יום חמישי, 9 בינואר 2014

פינת D1D1 רואה סרטים.

The Way Way Back - העולם על פי דאנקן - דנקן (ליאם ג'יימס) הוא נער ביישן וקצת מוזר, אשר מגיע עם אמו פאם (טוני קולט), החבר שלה טרנט (סטיב קארל) והבת שלו סטף (זואי לוין) לנפוש בקיץ בעיירה קטנה. שם דאנקן פוגש באואן (סאם רוקוול), ומתחיל לעבוד לצידו בפארק מים, מגלה את עצמו ומבין שעליו לפעול ולא להיות פאסיבי, במיוחד מאחר וטרנט בוגד באמו עם ג'ואן (אמנדה פיט). כמו כן, דאנקן מתוודע לשכנתו היפה סוזאנה (אנה סופיה רוב) והשניים מפתחים חברות לא הגיונית.

למרות נגיעות קומיות קטנות, מדובר בדרמה לכל דבר. בתור דרמה היא דווקא לא רעה בכלל. קצת מוזר לראות את סטיב קארל בתור המניאק ולא בתפקיד קומי ולכן עובדה זו צורמת מעט. סאם רוקוול מגלם את דמותו של אואן בצורה נהדרת והכימיה שלו בתור המנטור של דנקן טובה מאד.

הבעיה היחידה היא, שנראה שהסרט לא גמור. לכאורה בסוף הסרט פאם מתיישבת לצידו של דאנקן וכביכול מצדדת בו אל מול טרנט, אבל לא נראה שיש החלטה סופית. סוזאנה מנשקת את דאנקן לפני שהוא נוסע הבייתה ומביטה בו בעצבות כשהוא נוסע, אבל אין סגירה לסיפור הזה. גם מערכת היחסים שבין דאנקן לאואן מסתיימת די במהירות לאחר כמעט שעה ורבע של בנייתה.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לראות, אבל להיות מוכנים לכך שהוא קצת כבד עבור דרמה-בעלת מוטיביים קומיים. ברגעים הקומיים שלו (באינטרקציה של דאנקן עם אואן והסביבה בעבודתו), כמו גם באינטראקציה של דאנקן עם סוזאנה, הסרט מעלה את רמתו, אבל בסופו של דבר, עבור סרט של 95 דקות הוא לא רע בכלל, לא מעולה, אך גם לא נפילה.



The Mortal Instruments City of Bones - בני הנפילים: עיר של עצמות - לילי קולינס מגלמת את דמותה של קליירי, נערה שכל עולמה מתשנה, כאשר היא מגלה שהיא יכולה לראות דברים שאחרים לא רואים. כמו כן, יום אחד אמה (לנה הדלי) נעלמת והיא מוצאת את דירתה הפוכה. כאשר היא חוזרת לדירתה היא מגלה שיצור כלשהו מנסה לחסלה. לעזרתה מגיע ג'ייס (ג'יימי קמפבל באוור) ומכניס אותה לעולם בו מעורבים שדים, מלאכים ושאר יצורים על טבעיים. העניינים מסתבכים כאשר היא מגלה שהחבר הכי טוב שלה סיימון (רוברט שיהאן) מאוהב בה, אך היא מפתחת רגשות כלפי ג'ייס, מבלי לדעת שאולי מדובר באחיה...המטרה של קליירי היא למצוא גביע אבוד ולהציל את אמה.

מדובר בסרט נוסף בז'אנר העל טבעי ששוטף את האקרנים בשנים האחרונות. לא מדובר בסרט פשוט והתסריט כבד מאד ולא "זורם" בצורה חלקה לכל אורכו. מדובר בסרט אפל בצורה יחסית לז'אנר, חסר הומור לחלוטין, אך מעניין לצפייה. המשחק סביר לחלוטין, אם כי לא ניתן לציין עבודה יוצאת דופן של אחד מהשחקנים. נפתח פתח לסדרת סרטים (הוא מבוסס על ספרי פנטזיה). הביקורות לגבי הסרט היו מעורבות, אך בעיקר שליליות. אך הודעה על הפקת סרט שני בסדרה נעשתה עוד לפני שהסרט הראשון יצא, אולם לאחר הפתיחה הבינונית בקופות לא ברור כרגע מתי בדיוק הסרט יופק (בתחילה דובר על שחרור הסרט במהלך שנת 2014, אולם כרגע התאריך לא ברור). מבחינת הצלחה בקופות, היא הייתה בינונית בלבד.

אז, לראות או לא לראות ?

לחובבי הז'אנר (ומבלי לקרוא את הספרים) מדובר בסרט טוב, אך לא קליל, לצפייה. צופים שהם לא חובבי הז'אנר לא יאהבו אותו.



Red 2 - רד 2 - הסרט השני בסדרת הסרטים, אשר מחזירה אל המסכים את ברוס ויליס כפרנק מוזס, סוכן C.I.A שפרש, ואת ג'ון מלקוביץ' כמרווין, חברו הטוב ביותר והפרנואיד, וכן את מרי לואיז פרקר כשרה, חברתו של פרנק ולבסוף את הלן מירן כויקטוריה, חברתם האנגלית מסוכנות הביון.

בסרט זה פרנק וחבורתו נשאבים בעל כורחם אל מסע בכדי לאתר את ד"ר ביילי (אנתוני הופקינס), מדען מטורף מימי המלחמה הקרה, אשר הרכיב פצצה גרעינית וטמן אותה במוסקווה. החבורה מנסה לאתר את הפצצה מבלי לדעת שהד"ר מכין לכם הפתעה שלא ציפו לה. כמו כן, נכנסת למשוואה קטיה (קתרין זטה ג'ונס), סוכנת רוסיה, אשר בתחילה עובדת נגד פרנק, אך בסוף מצטרפת לשורתיו בכדי לעצור את הפצצה. ולבסוף, האמריקאים שולחים אחר פרנק ומרווין מתנקש בשם האן (ביון האן לי), כדי לעצור בעדו מלשים את ידיו על הפצצה.

לפי דעתי, מדובר באחד הסרטים הטובים יותר של ברוס ויליס בעת האחרונה. בניגוד לסדרת סרטי מת לחיות המחודשת, סרט ההמשך של סדרת "רד" הוא דווקא מעולה. הרעיון מעניין, למרות שהוא לא כל כך מקורי (כמה פעמים היינו בסרט הזה, של ניסיון לפוצץ פצצה גרעינית בלב עיר ? אפילו בסדרה 24 עשו זאת בעונה השנייה) התסריט קולח בצורה נפלאה, כאשר לא ניתן להצביע על רגע אחד בסרט של שעמום. במידה ואין אקשן, ההומור מכפה על כך בצורה נהדרת. אחד הסרטים הבודדים בעת האחרונה, אשר הצליח לשלב הומור עם אקשן טוב מאד בצורה כה טובה. רמת המשחק גבוהה מאד, בעיקר בשל העובדה שמדובר בקבוצה מעולה של שחקנים מרשימים (אם כי, מישהו צריך להגיד לקתרין זטה ג'ונס להפסיק עם השיזוף המוגזם), שכל אחד מהם הוא פגיעה בול בליהוק, וזה כולל את מרי לואיז פרקר בתור שרה המתלהבת, עובדה שמוכיחה, שלא חייבים להראות על המסך רק שחקנים צעירים חטובים בבגדים מינימלים בכדי להצליח.

אז, לראות או לא לראות ?

לראות. סרט מעולה.

 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

רד 2 סרט מעולה.
מומלץ מאוד.

קובי אמר/ה...

העולם על פי דנקן אחד מסרטי השנה שלי.
לגביי רד 2 מסכים בהחלט,סרט כיפי ומאוד מהנה.