יום שבת, 22 בדצמבר 2012

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Merlin, The LA Complex, Gossip Girl, Skins ועוד...

נתחיל עם שאלה ממני:

שאלה נוספת לגבי אחוזי הצפייה הנמוכים. אין היום הרבה סדרות שעוברות את ה-3 נק' מדד ממוצע (לא כולל ריאליטי), בקושי 10-15 סדרות. למה? יש לך הסבר לזה? ועד כמה הצפייה באינטרנט משפיעה על זה?



תגובה:

כבר ציינתי שיש מספר אלמנטים שמשפיעים על כך ובין היתר ניתן למנות את ה DVR וגם את מה שמתרחש באינטרנט (הודרות חוקיות ולא חוקיות). מכיוון שנתוני הרייטינג הם של קבוצת הגיל 49-18, סביר להניח שהם מעדיפים את צורות הצפייה הנ"ל.

נמשיך עם שאלה לגבי סדרה שהסתיימה:

מתי תפרסם ביקורת על העונה השניה של
The LA Complex ?



תגובה:

לצערי, לא נראה לי שאפרסם עליה "שלב סיכום עונה" מאחר ועבר זמן רב מהרגע שהיא הסתיימה ואני לא מתכוון לצפות בה שוב. אני בדרך כלל כותב את הסיכומים הנ"ל מיד לאחר שאני מסיים לצפות בעונה. אומר רק זאת, העונה השנייה הייתה עדיין טובה מאד (במיוחד ביחס לאופרות סבון אחרות), אך בהחלט פחות טובה מהעונה הראשונה.

ועכשיו, מקבץ שאלות על סדרות ישראליות:

כבר מספר שבועות לא כתבתי לך שאלות ולכן ברצוני "לחפות על כך" בשאלות הבאות:

1. לא מזמן כתבת תשובה לגבי המשכורות בטלוויזיה האמריקאית,אשמח אם תיתן תשובה גם לגבי הטלוויזיה הישראלית:
מי השחקן/שחקנית שמרוויח/ה הכי הרבה כסף?

מהי הסדרה שעלתה הכי הרבה להפקה(לא ריאליטי)?

כמה עולה הפקת הבורר (שנחשבת בעיני רבים להפקה היקרה בארץ) וכמה מרוויחים כוכביה ?

2. בראותי את לוח השידורים של רשתות הברודקאסט בארה"ב אני רואה ערבים שמורכבים מהשילוש הקדוש:ריאליטי,קומדיה ודרמה בערב אחד. לעומת זאת בראותי את לוח השידורים של רשתות הברודקאסט בישראל אני רואה רק ריאליטי וקצת תוכניות תחקירים במשך כל השבוע. (רק כדי לסבר את האוזן במשך שבוע שלם ברשת,קשת וערוץ 10 זיהיתי רק דרמה עלילתית אחת,חטופים,בכל לוח השידורים שאינה משודרת בשידורים חוזרים). האם תוכל להסביר את התופעה?
האם בארץ אין קהל לדרמות וקומדיות (לפחות לא בערוצי הברודקאסט)?

3. לאחרונה נחשפתי לסדרות בריטיות רבות מההווה ומהעבר על חלקן כבר שאלתי אותך (מיסטר בין,דוקטור הו)ועל חלקן לא,אשמח אם תוכל לרשום לי את דעתך לגבי הסדרות הבאות:מראה שחורה,וסקינס (עונות 1-2).

אשמח אם תענה לי על כל השאלות או אפילו על חלקן.
נ.ב אם אני מכביד עליך בשאלות,רשום לי ואני אמתן/אפסיק את שאלותיי.

רועי
"קורא נלהב של הבלוג"



תגובה:

1. לצערי, אין לי מידע על המתרחש בסצינה הישראלית, בוודאי שלא לגבי משכורות. לגבי ההפקה, עד כמה שאני זוכר "חטופים" הייתה יקרה מאד ולגבי הנוער, העונה הראשונה של "האי". לגבי "הבורר", שוב, אין לי מידע בנושא.

2. משום שבישראל, כאשר הרשתות ניסו לשדר דרמות, בדרך כלל הן לא הניבו להן את אותן הנתונים כמו תוכניות הריאלטי. בשל כך, הרוב הלך לכבלים ועתה ללווין. לפי דעתי, יש מקום לקומדיות ולדרמות, ולראיה "חטופים" וגם "תא גורדין", שהייתה מצוינת.

3. לגבי מראה שחורה, לא כל כך התחברתי אליה ודי זנחתי אותה לאחר עשרים דקות. העונות 2-1 של סקינס היו מעולות (בעיקר הראשונה), העונות שבאו אחריה הרסו את המורשת שלה.

ושאלה נוספת על סדרה שהסתיימה:

מה חשבת על הסיום של gossip girl
אתה תערוך שלב סיכום עונה?



תגובה:

חכו למחר, יהיה סיכום (לא קצר), אבל זה לא יהיה בדיוק "שלב סיכום עונה".

ועתה למקבץ של שאלות שהגיעו במייל:

1. לגבי מרלין: יש סיבה מיוחדת למה לא מחדשים אותה לעונה נוספת?

2. לגבי השאלה שלי מלפני שבועיים בנוגע לפירסום ביקורות שלא אתה כתבת: אם הביקורות שכתבתי עוסקות בסרטים ישנים זה טוב?



תגובה:

1. עד כמה שאני מבין, הייתה כוונה מצד הרשת המשדרת להמשיך לעונה נוספת וזה לא הסתדר. צריך גם לזכור, שחוזי השחקנים הסתיימו ובמידה והסדרה הייתה לחזור, היו חייבים לחתום על חוזים חדשים. אני מניח, שלא הגיעו לעמק השווה.

2. לגבי ביקורות על סרטים ישנים: זה דווקא יכול להיות לא רע בכלל, בתנאי שלא נערך כאן סיכום על אחד מהסרטים שלהם. אפשר לקרוא לפינה: "פינת הנוסטלגיה".

7 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה על הזמן שאתה מקדיש בשביל לענות על השאלות שלי ועל שאלות שאר הקוראים,מסכים איתך לגבי סקינס ותא גורדין המצוינות(מאוד התרשמתי לטובה ממשחקו של מארק איווניר בסדרה זו)
מבין במקצת למה לא התרשמת ממראה שחורה.
רועי
"קורא נלהב של הבלוג"

אנונימי אמר/ה...

היי. באיזה אתר פורסם שאחד מהזוגות הבאים ייפרד, ידוע לך על זה משהו/אתה יכול לתת ספוילרים?
שלגייה וצ'ארמינג - מהיה היה פעם.
אדם וכריסטינה מ-Perenthood
ג'וליה וג'ואל מ-Perenthood
ניקיטה ומייקל - ניקיטה
דרק ומרדית' - האנטומיה של גריי
אריזונה וקליי- האנטומיה של גריי
ריק וקייט- קאסל
פיטר ואליסיה- האישה הטובה
בות' וברנן- בונס

מני אמר/ה...

בקשר לבליינד אייטם של אוסוילו שהאנונימי שמעלי הזכיר.
אוסווילו אמר שהם יהיו מסדרה בעלת ציבור אוהדים מאוד חזק. הוא הוסיף שהיוצרים של הסדרה רוצים לעשות את זה לקראת הכנה לעונה אחרונה שתבוא בשנה הבאה.
מתוך הדברים שלו אני מוחק את סנו וצ'רמינג מהיה היה פעם (הסדרה לא תגמר בתום 3 עונות).
ואני מוחק גם את מייקל וניקיטה מניקיטה (שלא תגיע בכלל לעונה הבאה, אלא תסתיים השנה).
לא יודע עד כמה לפרנטנוד יש בסיס אוהדים ענק.

לדעתי על פי מה שזה נראה לי, אלו יהיו בות' וברנן מבונז, כהכנה לדעתי לעונה האחרונה.
(תמיד הגיוני שזה יהיה מישהו מהאנטומיה, אבל קשה לי לראות את זה קורה...)

שקד אמר/ה...

למני יכול להיות שהיוצרים מעוניינים להגיע לעונה רביעית. כמו שיוצרי סמולוויל תכננו דברים לעונה העשירית ל]פני שידעו שיחודשו לעונה עשירית.
פרטנאווד תרד כי אין לה מספיק בסיס אוהדים ענקי.
להערבכתי מדובר בזוג מהאנטומייה, במיוחד לאור העובדה שהרייטינג שלה בירידה מתמדת וחוזי השחקנים המחודשים שלה יסתיימו בתום העונה הבאה.

מני אמר/ה...

שקד אני לא אמרתי שהיה היה פעם לא תגיע לעונה שלישית אלא לא תסתיים בעונה שלישית.
לדעתי היא תמשיך לפחות מעבר לעונה חמישית.
ושוב אני חושב שהבליינד אייטים יהיו מבונז, אבל אולי אנטומיה... מי יודע...

שקד אמר/ה...

הכוונה הייתה שהיוצרים של ניקיטה מעוניינים שהיא תגיע לעונה רביעית. אין ספק שהיה היה פעם תגיע לעונה שלישית ואף מעבר, כל עוד לא צפויה ירידה מפתיעה בנתונים.

מני אמר/ה...

צודק, טעות שלי...
אני יכול להסכים איתך לגבי ניקיטה, אבל ההימור שלי בונז או האנטומיה.