יום ראשון, 17 בנובמבר 2013

ניתוח: מגמות של תחילת עונת 2014-2013.



כחודשיים לאחר תחילת עונת 2014-2013, האבק של תחילת העונה מתחיל להתפזר, הסדרות החדשות החזקות חודשו, החלשות בוטלו, והסדרות ש"על הגדר" קיבלו מספר מעורב נוסף של פרקים נוספים. שעות מסוימות הפכו לעמוסות ותחרותיות כגון שעה שמונה של יום שלישי עם "ש.י.ל.ד." של רשת ABC, מצד רשת CBS יש את NCIS ולרשת ה CW את The Originals. מצד שני היו גם כאלה שלא היו בהן תחרות למרות שהייתה צפויה אחת שכזאת, כגון Blacklist של רשת NBC, אל מול Hostages של רשת CBS. לפני תחילת העונה התחזיות לגבי השתיים היו דומות, אך בפועל Hosatges אפילו לא מגרדת את הרייטינג של Blacklist, שגם נתוני ה DVR מקפיצים אותם.

המאפיין הבולט של תחילת העונה הוא עד כמה הרשתות תלויות בסדרות המובילות בלוח המשדרים. The Blacklist ו Chicago Fire חייבות את הנתונים הטובים שלהן ל The Voice, ואילו The Millers ו The Crazy Ones לא ישרדו ללא The Big Bang Theory.

על פני השטח, 9 קומדיות חדשות של 4 הרשתות הגדולות קיבלו הודעות על הזמנת פרקים נוספים (כולן מלבד Supper Fun Night ו Sean Saves The World קיבלו הזמנה לעונה מלאה), בנוסף לקומדיה של מייקל ג'יי פוקס, אשר קיבלה זאת לפני תחילת העונה. בצד של הדרמות, שלש דרמות חדשות קיבלו הזמנה לעונה מלאה ("סליפי הולו", Blacklist ו"ש.י.ל.ד."). עדיין לא מדובר במכת מוות עבור הרשתות, משום שניתן להצביע על מספר קומדיות שלקח להן זמן להצליח בגדול ("סיינפלד", "איך פגשתי את אמכם", "המשרד"...)הבעיה היא, שלא ראינו מגמה שכזאת בשנים האחרונות. להפך, ראינו מגמה הפוכה, כאשר קומדיות הפכו ללהיט ואז קרסו מהר ("מרוששות", Suburgatory), או נעלמו לאחר עונה שנייה או שלישית כגון Happy Endings.

בשנים האחרונות אנו עדים להזמנה גדולה יותר של קומדיות, אנו נמצאים בשנה העמוסה ביותר של קומדיות מזה עשור, אך לעיתים חלקן (בשל מחסור בשעות שידור) נדחקות אל ימי שישי, כגון השנה בלוח של רשתות ABC ו FOX. כמו כן, אף אחת מהקומדיות החדשות לא הצליחו בצורה יוצאת דופן. מבין ערבי הקומדיות ניתן להצביע על המובילות בכל רשת: The Big Bang Theory וכן How I Met Your Mother לרשת CBS, ברשת ABC יש את Modern Family ולרשת FOX את New Girl. צריך לציין, שהקומדיות של רשת FOX, שמקבלות רייטינג גרוע באותו יום, דווקא מצליחות בצורה טובה מאד ב DVR. לגבי הקומדיות של רשת NBC, אין אפשרות להצביע על אלמנט חיובי אחד. ברשת יצטרכו לבצע חריש עמוק בתחום הזה.

רשת FOX:

כאשר מביטים על נתוני הרשת במבט כולל של Live +3 או Live +7, הרשת נמצאת כמעט במצב של שוויון אל מול העונה שעברה. הרשת (עם נתונים של 7.6 מיליון צופים ו 2.5 נק' מדד בקרב בוגרים בגילאי 49-18) נמצאת במצב של עלייה של 6% במספר הצופים הכללי ובשוויון בנק' המד לגילאי 49-18. אך מצד שני, ברשת מאבדים גובה לאחר תקופת הבייסבול ולמרות ההצלחה היחסית של "סליפי הולו" ושל MasterChef Junior, ברשת מביטים בחשש כיצד The X Factor ו Glee מאבדות את קהל בצורה מאסיבית בעונה הנוכחית. גם ערב הקומדיות עם נתונים גרועים.

רשתות ABC, CBS ו NBC:

רשת NBC (עם נתונים של 9.6 מיליון צופים ו 3.1 נק' מדד) רושמת עלייה של 10% במספר הצופים הכללי, אך גם ירידה של 3% בנק' המדד בקרב גילאי 49-18. גם השנה, בתקופה הזאת, היא נמצאת בראש חמש רשתות הברודקאסט. לרשת יש הצלחה טובה עם The Blacklist וגם עם Chicago Fire בנוסף ל The Voice, Grimm וגם ערב הפוטבול של יום ראשון. מצד שני, ערב יום חמישי שלה, ובמיוחד הקומדיות שלה, עם נתונים מחרידים.

רשת CBS (עם נתונים של 12 מיליון ו 2.8 נק' מדד) נמצאת במצב של עליה של 3% במספר הצופים הכללי ובשוויון בנק' המדד. אף אחת מקרב הסדרות החדשות שלה לא מרשימה וערב יום שני שלה עדיין בצרה גדולה, למרות חזרת Mike & Molly. עדיין, לרשת יש את ההצלחות הגדולות ביותר בקרב הדרמות והקומדיות (The Big Bang Theory ו NCIS).

רשת ABC (עם נתונים של 8.7 מיליון ו 2.5 נק' מדד) מראה ירידה של 4% בשתי הקטגוריות והיא לא נמצא במצב טוב. "ש.י.ל.ד." מצליחה בצורה טובה, כאשר מחשיבים את נתני ה DVR, אך היא לא יציבה כגון The Blacklist או "סליפי הולו" ומאבדת גובה כמעט מדי שבוע. Scandal נשארת יציבה, אך מצד שני, מרבית מהסדרות של הרשת שחזרו לעונה נוספת מאבדות גובה והסדרות החדשות לא מרשימות, בלשון המעטה.

רשת ה CW:

רשת ה CW, אשר זה עתה העניקה לשלש הסדרות החדשות שלה עונה מלאה, רשמה עליה של 8% במספר הצופים הכללי (1.9 מיליון צופים) ובנק' מדד של גילאי 49-18 (0.8) היא רשמה עלייה של 9%, בעיקר הודות להצלחה של The Originals. נתון מעניין נוסף הוא ש 40% ממספר הצופים הכללי של רשת ה CW מגיע מצפייה בצורה דיגיטלית, כאשר בתחום הזה (צפייה דיגיטלית) נרשמה עליה של 50% לעומת שנה שעברה.


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה ושבוע טוב!

אנונימי אמר/ה...

תודה.

אנונימי אמר/ה...

אתה תותח!!