יום ראשון, 7 בדצמבר 2014

ניתוח: עונת החורף 2015-2014, נתוני רייטינג בולטים בשבוע האחד עשרה של עונת 2015-2014



ברשת ה CW הנתונים הבולטים בשבוע שעבר היו של הסדרה The 100. נכון, בוודאי חשבתם שאציין את העלייה בנתונים של הסדרות Arrow ו The Flash, אך להן אתייחס בפעם אחרת. מה שמעניין בנוגע לנתוני הסדרה The 100 הוא, שלמרות ש Arrow, אשר קדמה לה, הצליחה לזנק בנק' המדד מ 0.9 ל 1.4 נק' מדד, הרי ש The 100 לא הצליחה לשנות את נק' המדד שלה ונותרה על 0.6 נק' מדד. גם במספר הצופים הכללי הסדרה לא שיפרה עמדות בצורה קיצונית. בעוד ש Arrow הצליחה לזנק מ 2.64 ל 3.92 מיליון צופים, הרי ש The 100 עלתה רק במעט מ 1.64 ל 1.86 מיליון צופים. כלומר, ברשת מבינים שזו "תקרת הזכוכית" של הסדרה ומעל לכך היא לא צפויה לעלות יותר ולא משנה איזו סדרה תשודר לפניה. בכך, היא תוכל לקבל את ההחלטות לגביה.

ברשת ABC הנתונים המעניינים היו של "ש.י.ל.ד.". הסדרה ממשיכה בקו העלייה מלפני שבועיים כאשר עלתה מ 1.5 ל 1.6 נק' מדד. בשבוע שעבר העלייה הייתה משמעותית יותר מ 1.6 ל 1.8 נק' מדד. צריך לזכור שלא הייתה לה סדרה בעלת נתונים גבוהים, אשר תקדם אותה, אלא הסרט "צעצוע של סיפור", אשר הניב 1.9 נק' מדד. למרות זאת, אפשר להסיק מכך, שכאשר לרשת יש אפילו סדרה או תכנית בעלת נתונים בינוניים ומעלה, ל"ש.י.ל.ד." יש סיכוי גבוה להצליח. עכשיו, שערו בנפשכם מה היה קורה לו הסדרה הייתה משודרת אחרי Once Upon A Time או Modern Family. לפי דעתי, הנתונים שלה היו חוצים את קו 2.0 נק' מדד. לפעמים קשה להבין את ההחלטות של הרשת. יהיה מעניין לראות את השיבוץ של הרשת לערב יום שלישי בשנה הבאה.

ברשת CBS חייבים להמשיך לציין את נתוני Madam Secretary בפרק סיום החצי הראשון של העונה. הפרק הנ"ל רשם עלייה נוספת. לאחר התחלה גרועה והתבססות בבינוניות, בשבועות האחרונים חלה עלייה הדרגתית בנתוני הסדרה. מ 1.4 ל 1.5 ל 1.6 ובשבוע שעבר ל 1.9 נק' מדד. אפשר לומר זאת בפה מלא, הסדרה הצליחה להתייצב על נתונים סבירים לחלוטין. בכל מה שקשור למספר הצופים הכללי הסדרה תמיד הצליחה לעמוד על נתונים טובים, אבל השינוי בנק' המדד הוא מעניין מאד. כל מי שצפה בחצי הראשון של העונה יכול היה להסיק שגרף העלייה החל בשלב שבו הסדרה החלה להשתפר. הנתון המעניין יותר הוא, שזה קורה דווקא אל מול הערב של The Walking Dead, למרות שהסדרה לא משודרת באותה שעה. עדיין, זה מרשים מאד שהסדרה הצליחה לשפר עמדות. יכול מאד להיות שלרשת יש סדרה נוספת לערב יום ראשון. למרות השיפור לא מדובר בהצלחה ענקית, אך ברשת יכולים לסמן וי ראשון בעונה הנוכחית. "חור" אחד היא הצליחה לסגור, לפחות כעת. מעניין יהיה לעקוב אחר נתוניה בחצי השני של העונה בכדי לראות באם מדובר בהבלחה רגעית או בנתונים שיחזיקו מעמד לאורך זמן.

ברשת NBC הנתון המעניין הוא של הסדרה Constantine. ברשת קיוו שהסדרה תצליח לשרוד את ערב יום שישי וסוף סוף ל Grimm תהיה סדרה נוספת. אולם, אפשר כבר עתה להבחין, שלהיט גדול הסדרה כבר לא תצליח להיות. למען האת, היא עוברת את אותו תהליך ש Dracula עברה בשנה שעברה. התחלה סבירה, נפילה גדולה ואז עליות ומורדות מנתונים גרועים לבינוניים. אפשר להבין את החלטת הרשת שלא להעניק לה תשעה פרקים נוספים. מדוע להשקיע בה כאשר Hannibal עולה הרבה פחות ומייצרת נתונים דומים ? לדוגמא, בשבוע שעבר הפרק של הסדרה הצליח להניב בסך הכל 0.8 נק' מדד ו 3.10 מיליון צופים למרות שלא ניצבה מולה תכנית נוספת בפרקים חדשים. קשה לראות את הרשת מעניקה לה עונה נוספת עם נתונים כאלה. כמו כן, קשה לראות את הסדרה מצליחה להתרומם לנתונים שיאפשרו לה עונה נוספת. מעריצי הסדרה צריכים להתחיל את הספירה לאחור.

ברשת FOX אין הרבה על מה להתעכב מלבד על נתוני הסדרה Bones. הסדרה בקרוב יוצאת לפגרה ארוכה עד חודש מארס ועושה רושם שגם בעונה העשירית שלה היא מצליחה להניב נתונים דומים לסדרה Sleepy Hollow, אשר לפני תחילת העונה נחשבה לתקווה הגדולה של הרשת, ואף מעבר לכך. בשבוע שעבר Sleepy Hollow הניבה 1.5 נק' מדד ו 4.51 מיליון צופים ואילו Bones הניבה 1.5 נק' מדד 5.70 מיליון צופים. הבעיה הגדולה היא, שמבט על החצי השני של העונה לא מראה שיש לרשת אופציות טובות בהרבה מלבד הסדרה החדשה Backstrom. קצת עלוב עבור הרשת שעד לפני שלש שנים הייתה במקום הראשון בנתוני הרייטינג. נכון, Gotham עם נתונים סבירים, אבל עד מתי ברשת יתנחמו בכך ?

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

גם לפני 4 שנים פוקס לא הייתה בראש נתוני הרייטינג

אנונימי אמר/ה...

לתגובה מעלי:
עד 2010 וכולל, פוקס היתה ראשונה ברייטינג בזכות מה שהיתה אז תוכנית הדגל שלה - אמריקן איידול.
מ 2011 התוכנית החלה להתדרדר ברייטינג ומשם כל לוח השידורים של פוקס, שהיה מבוסס על 2-3 ימי שידור לאמריקן איידול, החל לשקוע.

אנונימי אמר/ה...

שילד במקור היתה התקווה של הרשת ללהיט גדול. עכשיו כשברור שזה לא יקרה נראה לי שהרשת פשוט מעבירה את הזמן עם הסדרה עד שהעונה תיגמר.
אם הסדרה תצליח להחזיק על רייטינג סביר בלי להיט לפניה הרשת תזרום איתה לעונה נוספת. אבל לא עושה רושם שהרשת מתאמצת יותר מדי שזה יקרה.