יום חמישי, 7 בנובמבר 2013

שלב סיכום עונת הקיץ 2013: רשת TNT, רשת כבלים נוספת שנמצאת בבעיה.



רשת כבלים נוספת, בנוסף לרשת USA, אשר שולטת בשנים האחרונות בעונת הקיץ של הטלוויזיה האמריקאית היא רשת TNT. עם להיטים כגון The Closer, Rizzoli & Isles ו Falling Skies הרשת יכלה לחייך כל הדרך אל הבנק. אך, גם במקרה שלה, הרשת נכשלת זו השנה השנייה ברציפות בהעלאת סדרות חדשות.

לפני שנתיים, הרשת העלתה את דרמת עורכי הדין Franklin & Bush והיא לא מצליחה לגרום לה להתרומם. העונה הראשונה שלה הניבה 2.637 מיליון צופים בממוצע לפרק. בעונה השנייה שלה הסדרה אמנם עלתה ל 2.88 מיליון צופים בממוצע, אולם העונה השלישית כבר הייתה כישלון, כאשר הסדרה הידרדרה ל 2.115 מיליון צופים בממוצע לפרק. נתונים לא מספיק טובים, וזאת בלשון המעטה, למרות הניסיון לבצע לסדרה מתיחת פנים באמצעות הבאת הת'ר לוקליר כחלק מהקאסט הראשי.

בשנה שעברה, ברשת העלו את הדרמה Perception, אשר בסופו של דבר זכתה גם לקבל עונה שנייה. ואולם, עבור רשת TNT לא מדובר בלהיט. בעונה הראשונה שלה הסדרה הניבה 4.242 מיליון צופים לפרק. לכאורה, מדובר בנתונים סבירים, אך במידה ומוציאים את נתוני שני פרקי הפתיחה של הסדרה, אשר היו חריגים בכך שעברו את 5 מיליון הצופים, ככל הנראה בשל העובדה שמדובר בתחילת הסדרה, התמונה משתנה והסדרה עמדה על 3.94 מיליון צופים בלבד.

בעוד שנתוני העונה הראשונה של Perception היו סבירים, הרי שנתוני העונה השנייה של הסדרה עד כה לא היו כל כך טובים. הסדרה הניבה 3.502 מיליון צופים בלבד בממוצע לפרק (איבוד של למעלה מ 700 אלף צופים לפרק לעומת העונה הראשונה). מדובר כבר בנתונים שהם בינוניים עבור הרשת. עדיין לא מדובר במחדל, אבל כבר ניתן לראות שלהיט היסטרי הסדרה לא תהיה. סביר יותר להניח, שהסדרה תמשיך להידרדר באיטיות מאשר תצבור קהל נוסף.

השנה, ברשת הימרו על דרמה חדשה נוספת בשם King & Maxwell. לכאורה, נתונים של 4.4 מיליון צופים (לא בנתוני הדמו !!!) הינם נתונים טובים לסדרה, נתונים שהגיעו בשל ציוותה אחרי Major Crimes, אבל בקרב צופים מתחת לגיל 50, הנתונים שבאמת קובעים בטלוויזיה, הסדרה איבדה קרוב ל 40% מהסדרה שהובילה אליה, נתונים שמציבים אותה קצת מעל לנתוני השידורים החוזרים של הסדרה Bob's Burgers. מדובר בעלבון לרשת. מדובר בקטסטרופה עבור הרשת ואכן, ברשת הודיעו לפני זמן לא רב, כי הסדרה לא תחזור לעונה שנייה ובאופן מעשי ביטלו אותה לאחר עונה אחת בלבד.

הסדרה Falling Skies כבר לא להיט, לפחות לא בקטגוריה של מספר הצופים הכללי בה הסדרה הניבה בעונתה השלישית 3.54 מיליון צופים בממוצע לפרק. ואולם, דווקא בנק' המדד הסדרה הניבה נתונים, אשר זיכו אותה בעונה נוספת כל כך מהר. הסדרה הניבה בממוצע 1.2 נק' מדד בממוצע לפרק, עם פיק ל 1.3 נק' מדד בפרק השמיני של העונה (מתוך עשר). כמו כן, שני פרקי פתיחת העונה הניבו 1.5 נק' מדד. ולבסוף, לאורך כל העונה, הסדרה לא ירדה מ 1.0 נק' מדד.

לרשת יש עדיין שתי סדרות, אשר מהוות עוגן עבורה בלוח המשדרים. הסדרה הראשונה היא Rizzoli & Isles, אשר שידרה השנה את עונתה הרביעית. הסדרה עדיין במקום הראשון מבית סדרות הכבלים בקיץ 2013 וזאת למרות שמדובר בסדרה ותיקה יחסית. כמו כן, הפרק השמיני של העונה שלה הניב 8.1 מיליון צופים ב Live+7 (שידור ראשון + 7 ימים). פרק סיום העונה הניב 7.7 מיליון צופים ב Live+7. מדובר בנתונים מעולים.

במספר הצופים הכללי Rizzoli & Isles הניבה העונה 5.704 מיליון צופים בממוצע. בהשוואה לעונה הקודמת מדובר דווקא בעלייה בה הסדרה הניבה 5.428 מיליון צופים. כמו כן, השנה לא הייתה ירידה דרסטית כפי שהייתה בעונה שעברה, כאשר הפרק השמיני הניב 4.4 מיליון צופים בלבד. השנה, מספר הצופים הנמוך ביותר לפרק של הסדרה היה 5.22 מיליון צופים, אותו "השיג" הפרק הרביעי. צריך גם לזכור, שהעונה הסדרה שידרה בעונת הקיץ 12 פרקים ולא 10 פרקים כפי שעשתה בעונה שעברה, ולכן הייתה אפשרות גדולה יותר לנפילה בנתוני הרייטינג. נפילה שלא הגיעה.

הסדרה השנייה, אשר מהווה עוגן עבור הרשת, הינה Major Crimes. העונה השנייה של הסדרה הניבה 4.91 מיליון צופים בממוצע לפרק. בהשוואה לעונה הראשונה לכאורה מדובר בירידה, היות ועשרת פרקי הראשונה הניבו 5.175 מיליון צופים בממוצע. אולם, במידה ומוציאים מהמשוואה את פרק פתיחת הסדרה, אשר הניב נתונים יוצאי דופן של 7.18 מיליון צופים, נתונים שאף אחד מפרקי הסדרה עד עתה אפילו לא התקרב אליהם (הפרק שהתקרב אליו הכי הרבה היה הפרק השלישי של העונה הראשונה, אשר הניב 5.74 מיליון צופים), נגלה שאמנם חלה ירידה קלה, אולם היא פחות משמעותית, היות ובמקרה הזה הסדרה הניבה 4.95 מיליון צופים בלבד בממוצע לפרק. כלומר, הסדרה שימרה, פחות או יותר, את נתוני העונה הראשונה הטובים.

לסיכום, לרשת אמנם יש שני עוגנים בדמות Rizzoli & Isles ו Major Crimes, שהראשונה גם רשמה העונה עלייה בנתוני הרייטינג בהשוואה לנתוני העונה הקודמת, וסדרה אחת שמניבה נתונים טובים בנתוני הדמו (אך פחות טובים במספר הצופים הכללי), אולם שאר פני הדברים לא נראים טובים עבור הרשת. מלבד Major Crimes הרשת כבר לא מצליחה מזה זמן רב להשיק להיט גדול והיא מתבססת על סדרות עם נתונים בינוניים ומטה, כאשר בקטגוריה הזאת צריך להוסיף את העונה השנייה הכושלת של דאלאס, אשר שודרה בתחילת 2013. לא פלא, שברשת כבר הודיעו על אישור פרויקט אחד חדש בדמות Murder in the First, אשר צפוי לעלות בקיץ 2014. בנוסף לשני פרויקטים נוספים שהרשת כבר אישרה לעונת הקיץ הבאה: The Last Ship המסקרנת של אריק דיין  ("האנטומיה של גריי") ושלל הכוכבים ו Legends. המשותף לשלשת הסדרות החדשות ? הן שונות לחלוטין ממה שהרשת העלתה בשנים האחרונות. אולי עובדה זו תסייע לה ליצור להיט חדש אחד לפחות. על פי מבט על הלוח שלה בעונת הקיץ 2013, היא משוועת לכך.

תגובה 1:

בובי אמר/ה...

אני צריך לצפות באנג'ל אחרי שאני מסיים לצפות בבאפי?