יום שני, 11 בנובמבר 2013

המלצת מוזיקה: PWL שולטים (6)

משנת 1984 ועד שנת 1991 שלשה אנשים שלטו בעולם הפופ האירופי בכללו והבריטי בפרט ושמותיהם היו: סטוק, אייטקין וווטרמן. מדובר היה בשלשה מפיקים שכמעט כל זמר\ת\להקה או אפילו שיר שעברו דרכם הפך ללהיט. שלשת הגאונים פתחו חברת הפקות בשם PWL והיו להם יותר מ 100 שירים, אשר נכנסו לטופ 40 הבריטי. על פי ההערכות הרוויחו השלשה (בתקופה זו) כ 60 מיליון לירות שטרלינג (כ 104 מיליון דולר). השלשה היו אחראים לכתיבת השיר, הלחנתו וגם הפקתו. כלומר, הם היו החבילה המושלמת. בשנת 1991 הטריו התפרק, כאשר אייטקין נאלץ לעזוב בעקבות הלחץ המתמיד. סטוק וווטרמן המשיכו להפיק להיטים עד שנת 1993 ואז התפרקו באופן סופי כאשר סטוק פירק את השותפות שלו עם פיט ווטרמן.

כיום, כעשרים שנה לאחר ההתפרקות הסופית של הטריו, גדל דור שאולי לא מכיר את התרומה שלהם לעולם הפופ. ולכן, בשבועות הקרובים אציג בפניכם את הלהיטים הגדולים להם הם היו אחראים, כאשר בכל פינה אתעכב על זמר\ת\להקה אחר\ת ואבחר את הלהיט הגדול ביותר של\ה\ם.

בניגוד לפינות קודמות לא מדובר במצעד, אלא רק אזכור לשם הכרה.



6. Sabrina - All Of Me.

סברינה סאלמו, אשר ידועה יותר בשל כינויה המוזיקלי "סברינה", הייתה ידועה בשנות השמונים גם כדוגמנית ושחקנית ובעיקר בשל החזה הגדול שלה (עוד לפני שסמנתה פוקס התהדרה באותו אלמנט) בו לא התביישה לנופף בכל הזדמנות וקליפ.

הקריירה המוזיקלית שלה החלה בשנת 1985 (הקריירה הטלוויזיונית שלה החלה בשנת 1984) עם הלהיט Sexy Girl, אשר הצליח באטליה (מולדתה) שם הגיע למקום ה 19, בגרמניה ובבריטניה, אך האלבום הראשון שלה יצא רק בשנת 1987 ושמו היה Sabrina. הלהיט הגדול ביותר שלה מתוך האלבום היה Boys, אשר הגיע למקום ה 3 במצעד הבריטי ולמקום ה 1 במצעד השוויצרי והספרדי). להיט נוסף של הזמרת, Hot Girl, הגיע למקום ה 19 במצעד האיטלקי ובספרדי למקום ה 2.

באלבום השני שלה, Super Sabrina, אשר יצא בשנת 1988, היא חברה לשלישיית הזהב בכדי להפיק להיט נוסף, All Of Me, הלהיט היחיד שלה עם שלישיית המפיקים הגדולה. השלישיה ניסתה לחקות את הלהיט הגדול של הזמרת (Boys), אך לטעמי המלודיה שלו הייתה טובה יותר מ Boys. השיר הגיע למקום ה 25 בלבד במצעד הבריטי ובאטליה למקום ה 12.

השיר הזה היה גם הלהיט האחרון של הזמרת, אשר ניסתה לשחרר אלבומים נוספים (5), שכשלו בזה אחר זה. שימו לב למלודיה של השיר, לטעמי מדובר באחד הלהיטים הגדולים ביותר של שלישיית הזהב.

דרך אגב, בשנת 2010 היא חברה לסמנתה פוקס בשיר Call Me, אתם מתארים לכם מה היה על הבמה מבחינה ויזואלית  ?...

נסו ותיווכחו בעצמכם.

 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מכיר תשיר, אך פחות התחברתי- נכון PWL קלאסי, אך השירה כ"כ לא משתלבת... תודה בכל אופן :)