יום שני, 27 בינואר 2014

בוודאי שמתם לב ש...



הסדרה Bitten עלתה לאוויר. הדרמה החדשה של לורה ונדרוורט שעוסקת (הפלא ופלא) באנשי זאב עלתה לאוויר לפני כשבועיים ונתוני הפרקים הראשונים לא היו טובים (בלשון המעטה). הפרק הראשון הניב 1.095 מיליון צופים ואילו בפרק השני חלה ירידה ל 812 אלף צופים בלבד. התחלה גרועה עבור הסדרה המדע בידיונית. סדרה נוספת של הרשת, Lost Girl, הניבה את אותם הנתונים באותו ערב (בשבוע שעבר). על פי הידיעות שמגיעות מקנדה, הסדרה מצליחה יותר בקנדה (שם היא גם מופקת), אולי עובדה זו תסייע לה להשיג עונה נוספת.

הסדרה The Listener עומדת בפני ציון דרך. כזכור, הסדרה הקנדית חודשה לעונה חמישית, אשר אמורה לעלות בשנת 2014 (אין עדיין תאריך עלייה רשמי), אך 13 הפרקים שהוזמנו לעונה זו אמורים לגרום למספר הפרקים שלה להגיע ל 65, מספר הפרקים הנחוץ לסינדיקציה בקנדה ובכך להעלות את המניות שלה, אך מצד שני קיים גם סיכוי שהסדרה תגיע לסיומה בתום עונה זו. גם השחקן הראשי, קרייג אולג'ניק טען שהעונה החמישית אמורה להיות האחרונה שלו והוא רוצה לפנות לאפיקים אחרים. ואני אומר, אם המשכורת תהיה טובה...

רשת NBC שוקלת שינוי שאוהבי הסדרות לא יאהבו. פרט שידוע כמעט לכל אוהבי הסדרות הוא שערב יום חמישי של רשת NBC הוא כישלון מוחלט כבר מספר שנים. השנה מדובר בכישלון גדול עוד יותר עם הקומדיות של שון הייז ומייקל ג'יי פוקס. בשל כך, ברשת חושבים לשדר בחצי הראשון של העונה ערב נוסף של שידורי פוטבול, ככל הנראה עד השעה עשר ובשעה עשר לשדר דרמה. עדיין מדובר ברעיון ראשוני וברשת עדיין בוחנים את האופציות שלהם לגבי הערב הכי גרוע בלוח המשדרים שלהם. כמו שאני רואה את הדברים נכון לעכשיו, במידה וברשת יעשו את הצעד הזה, מדובר ברעיון בלתי הפיך עבור אוהבי הסדרות, משום שהרייטינג של הערב אמור להיות גבוה מאד ויגרום לרשת לרצות להשאיר אותו על כנו ככל הנראה למשך זמן בלתי מוגבל.

נקבע מועד לחזרת דרמה בריטית איכותית. ב 3 בפברואר 2014 תחזור הדרמה DCI Banks לעונתה השלישית. פרק הפתיחה של העונה אמור לעסוק בחטיפת ילדים על ידי גבר ואישה, אשר מגדירים את עצמם כעובדים סוציאליים. לפי דעתי, מדובר באחת הדרמות הטובות יותר שמעניקים הבריטיים בשנים האחרונות. במידה ואיכות הסדרה מהעונות הקודמות תישאר מדובר כאן בפנינה טלוויזיונית מבחינה קריאטיבית, גם אם לא מדובר בדמויות מרכזיות צעירות וחטובות, כפי שניתן לראות בדרך כלל בסדרות האמריקאיות. נסו ותיווכחו בעצמכם.

רשת ה CW לוקחת את הזמן בכל מה שנוגע להזמנת פיילוטים. אנו נמצאים עמוק בתוך עונת הפיילוטים 2014 ורשת ה CW הזמינה עד עכשיו פיילוט אחד בלבד: The Flash הספין אוף של הדרמה Arrow (כאשר ככל הנראה מתווסף לכך גם ספין אוף לסדרה Supernatural, שהדיווחים גורסים שפרק הפיילוט ישודר בסביבות הפרק העשרים של העונה). בדרך כלל, בשנים האחרונות ברשת מזמינים כשמונה פיילוטים בעונת הפיילוטים ומאשרים כחמישה מהם. ואולם, העובדה שברשת מתעכבים עם אישור הפיילוטים יכול להתפרש במספר כיוונים: אפשרות אחת היא, שברשת לא מרוצים מהתסריטים לפיילוטים שיש ברשותם. אפשרות שנייה היא, שברשת מרוצים מאד מהתסריטים ולא יודעים להחליט אילו מהם לאשר. אפשרות שלישית היא, שברשת מחכים לבדוק את נתוני הסדרות החדשות שלהם השנה בחצי השני של העונה ואז להחליט לאיזה כיוון לנטות באישור הפיילוטים. איזה ז'אנר הם רוצים יותר לקדם. לפי התסריטים שהם אישרו עד עתה, האפשרות הראשונה נראית לי ההגיונית ביותר.

ההצלחה של Ravenswood הייתה רגעית. לאחר שפרק החזרה של הסדרה מחופשה הניב 0.7 נק' מדד ו 1.691 מיליון צופים נראה היה שהסדרה עלתה סוף סוף על הגל הנכון, אולם עושה רושם שגם העובדה שהיא משודרת אחרי סדרת האם, Pretty Little Lairs, לא עוזרת לה משום שבפרק הבא היא כבר הדרדרה לנתונים גרועים של 0.5 נק' מדד ו 1.128 מיליון צופים, ובפרק ששודר בשבוע שעבר היא ירדה עוד יותר ל 1.07 מיליון צופים, כאשר היא מאבדת יותר ממחצית מהקהל שסדרת האם השאירה לה (2.393 מיליון צופים). האם כיילב חוזר לסדרת האם והאנה תחזור לחייך ?

2 תגובות:

דניאל אמר/ה...

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח חנקת אותי בקטע הזה: האם כיילב חוזר לסדרת האם והאנה תחזור לחייך ?
ומהי דעתך על העונה הרביעית של PLL עד כה? והאם תערוך שלב סיכום עונה לסליפי הולו?

noa אמר/ה...

ספין אוף לעל טבעי?? כמה עוד הם יכולים להרוס את הסדרה הזאת??
על מי הוא יהיה?