יום רביעי, 19 בפברואר 2014

פינת D1D1 רואה סרטים.



"Kick-Ass 2 - קיק אס 2"
 

סרט ההמשך ללהיט הגדול משנת 2010 אודות דייב ליזוסקי, אשר מחליט להיות גיבור על ולהילחם בפושעים. בסרט זה, כריס דאמיקו מחליט לנקום בקיק אס על כך שהרג את אביו ולכן הוא מחליט להיות נבל-על בשם "מאדרפאקר" ולהקים צבא של פושעים שסר למרותו. במקביל, קיק אס מצטרף לחבורה של גיבורי על, אשר מחליטה להתאחד ולהקים יחידה מגובשת להלחם בפשע ולעזור לאנושות.

הסרט שם במרכז דווקא את מינדי (קלואי גרייס מורטז), הלא היא היט גירל, שעתה היא גדלה והיא בת 15, כלומר בגיל הנעורים. בשל הבטחה שהיא נותנת למרקוס, שדואג לה במקום אביה שמת בסרט הראשון, היא מחליטה לנסות להיות נערת טיפש-עשרה רגילה ולזנוח את הרדיפה אחרי פושעים לצידו של קיק אס. לפי דעתי, מדובר בהחלטה נבונה היות וקלואי כבר לא ילדה קטנה והיא גדלה להיות נערה צעירה (ויפה) ולהשאיר אותה בדמות הילדה הקטנה כפי שהייתה בסרט הראשון היה יוצר מוצר לא אמין. כך שילבו בין ההתבגרות של קלואי עם ההתבגרות של הדמות של היט גירל, אשר בסוף הסרט גם מנשקת את הנשיקה הראשונה שלה.

נקודה חיובית נוספת היא המבט ההומוריסטי שנשאר גם בסרט זה. מהבחינה הזאת, הכתיבה נותרה טובה מאד ותסריטאים ישראליים צריכים ללמוד ממנה כיצד כותבים שורות הומוריסטיות מבלי להיות ילדותיות, ובעיקר אמורים הדברים לתסריטאים של סדרות הנוער הישראליות.

הנקודה הלא ברורה היא מה שעשו לחיי האהבה של דייב. חלק נכבד מהסרט הראשון הוקדש למערכת היחסים שבין קייטי (לינדזי פונסקה) לדייב וסוף הסרט גם הציג סוף טוב לשניים. בסרט זה המפיקים הרסו את מערכת היחסים של קייטי ודייב בדקה אחת, כאשר רמזו שדייב ומינדי מנהלים רומן ואז קייטי סותרת לדייב ולא נותנת לו להסביר. מדוע בכלל החזירו את לינדזי לסרט הזה ? רק בכדי להעיף אותה אחרי דקה ? אפשר היה להסביר זאת בצורה אחרת. גם הצורה שבה זה נעשה מראה שלא הוקדשה לכך מחשבה, אלא שרצו להעניק הסבר כלשהו לכך שלא נחזה בדמות של קייטי.

גם המשך חיי האהבה של דייב הוצגו בצורה משעממת, כאשר הצמידו לו כוכבת על בשם "כלבת הלילה" (לינדי בות'), מצד שני, רואים במשך כל הסרט את המתח המיני בין מינדי לדייב, שמגיע לפורקן עם הנשיקה שמינדי מעניקה לדייב בסמוך לסופו לפני שהיא עוזבת את העיר. כלומר, בלגאן אחד גדול, שכתוב בצורה מסורבלת.

היו אלמנטים נוספים לסרט שלא היו טובים. הכלל הברור בסרטי קומיקס הוא של שמירת הסוד של הגיבור הראשי. נכון, בסרט הראשון קייטי גילתה את הסוד של דייב, אולם בסרט השני כולם כבר יודעים את הסוד שלו, כולל אביו, שגם מוצא להורג על ידי אנשיו של כריס דאמיקו ושני חבריו הטובים מרטי וטוד. עובדה זו מכבידה על הסרט וממשיכה את הבלגאן הגדול. לא עושים דבר כזה.

כמו כן, העובדה שיש כל כך הרבה "גיבורי על" ו"נבלי על" גורמת לסרט להראות יותר כמו הפקה לא מוצלחת של ילד בקומיקון מאשר סרט גדול. הסצנה האחרונה של הלחימה בין שני הצבאות נראתה כל כך מגוחכת וילדותית, שהיא הרסה מאד את סצינת הלחימה בסוף הסרט הראשון.

ואם כבר מדברים על סצינות הלחימה, הסצנות הראשונות של הסרט בו מינדי יורה בדייב בזמן האימונים שלהם ולאחר מכן שולחת אותו להילחם לבדו בחבורת פושעים נראתה כמו מחזור חומרים של הסרט הראשון. היה ראוי לנסות ולהימנע מכך, במיוחד לאור העובדה שעברו שלש שנים מאז שהסרט הראשון יצא.

אז, לראות או לא לראות ?

עבורי מדובר באכזבה גדולה. לאחר שהסרט הראשון היה בגדר של חובה לצפות הרי שסרט זה הינו רק בגדר של אפשר לצפות במידה שאין לכם מה לצפות בו. במידה מסוימת הוא הורס את ההנאה מהסרט הראשון ונראה ילדותי, כתוב בצורה לא ברורה ובעיקר ללא מטרה.

בסוף הסרט הציגו כביכול אפשרות לסרט נוסף לאחר שהתברר שכריס דאמיקו עדיין בחיים, למרות שאיבד את ידיו ורגליו, אבל למרות שמינדי עוזבת את העיר ודי רוצים אותה שוב לצידו של דייב, במיוחד לאחר שהיא מנשקת את דייב וכנראה יצרו מתח מיני חזק בין השניים, אבל הרצון לראות סרט נוסף בסדרה נפגם. לפעמים, הרצון לעשות יותר מדי יוצר מוצר פחות טוב. לסרט הראשון היה אג'נדה ברורה שהוא רצה להעביר, לא ברור לי מה סרט זה רצה לומר מלבד לנצל את ההצלחה של הסרט הראשון בכדי להרוויח כסף נוסף. היה ראוי לפשט את הדברים במישור המאבק של דייב בפושעים וגם בחיי האהבה שלו, כפי שעשו בסרט הראשון שלו למערכת היחסים שלו עם קייטי.

2 תגובות:

קובי אמר/ה...

מסכים לגמרי,
הראשון היה כיף טהור והשני פשוט הולך לאיבוד בין כל העלילה המגוחכת הזאת,גם הסצנות אקשן היו טובות פחות מהראשון.

דן אמר/ה...

תודה
מהי הסדרה האהובה עלייך אשר משודרת ב-NBC?
וב-ABC?
וב-FOX?
וב-the cw?
וב-CBS?
וב-ShowTime?
וב-HBO?
מהי דעתך על הסדרות "מביך"/"מגושמת" ו"סקנדל"/"שעורריה"?
ובאיזה פרק אתה במולדת?