 מיליון צופים, כך שלמרות שהסדרה עלתה בשלב מאוחר של העונה, ב 13 באוגוסט 2014, הרי שהצופים העניקו לה סיכוי. אולם, כבר בפרק השני הנתונים ירדו ל 1.73 מיליון צופים. כלומר, איבוד של 850 אלף צופים. בפרק החמישי נרשמה ירידה ל 1.43 מיליון צופים ובפרק השמיני הירידה הייתה גדולה עוד יותר ל 1.06 מיליון. עתיד גדול, אם בכלל, אין לסדרה. ואי אפשר יהיה להאשים את הרשת במידה והיא תבוטל לאחר עונה השנייה שהוענקה לה במידה והנתונים לא ישתפרו במידה ניכרת.

מה הסיבה שזה לא הצליח עבור הרשת ?

מדובר בסדרה שונה לחלוטין מהסדרות שבדרך כלל ברשת מעלים. הרשת ידועה בכך שהסדרות שלה בנויות בצורה מסוימת ובנאלית, בדיוק כפי שברשת CBS סיגלו בעשור האחרון. בניגוד למבנה הרגיל של סדרות הרשת הפעם מדובר בסדרת אקשן בעלת אוקטן גבוה. ועד כמה שהיא הייתה סבירה מאד לצפייה, למרות שלא ניתן לומר עליה שהיא יוצאת דופן, הרי שצופי הרשת לא אהבו את השינוי וויתרו על התענוג. למרות ששון בין, אלי לרטר וסטיב האריס עשו עבודה טובה מאד.


לסיכום, למרות שהרשת, בסופו של דבר, יכולה לחייך בתום קיץ 2014 (ואת הסיבות לכך אפרט בכתבה השנייה בסדרה הזאת והאחרונה בהחלט בסדרת כתבות ניתוח עונת הקיץ 2014), הרשת עדיין רשמה כישלונות בעונת הקיץ 2014. מבין שלש הסדרות שבוטלו, יהיה חבל לוותר על Perception, בעיקר בגלל השחקנים הראשיים. לגבי השתיים האחרות, הן לא יחסרו לאף אחד. אני טועה ?

אין תגובות: