יום ראשון, 23 בפברואר 2014

ביקורת: About A Boy, פיילוט: לא מספיק טובה.



בראשית יצא סרט קולנוע בשנת 2002 בבריטניה בעל אותו שם, אודות רווק ציניקן, אשר ילד קטן מלמד אותו מהם הדברים הנכונים שצריך ליהנות מהם בחיים. צריך לציין שהסרט נכתב בהשראת סיפרו של ניק הורנסבי. בשנת 2013, רשת NBC החליטה להפיק קומדיה בעלת אותו שם ואותו מוטיב.

בעונת הפיילוטים הקודמים, קומדיה זו הייתה הקומדיה ששבתה את לב ראשי רשת NBC כמעט מיד ולאורך כל תקופת עונת הפיילוטים היה ברור שהקומדיה תקבל אישור להפוך לסדרה. רבים הרימו גבה שהיא עולה בשלב כה מאוחר בעונה, אך ברגע שברשת החליטו שאת העונה יחלו עם שתי תוכניות ריאלטי ביום שלישי, הרי שעליית הסדרה תדחה לחצי השני של העונה בכדי לקבל את התמיכה של The Voice. הסיבה ? מכיוון שברשת אוהבים את הקומדיה הם רצו לתת לה את הסיכוי הטוב ביותר להצליח ולכן לא שיבצו אותו לערב הקומדיות של יום חמישי, אשר מראש נידון לכישלון אל מול הלוחות של רשתות CBS ו ABC.

אולם, כאשר בוחנים את הקומדיה, חייבים לשאול זאת כמעט מיד: מדוע בכלל אישרו את הקומדיה ? מדובר בהחלט ברעיון שמתאים לסרט באורך של 90 או 100 דקות, אבל כיצד ניתן לחשוב שהרעיון יכול להיסחב על גבי יותר משלשה או ארבעה פרקים ? כמה נושאים אפשר להפיק מהרעיון הזה ? אפשר להבין את ההתלהבות של הרשת בגלל שמדובר בנושא שמעורבים בו ילדים וברשת חושבים שהעובדה שמדובר בנער חמוד (בנג'מין סטוקהאם) ישיג להם את הקהל הנחוץ, אבל לצערי זה לא מספיק.

הפיילוט היה סביר ולא יותר מכך והיות שהפיילוט אמור להביא את הקהל ולהשאיר אותו מרותק למסך קיימת פה בעיה רצינית. לא היה בו את מרכיב ההתמכרות והסיבה לפי דעתי נעוצה גם בשני השחקנים הראשיים. בסרט הבריטי שיחק יו גרנט !!! כאשר היה בשיאו ואילו בקומדיה של רשת NBC שיחק דיוויד וולטון, שחקן מדרגה ג שלא ראה הצלחה אחת בכל הקריירה המקצועית שלו. לצידו לוהקה מיני דרייבר. אני מצטער על מה שאומר מיד אבל זו האמת: מיני לא מספיק יפה. נכון, זו אמרה שטחית, אבל זו האמת. בכדי "לסחוב" קומדיה שכזאת צריך גם שתהיה אטרקציה ומיני לא מספיק יפה בשביל לעשות זאת. מדובר בשחקנית מעולה, אבל זה לא מספיק. בעיקר משום שאמור להיות מתח מיני בין הדמות של וולטון לזו של מיני ואת זה אי אפשר לראות. במידה ולסלי ביב, אשר הופיעה בתפקיד אורחת בפיילוט, הייתה מלוהקת לתפקיד הראשי אולי אפשר היה לדבר על מתח כלשהו, אבל מיני נראית ליד וולטון יותר כאמא שלו מאשר בת זוג אפשרית.

אז, לראות או לא לראות ?

לראות שניים או שלשה פרקים ואז לוותר עליה, עד אז אפשר יהיה להבין את הפואנטה ומכיוון שהיא לא מצחיקה היא גם תאבד את המשיכה שלה.

אין תגובות: