יום חמישי, 28 בנובמבר 2013

6 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על.. Homeland.

 
 
לצד כישלון הגרסאות האמריקאיות "בני ערובה", "רמזור" ורבות אחרות שלא עברו את שלב הפקת הפיילוט, הומלנד מהדהדת כנקודת האור של הטלוויזיה הישראלית (ביחד עם "בטיפול"). היא זכתה באמי על סדרת הדרמה הטובה ביותר (וגנבה את הפרס לעונה הרביעית והמעולה של שובר שורות, שלא בצדק, אם תשאלו אותי) וזכתה בשני פרסי גלובוס הזהב על פרס זה וכן פרסים רבים על משחק של שני כוכבי הסדרה (קלייר דיינס זכתה בשני פרסי אמי ושני פרסי גלובוס הזהב על תפקידה כקרי מת'יסון, ודמיאן לואיס זכה באמי וגלובוס הזהב על תפקידו כניקולס ברודי). עם ביקורות מעולות, רייטינג נהדר וזכיות בפרסים אי אפשר להתווכח- הומלנד היא אחת מההצלחות הגדולות ביותר של ישראל בשוק הטלוויזיה מזה זמן רב. גם לפי דעתי, מדובר באחת מהתכניות הטובות ביותר בטלוויזיה, כיום גם בעונתה השלישית (והחלשה שבין עונות הסדרה, עד כה) ועל כך מגיעה לה פינה, אתם לא חושבים? 
 
קבלו 6 אנקדוטות שאולי לא ידעתם.. הומלנד. 


1. ברק אובמה, נשיא ארה"ב, הוא מעריץ ענק של הסדרה. הוא משבח אותה על מידת האמינות שלה ועל הטוויסטים בעלילה. אובמה אף הזמין את דמיאן לואיס ואשתו לארוחה חגיגית בבית הלבן, כדי לדון איתו על הסדרה.
 
2. מורנה בכריין (ג'סיקה ברודי) וקלייר דיינס למדו באותו בית ספר יסודי ואף למדו לפרקים באותה כיתה.
 
3. זוכרים את אבו נזיר, הטרוריסט הפסיכופט? אז מלבד היותו שחקן מוכשר, נביד נגהבן הוא גם פנטומימאי מקצועי.
 
4. סטיבן שפילברג הציע לקלייר דיינס תפקיד ב"רשימת שינדלר", אך זו סרבה שכן לא היו מורים פרטיים זמינים בפולין, וזו לא רצתה להפסיק את לימודיה. דיינס נבחנה גם לתפקיד המפורסם של רוז הצעירה בטיטאניק ואף הייתה למועמדת הראשונה של ג'יימס קמרון לתפקיד, אך סרבה בסופו של דבר.
 
5. המפיקים הראשיים של הסדרה' הווארד גורדון ואלכס סנזה, היו גם האנשים שמאחורי 24, וכפועל יוצא מכך היו 12(!) שחקנים ששיחקו בשתי הסדרות.
 
6. מלבד היותו שחקן ענק, מנדי פטינקין הוא גם זמר מעולה. תשמעו את הביצוע שלו ל- Over the Rainbow, ותחליטו בעצמכם. דרך אגב, התפקיד האהוב ביותר על זוכה פרס הטוני והאמי המוכשר בקריירת המשחק הארוכה שלו הוא של איניגו מונטייה ב"הנסיכה הקסומה" (כן,  זה שאמר את המשפט המפורסם - hello. my name is inigo montoya. you killed my father. prepare to die).  

ולסיום, שתי הערות, 
 
1. אשמח אם תמליצו על יעדים לפינות הבאות. לא אוכל להבטיח כי אעשה על כולן, אך אשתדל, אחרי כ"כ הרבה פינות בשנתיים האחרונות, לא קל למצוא יעדים חדשים.
 
2. אריק איינשטיין הלך לעולמו השבוע. הוא היה מגדולי הזמרים, השחקנים, המלחינים והמשוררים שהמדינה הזו ידעה, וזוהי אחת האבדות הגדולות ביותר של השנים האחרונות. יהי זכרו ברוך.


S

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אבל אמרת שאתה לא ראיתי את שובר שורות, אז איך אתה יודע שהעונה הרביעית הייתה טובה? :O

אנונימי אמר/ה...

את הפינה כתב S, ולא D1D1