יום שני, 13 בינואר 2014

סקירה: חדשות מעולם הילדים



שנת 2014 החלה, אבל עדיין ניתן וצריך לסכם נושאים מסוימים בטלוויזיה האמריקאית. בכתבה זו אתמקד בסדרות המיועדות לגיל הצעיר יותר ואנסה להעניק לכם תמונת מצב לגבי סדרות שהסתיימו וסדרות חדשות שעלו לאוויר. אז, אם אתם בגיל המתאים (17-12) שבו בנחת וחפשו את הסדרות שאתם אוהבים ואולי תמצאו אותם ברשימה.

ראשית, הסדרה Shake It Up הגיעה לסוף דרכה ב 10 בנובמבר 2013 לאחר 75 פרקים. ההחלטה לבטל את הסדרה לאחר שלש עונות בלבד התקבלה בהפתעה, אך ככל הנראה הסיבה לכך היא קריאטיבית, משום שעושה רושם שהתסריטאים הגיעו למיצוי.

בחודש ספטמבר 2013 קיבלה ההפקה של הסדרה My Babysitter's A Vampire הודעה מההנהלה של Disney Channel שעונה שלישית הסדרה כבר לא תראה. בהפקה עדיין מקווים שבכל זאת יופק סרט טלוויזיה שני לסדרה, אולם אם עד עתה לא התקבלה ידיעה בנושא, סביר להניח שהסדרה גם לא תזכה לקבל סרט טלוויזיה נוסף. אפשר עדיין לקוות, אך לפי דעתי, אין הרבה טעם לכך.

סדרה נוספת שככל הנראה לא חוזרת לעונה נוספת (רביעית) היא הסדרה House Of Anubis. הודעה רשמית יצאה מטעם "ניקולודיאון", הערוץ המשדר. ואולם, יכול מאד שמוקדם להספיד את הסדרה, משום שטים הופוול, במאי הסדרה, שחרר הודעה בחשבון הטוויטר ב 18 בדצמבר 2013 שקיים עדיין סיכוי לעונה רביעית. צריך לזכור, שהסדרה מופקת על פי פורמאט הולנדי ובמידה ואכן תופק עונה רביעית, שלא תהיה ספין אוף, היא אמורה להיות על פי תסריט מקורי היות ובגרסה ההולנדית הופקו עונה רביעית וחמישית לסדרה, אך אלו היו ספין אוף ולוו בתלמידים חדשים שנכנסו לבית אנוביס. כמו כן, כוכבת הסדרה בשתי העונות הראשונות נטליה ראמוס, אשר לא הופיעה בעונה השלישית, טענה כי במידה ותופק עונה רביעית היא תשמח לחזור. הסיכויים לכך לא גדולים, כך שגם במקרה הזה אל תרימו את רף הציפיות שלכם.

הקומדיה של סקוט באיו, See Dad Run, אשר נמצאת בארה"ב באמצע עונתה השנייה בת 20 הפרקים, חודשה לעונה שלישית, אשר אמורה לעלות בהמשך שנת 2014. העונה השלישית אמורה לכלול 13 פרקים בלבד, וזאת בניגוד לשתי העונות הקודמות, אשר הכילו 20 פרקים כל אחת.

בקטגוריית הסדרות החדשות ניתן לציין שש סדרות חדשות שעלו בחודשים האחרונים וכולן קומדיות. הקומדיה הראשונה הינה Liv & Maddie, אודות זוג תאומות שונות בתכלית. בעוד ליב הינה ספורטאית ומעין טום בוי, מאדי אוהבת יותר את הצד ה"נשי" שבה (איפור, בנים, מסיבות וכו'...). מאדי שהתה מספר שנים בהוליווד כאשר שיחקה בסדרה לנוער ועתה היא חוזרת הביתה אל הוריה, אחותה התאומה ושני אחיה. הבעיה הגדולה עם הסדרה היא ששחקנית אחת (דוב קאמרון) מגלמת את הדמויות של שתי התאומות (בניגוד לסדרה "זאק וקודי" בה שיחקו צמד תאומים) ונמאס לראות את העריכות כאשר השתיים באותה סצינה.

הקומדיה השנייה נקראת The Thundermans (של ערוץ "ניקולודיאון") והיא נמצאת באמצע העונה הראשונה שלה בת 20 הפרקים (עד כה שודרו 9 פרקים), כאשר אושרה לה כבר עונה נוספת בת 20 פרקים נוספים. הסדרה עוסקת במשפחה של גיבורי על, אם אב וארבעת ילדיהם, שמגיעים אל עיירה קטנה בכדי לחיות חיים נורמאלים. הילדים הם נותני הטון, כאשר יש זוג תאומים בן ובת בני 14, כאשר הבת פיבי (קירה קוסארין) היא הילדה הטובה ואילו הבן מקס (ג'ק גריפו) רוצה להיות נבל על. בילי בן 10 והכוח שלו הוא מהירות ריצה, אך הוא לא חכם במיוחד. ונורה התחמנית בת 8 מגייסת את בילי לכל מזימה שלה והכוח שלה הוא קרני חום שיוצאים מעיניה. רמת ההומור סבירה, אבל היא פונה רק לילדים עד גיל 15.

קומדיה נוספת שעוסקת בגיבורי על נקראת Mighty Med והיא מופקת על ידי Disney Channel. נכון לעכשיו שודרו שישה פרקים. הקומדיה עוסקת בצמד חברים קאז (ברדלי סטיבן פרי מהסדרה "גוד לאק צ'ארלי"), נער שובב שתמיד מחפש קיצורי דרך וחברו הטוב אוליבר (ג'ייק שורט), הילד הטוב שתמיד עושה את המעשה הנכון. השניים מגלים עולם חדש של גיבורי על עליהם קראו בחוברות הקומיקס ובשל העובדה שהם קראו כל כך הרבה חוברות קומיקס הם מומחים והופכים להיות לרופאים בבית החולים לגיבורי העל. אוליבר מאוהב בסקיילר סטורם (פאריס ברלק היפה מאד), כוכבת על שאיבדה את כוחותיה. הסדרה פונה בעיקר אל הבנים החנונים ופחות אל הבנות.

קומדיה שונה לחלוטין, אשר פונה לילדים עד גיל 12, היא The Hunted Hathaways, אודות טיילור האת'ווי אם חד הורית ושתי בנותיה: מישל באמצע גילאי העשרה ופרנקי הקטנה בתחילת גילאי העשרה, שמגיעות לגור בבית ישן בו מתגוררים משפחת פרסטון ושני בניו מיילס בגילאי העשרה ולואי הצעיר, אולם הנתון המעניין הוא שמשפחת פרסטון הינם רוחות רפאים שבתחילה מנסים להעיף את המשפחה החדשה, אך במהרה לומדים לחיות אחד עם השני. דמויות של רוחות ואנשים מניבים סיטואציות קומיות.

ערוץ "ניקולודיאון" העלה קומדיה נוספת בשם Sam & Cat, שהיא ספין אוף לשתי סדרות. הדמות של סאם מהסדרה iCarly וקאט מהסדרה Victorious. עד כה שודרו 20 פרקים מתוך 40 פרקים שהוזמנו בשלב זה לסדרה. לצער הצופים, ההומור שלה קרוב יותר להומור של iCarly שפנתה לקהל צעיר יותר מאשר זה של Victorious, שפנה לקהל של תלמידי תיכון ומעלה.

ולבסוף, בתחילת החודש עלתה הקומדיה-דרמה היומית Every Witch Way אודות אמה אלונסו בת ה 14, אשר מגיעה עם אביה (אמא שלה מתה) למיאמי פלורדיה ומתאהבת בדניאל, אשר מתגורר בבית ממול. אמה מגלה שהיא מכשפה (ככל הנראה המכשפה הטובה), אך לא יודעת שמאדי, חברתו לשעבר של דניאל, עדיין רוצה אותו והיא המכשפה הרעה (כאשר היא עדיין לא מודעת לכך בתחילת העונה), אך כל בית הספר מודע למה שקורה כאשר היא מתעצבנת. הבעיה עם הקומדיה הזאת היא, שהיא לא מצחיקה ובתור דרמה היא משעממת.

אין תגובות: