יום שלישי, 25 בפברואר 2014

המלצת מוזיקה: PWL שולטים (9)

משנת 1984 ועד שנת 1991 שלשה אנשים שלטו בעולם הפופ האירופי בכללו והבריטי בפרט ושמותיהם היו: סטוק, אייטקין וווטרמן. מדובר היה בשלשה מפיקים שכמעט כל זמר\ת\להקה או אפילו שיר שעברו דרכם הפך ללהיט. שלשת הגאונים פתחו חברת הפקות בשם PWL והיו להם יותר מ 100 שירים, אשר נכנסו לטופ 40 הבריטי. על פי ההערכות הרוויחו השלשה (בתקופה זו) כ 60 מיליון לירות שטרלינג (כ 104 מיליון דולר). השלשה היו אחראים לכתיבת השיר, הלחנתו וגם הפקתו. כלומר, הם היו החבילה המושלמת. בשנת 1991 הטריו התפרק, כאשר אייטקין נאלץ לעזוב בעקבות הלחץ המתמיד. סטוק וווטרמן המשיכו להפיק להיטים עד שנת 1993 ואז התפרקו באופן סופי כאשר סטוק פירק את השותפות שלו עם פיט ווטרמן.

כיום, כעשרים שנה לאחר ההתפרקות הסופית של הטריו, גדל דור שאולי לא מכיר את התרומה שלהם לעולם הפופ. ולכן, בשבועות הקרובים אציג בפניכם את הלהיטים הגדולים להם הם היו אחראים, כאשר בכל פינה אתעכב על זמר\ת\להקה אחר\ת ואבחר את הלהיט הגדול ביותר של\ה\ם.

בניגוד לפינות קודמות לא מדובר במצעד, אלא רק אזכור לשם הכרה.



9. Divine - You Think You're A Man.

השנה היא 1984. סטוק ואייטקין זה עתה חברו לפיט ווטרמן בכדי לעבור מלהקת הקאברט שלהם ולהפוך לכותבי שירים ומפיקים. ההתחלה הייתה מעט שונה, משום ששני השירים הראשונים שהשלישיה הפיקה (The Upstroke של Agents Aren't Aeroplanes ו Anni-Marie Elena של אנדי פול) לא הוכרו בתור שלישיה, אלא סטוק ואייטקין כדירקטורים ואילו ווטרמן הוכר כמפיק.

למרות חוסר ההצלחה בשיני השירים הראשונים שלהם החליטו השלישיה "להדק חגורות" והחליטו שמהלהיט הבא הם יוכרו כשלישית מפיקים וכך גם נולד הטריו סטוק-אייטקין-ווטרמן. ואכן, השיר הבא שהם הפיקו גם הפך ללהיט הראשון שלהם וקצת בהפתעה.

צריך להבין שלקראת אמצע שנות השמונים סצינת המועדונים ה"גאים" (כיום ניתן לקרוא להם הומו-לסבים) הייתה סצינה חמה מאד. טרנדים רבים מאד קיבלו תאוצה דרך הסצינה הנ"ל, אשר פרחה בעיקר משום שתחילת שנות השמונים (עד הפיכת מחלת האיידס למגפה באמצע שנות השמונים) סימנה רצון לפריקת עול ובעיקר שחרור עבור הקהילה.

אחד מהמקצבים שהצליח מאד בקהילה זו היה מקצב ה Hi-Nrg, מקצב מהיר מאד עבור שירי פופ עד אותה תקופה. שלישית הזהב ראתה במקצב זה את ה"טרנד" הבא במוזיקה והימרה עליו. הימור נוסף היה הזמר הבא אותו הם לקחו כפרויקט הבא שלהם.

האריס גלן מיליסטד, אשר ידוע בכינויו Divine, היה זמר ושחקן אמריקאי הומוסקסואל, שהיה ידוע בעיקר כדראג קווין והופיע בעיקר בתפקידי נשים בתיאטראות. בשנת 1982 (ולאחר הופעות לא מוצלחות מבחינה כספית בתיאטראות וסרטים) הוא החל להוציא שירים במקצב הדיסקו וה Hi-Nrg, למרות שמבחינה כספית היה כמעט מרושש. דווקא בנקודה זו הוא החל להצליח וקיבל אף הזמנות לתכניות טלוויזיה. בסופו של דבר הוא גם יצא לסיבוב הופעות בכל העולם, עם דגש על אירופה.

סטוק-אייטקין-ווטרמן הימרו על הזמר בן ה 39 ובשנת 1984 שיחררו את הלהיט המאוחד הראשון שלהם, אשר גם הזניק גם Divine קדימה. הלהיט נקרא You Think Uou're A Man והזמר הקדיש את השיר להוריו. מדובר בשיר קצבי מאד ומעולה, אשר הגיע למקום ה 16 במצעד הבריטי, מקום גבוה מאד עבור שיר של דראג קווין באותה תקופה.

Divine הקליט שיר אחד נוסף עם שלישית הזהב, I'm So Beautiful, אך שיר זה הגיע רק למקום ה 52 במצעד הבריטי. הייתה לו הבלחה אחת נוספת עם שירו Walk Like A Man, אשר הגיע למקום ה 23 במצעד הבריטי בשנת 1985, אך באופן כללי הוא לא הצליח לשחזר את ההצלחה מהלהיט ששלישית הזהב הפיקה עבורו.

בשנת 1988, לפני שהיה אמור להופיע כשחקן אורח בפרק סיום העונה השנייה של הסדרה "נשואים פלוס", הוא מת בשנתו כשהוא בן 42 בלבד, מוות אשר נבע בעיקר בשם משקלו (במותו הוא שקל 168 ק"ג) ומחלת הפרעת שינה.

עד היום Divine מהווה דמות מרכזית בקהילה ה"גאה" ובשל העובדה שהוא היה הזמר שפרץ את הדרך של "סטוק-אייטקין-ווטרמן" הוא ייזכר בדברי ימי המוזיקה. וחוץ מזה, מדובר בשיר פופ מעולה. נסו ותיווכחו.

גם במקרה של Divine, בשל העובדה שמבחינה חיצונית הוא לא נראה טוב (ואין שום קשר לכך שמדובר בדראג קווין), העצה שלי היא שכדאי שתנסו לשמוע את השיר מבלי לצפות בקליפ. כך תיהנו ממנו יותר.

אין תגובות: