יום שלישי, 21 בינואר 2014

פינת D1D1 רואה סרטים.

G.I.Joe Retaliation - ג'י.איי.ג'ו: סוגרים חשבון - בתום הסרט הראשון הצליח כוח "קוברה" להחדיר סוכן סמוי בשם זארטן במקום נשיא ארה"ב. בסרט ההמשך, "צל ענן" משחרר את מפקד קוברה והלה מחסל כמעט את כל "כוח המחץ". שלשת האנשים הנותרים מהכוח יוצאים לסגור חשבונות.

עברו ארבע שנים מאז שיצא הסרט הראשון לאקרנים ועד ליציאת הסרט השני והמסקנה הנובעת מצפייה בסרט ההמשך: עדיף היה לו לא היו מפיקים אותו. מדובר באחד מהסרטים הגרועים ביותר שהופקו בארה"ב בשנים האחרונות, בוודאי בהתחשב בתקציב שלו. ניתן לציין מספר סיבות לכך:

ראשית, לאחר סרט ראשון סביר בהחלט מבחינת העלילה שלו, התסריט של סרט ההמשך היה מגוחך להחריד. המשפטים שהוציאו הדמויות במהלך הסרט היו כל כך צפויים שהיה עצוב לשמוע אותם. הרעיון הכללי היה סביר, אבל צריך לדעת להוציא אותו לפועל. במקרה הזה, זה אפילו לא מתקרב להיות תסריט סביר. רק לדוגמא, "צל ענן" היה אחד היריבים של כוח המחץ" ובמהלך הסרט השני הוא פתאם הופך לידיד, כאשר הוא מגלה שמי שהפליל אותו ברצח המאסטר היה זארטן ולא "עיני נחש" ידידו מנעורים. באמת ?

כמו כן, לא ייתכן שבסרט המשך מעיפים כמעט את כל הקאסט של הסרט הראשון. הדמות היחידה שנשארה מהסרט הראשון הייתה של דיוק (צ'אנינג טאטום) וגם דמות זו נהרגה לאחר רבע שעה. אמנם הדמות של "עיני נחש" נשארה, אבל דמות זו לא חשפה את פניה בסרט השני, אז זה לא כל כך משנה.

נקודה בעייתית שלישית הייתה השחקנים המחליפים. אדריאן פאליקי במקומה של רייצ'ל ניקולאס ? צר לי, אבל זה ממש לא אותה רמה (אפילו שניקולאס לא שחקנית כל כך גדולה). דווין ג'ונסון בעוד סרט פעולה ? למה ? לא נמאס למפיקים להביא את השחקן הזה לסרטים הללו ? חסר שחקנים חסונים בהוליווד ? אני מתפלא שברוס וויליס הסכים לשחק בסרט כה גרוע, האם מצבו הכלכלי כה גרוע ? אין עליו קופצים בתעשייה ?

אז, לראות או לא לראות ?
לא לראות. הרעיון הכללי של הסרט סביר, אך כל השאר לא שווה התייחסות, אפילו לא כסרט אקשן מדרגה ג. פשוט לשכוח שהסרט הזה נעשה ולהמשיך הלאה. אני מאד מקווה שלא יפיקו סרט נוסף בסדרה, זה יהיה מעליב עבור הצופים ועבור מעריצי המותג.


Oblivion - אובליביון - טום קרוז מככב בסרט זה, אשר מתרחש בעידן פוסט אפוקליפטי (השנה היא 2077), לאחר פלישת חייזרים לכדור הארץ. דמותו של קרוז היא ג'ק הארפר, מתקן מכונות, שנשאר על כדור הארץ כחלק מצוות של שני אנשים בכדי לדווח למפקדה על המצב בכדור הארץ לאחר שכל האנושות עזבה את המקום. לג'ק יש חלומות אודות אישה שהוא לא מכיר ויום אחד הוא מזהה חללית שמיורטת לכדור הארץ ולהפתעתו הוא מוצא בה את האישה בחלומותיו. במהרה הוא מגלה פרטים חדשים על עצמו, על האישה שאיתה עבד במשך כל הזמן הזה, על מה שבאמת קרה לאנושות ומי הוא האויב האמיתי שעליו להילחם בו.

מבחינה כספית, הסרט היווה הצלחה, כאשר הניב למעלה מ 200 מיליון דולר בכל רחבי העולם, אך מבחינה קולנועית, לא מדובר בסרט הקל ביותר לצפייה. בחצי הראשון של הסרט, הצופה חוזה בשתי דמויות בלבד (של קרוז והשותפה שלו) וכמות הדיאלוגים בו קטנה מאד. עובדה שמקשה על הצופה להסתגל לסרט. העלילה דווקא מעניינת מאד, אך מסופרת בצורה מעייפת. לא מדובר בסרט קצר, אך הצופה מרגיש בסופו, שהעלילה הסתיימה מוקדם מדי ושיש מקום לפיתוחה.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לראות. לטעמי, הפורמאט העדיף לסיפור הנ"ל היה דווקא סדרה, או מיני סדרה בת שמונה פרקים, שבה יכלו לספר את הסיפור בצורה טובה יותר. צריך רק לזכור, כאשר מגיעים לצפות בסרט, שההתחלה שלו לא אופיינית וצריך לחכות לזמן רב בין דיאלוגים עד אשר החלק השני של הסרט מתחיל ואז העלילה זורמת בצורה טובה יותר.


Scary Movie 5 - מת לצעוק 5 - סרט נוסף בסדרת הפארודיות על סרטים וסדרות (בעיקר סרטי אימה), כאשר הפעם, צ'ארלי שין ולינדזי לוהן חוברים ביחד בכדי לייצר קלטת סקס. לינדזי הופכת לאחוזת דיבוק והורגת את צ'ארלי. שלשת ילדיו של צ'ארלי נעדרים. ג'ודי (אשלי טיסדייל) ודן (אחיו של צ'ארלי בגילומו של סימון רקס) מאמצים את הילדים, אך מגלים שיש קללה על המשפחה וביחד עם קנדרה (אריקה אש), חברה של המשפחה, הם ינסו לבטל אותה.

כאשר יצא הסרט הראשון בסדרה הוא היווה חידוש בתקופה שבה סרטי האימה לנוער ("צעקה", "אני יודע מה עשית בקיץ האחרון") חוו פריחה. הסרט היה מעניין לצפייה ובעיקר הציג את אנה פאריס. הסרט השני כבר הוכיח שמבחינת איכות חלה ירידה ושהיה עדיף להישאר עם זיכרונות של הסרט הראשון. סרטים 3 ו 4 בסדרה היו משעממים ודי חזרו על מוטיבים שהצופה הכיר, גם אם הם צחקו על סרטים אחרים. אולם סרט זה, החמישי בסדרה, פשוט בלתי אפשרי לצפייה. אחר עשרים וחמש דקות פשוט לא יכולתי להמשיך ולצפות בזבל שנגלה לנגד עיני. היה בעיקר מעניין לצפות בסצינת הפתיחה של לוהן ושין, אך לאחר מכן העלילה הייתה משעממת, לא מצחיקה ובעיקר לא מעניינת. אשלי טיסדייל הוכיחה, שהיא עדיין לא שחקנית ברמה גבוהה, שהיא עדיין רק בגדר פנים (וחלק יגידו שגם גוף) יפות, ובוודאי שלא היורשת של אנה פאריס, שעשתה עבודה טובה מאד בסדרת הסרטים הללו.

אז, לראות או לא לראות ?
לא לראות, לברוח ולשכוח שהסרט יצא. את הסצינה של לוהן ושין אפשר למצוא באינטרנט, כל השאר לא שווה אפילו איזכור.

 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה!