יום רביעי, 12 בפברואר 2014

פרסום: עתיד הסדרה White Collar לוט בערפל.



אנו נמצאים באמצע חודש פברואר, תקופה בה בהפקת הסדרה White Collar מתכוננים להתחיל בצילומים לעונה חדשה של הסדרה, אשר מדי עונה מתחילה בחודש מרץ, אך נכון לעכשיו, אין שום תזוזה לכיוון הזה. ברשת USA עדיין לא הודיעו על חידוש הסדרה לעונה נוספת, ועל פי המידע שמתקבל מסתבר שבין ראשי רשת USA לאולפני FOX TV, האחראים להפקת הסדרה, התנהלו שיחות, אך לא אינטנסיביות וברשת לוקחים את הזמן בנושא הזה.

לאור העובדה שהעונה החמישית של הסדרה הסתיימה בקליף האנגר סביר מאד להניח שהסדרה תחזור לעונה אחרונה בכדי לסגור את הסיפור. ברשת נוהגים להעניק לסדרות שלהם עונה אחרונה בכדי לסגור את כל קצוות הסיפור. כך נהגו כלפי Monk, Burn Notice ואפילו In Plain Sight ו Psych, כך שלא סביר שכלפי סדרה כה וותיקה ברשת ינהגו בצורה אחרת.

למרות שסביר להניח שתהיה עונה נוספת לסדרה לא ברור כיצד היא תראה. ברשת מעוניינים להחזיר את הסדרה למיני סדרה, אשר תסגור את קצוות הסיפור, אך באולפנים מעוניינים בעונה אחרונה מלאה. אך בכל מקרה, קיימת הבנה שגם במידה והסדרה תחזור זו עומדת להיות העונה האחרונה שלה.

במידה ומתייחסים לעונה החמישית מבחינת נתוני הרייטינג צריך להדגיש שבשל העובדה שהעונה החלה בחודשי החורף (חודש אוקטובר) במקום חודשי הקיץ (חודשים יוני-יולי) כפי שהיה נהוג עד עתה, נתוני הסדרה ירדו בצורה דרמטית, ככל הנראה בשל העובדה שהסדרה נאלצה להתמודד עם הסדרות של רשתות הברודקאסט. הנתון המעניין הוא, שדווקא כאשר הסדרה חזרה בחודש ינואר לפרקים האחרונים של העונה היא רשמה עליה בנתוניה וסיימה עם ממוצע של 2.8 מיליון צופים. נתונים סולידיים עבור סדרה המשודרת בחודשי החורף.

לאור העובדה שנתוני הסדרה הפכו בסוף העונה לסולדים, המבט נסוב אל עבר מניעים כלכליים. נכון לעכשיו, ברשת אחראים ב 100% לעלויות ההפקה, אך מצד שני הסדרה לא בבעלותם. היות והסדרה מצולמת ומופקת בניו יורק מדובר גם בעלויות יקרות. לאור עובדה זו, ברשת בחנו בחודשים האחרונים את הפיילוטים שלהם ולמרות שהם פסחו על שניים מהם בשבוע האחרון (אחד מהם דרמה ואחת קומדיה) עדיין יש לרשת USA מספיק פיילוטים בשביל להחליף את הסדרה הוותיקה והיקרה במוצר חדש וזול הרבה יותר. כלומר, להמשיך עם הסדרה בהסכם הנוכחי לא הגיוני עבור הרשת. באולפנים מוכנים להשתתף בעלויות של העונה האחרונה וגם להוריד את עלויות ההפקה, והיות וברשת עדיין מבינים שהסדרה אהודה על ידי המבקרים ויש לה עדיין באז, במיוחד עם מאט בומר בתפקיד הראשי, ולכן סביר להניח שימצאו את הנוסחה להגיע אל עמק השווה.

כאשר מביטים על הסדרה מבחינה קריאטיבית, המעריצים כבר מבינים שנהיה קשה יותר ויותר להצדיק את שיתוף הפעולה שבין הדמויות של פיטר וניל, וזאת בשל העובדה שהדמויות התפתחו מאד ככל שהסדרה נעה קדימה, אך המבקרים דווקא התייחסו לעונה החמישית של הסדרה כסולידית מאד וטובה מבחינה קריאטיבית. כמו כן, להפקה יש כבר רעיון כיצד לסיים את הסדרה מבחינה רעיונית, אך להוציא לפועל הפקה של עונה אחרונה לסדרה עומד להיות קשה ומכמה סיבות:

1. בשל העיכוב בהודעת החידוש ההפקה איבדה את צוות הכותבים של הסדרה, אשר נע קדימה לפרויקטים חדשים.

2. להפקה כבר אין גישה לחברי הצוות (הפקה ושחקנים) בניו יורק, אשר כבר נעולים על פיילוטים חדשים ולכן הפקה של עונה אחרונה תוכל לצאת לפועל רק מחודש אפריל, כאשר עונת הפיילוטים תסתיים.

חוסר הודאות מעצבן מאד בעיקר את השחקנים וחברי הצוות החתומים עד סוף חודש אפריל, בכדי להתחיל לתכנן את הצעדים הבאים שלהם, כאשר הם מנועים להיות פנויים לעונת הפיילוטים הנוכחית.


הערה: הידיעה מבוססת על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

כשמתרגמים כתבה, נהוג לתת קרדיט.

D1D1 אמר/ה...

תוקן.

אנונימי אמר/ה...

תודה.

noa אמר/ה...

אני חושבת שהצניחה ברייטינג בצחילת העונה והעליה לקראת הסוף קשורה גם לעובדה שתחילת הסדרה היתה ממש גרועה ומשעממת, ובפרקים החרונים פתאום הם חזרו לרמה טובה ואפילו מעניינת.