יום ראשון, 16 בדצמבר 2012

ניתוח: השינויים בלוחות החורף של חמש הרשתות האמריקאיות הגדולות.



לאחר שהתייחסתי יותר מפעם אחת לשינויים של רשת NBC בחצי השני של העונה שלה ובין היתר הצבעתי על הסיכון שבחופשה הארוכה ש Revoluton נכנסה אליה עד חודש מרץ רק בכדי שימשיכו לשדר אותה אחרי The Voice, בתקווה הגדולה ש 1600Penn תצליח להיות ההצלחה היחידה של הרשת ביום חמישי ההולך וקורס שלה ובכך שברשת מקווים ש Smash תחזור על נתוני העונה הקודמת שלה בכדי שתעניק עוגן נוסף בלוח המשדרים ומאחר ויום שני כבר תפוס החל מחודש מרץ, הרי שלא הייתה משבצת שידור אחרת, ש Community תגסוס עד לסופה ושיום שני (עם The Biggest Loser ו Deception) הוא תעלומה אחת גדולה, לפחות עד חודש מרץ, הגיע הזמן לבחון את השינויים של שאר רשתות  הטלוויזיה האמריקאיות הגדולות.

נתחיל עם הרשת שתבצע את מספר השינויים המועט ביותר אך זו שזקוקה בדחיפות לרענון, רשת CBS.  הסדרה Rules Of Engagement שובצה ביום שני במקום Partners שבוטלה. בשבועות האחרונים ברשת משדרים שידורים חוזרים של הקומדיות שלה בשעת השידור הזאת והיא מצליחה להניב נתונים לא רעים בכלל. יוצרי ושחקני הסדרה צריכים להיעלב מהדרך שבה ברשת נוהגים בה כסותמת חורים מדי שנה, למרות שמדי שנה היא מניבה נתונים יותר מטובים. השנה, נראה היה שמדובר בעונה האחרונה שלה, אולם לאור הירידה בנתוני הקומדיות של הרשת ובעתיד הלא ברור של How I Met Your Mother ו"שני גברים וחצי", אולי נזכה לראות אותה שוב. עצה שלי ? תתחילו לחשב את הימים לסיומה. היא נמצאת בסוף דרכה. אולם השיבוץ שלה הוא ההגיוני ביותר והיחיד שנותר לרשת, משום שביום חמישי "המפץ הגדול" ו"שני גברים וחצי" הם בלוק חזק, לפחות השנה ולכן אין טעם לגעת, לפחות השנה, בהרכב מנצח.

הסדרה השנייה שהרשת תעלה היא הדרמה Golden Boy ביום שישי במקום CSY:NY, אשר תסיים את העונה ואולי גם את דרכה. ערב יום שישי של הרשת נמצא העונה בבעיה רצינית ולמרות שבמשך הפרקים הראשונים שלה היא תזכה לדחיפה מהסדרות של NCIS, הרי שכאשר הסדרה תתיישב במקומה הטבעי של יום שישי היא צפויה להיעלם מהרדאר שלנו מהר מאד, קשה לראות אותה מצליחה. חשבתי שברשת ישבצו אותה ביום ראשון ויעבירו את "המנטליסט", שבעונה שעברה קיבלה מעל 2.0 נק' מדד, כאשר שודרה ביום שישי, אך ברשת מנסים לייצר לפחות להיט אחד חדש העונה ובכל מחיר, גם אם זה אומר ששתי הסדרות יסבלו: "המנטליסט" תמשיך להתבוסס בנתונים הבינוניים ומטה שלה ו Golden Boy ככל הנראה, תבוטל בתום העונה. חבל.

גם רשת ה CW תבצע שני שינויים בלוח המשדרים שלה. ראשית, The Carrie Diaries תעלה ביום שני במקום Gossip Girl שסיימה את דרכה (4 שנים מאוחר מדי). לכאורה, יש לה סיכוי טוב להצליח מאחר ולפחות בתחילת דרכה היא לא תתמודד מול The Voice וגם "רוקדים עם כוכבים", אך קשה לראות את הסדרה הופכת ללהיט, במיוחד לאחר שהבאז הגדול שהיה לה בקיץ הולך ודועך, במידה והיא תגיע ל 0.7 נק' מדד הרשת תפצח בשירים. לצופים שמקווים שהעלייה שלה תעזור ל 90210 הרשו לי להרגיע: זה לא עומד לקרות, 90210 תמשיך לצלוע אל סופה, גם אם זה לא יקרה השנה, זה יקרה בעונה הבאה, שקרוב לוודאי תהיה גם מקוצרת. השיבוץ גם מובן היות ומדובר בשתי סדרות שפונות לאותו קהל יעד: צעירות בגילאי 18-11 (ויסלחו לי הבנים שצופים בסוגי הסדרות הללו, הן לא מכוונות אליהם).

ביום שלישי הרשת תעלה את Cult. מדובר בשיבוץ גרוע. אין בינה לבין Hart Of Dixie שתשודר לפניה שום קשר ובשל כך קשה לראות את הסדרה מצליחה אפילו לקבל עונה שנייה, אך לאחר ש Beauty & The Beast קיבלה עונה מלאה זו הייתה האפשרות היחידה מלבד יום שישי, ברשת החליטו להעניק לה סיכוי טוב להצליח. עצה שלי ? אל תתרגלו אליה, לא נראה שהיא עומדת לשרוד. מסכנה אלונה טל...

רשת FOX מגיעה אל החצי השני של העונה במצב רע, ערב יום שני שלה מרוסק לאחר ש The Mob Doctor בוטלה ו Bones נמצאת בדמדומים שלה. אבל ברשת מעלים מעלים את התקווה הגדולה שלהם השנה: The Following. כזכור, לסדרה מספר מועט של פרקים (15) בשל העובדה שקווין בייקון לא יכל להתחייב ליותר מכך. אתם בוודאי שואלים מדוע הם לא פתחו איתה ? התשובה היא, שברשת מקווים לעשות איתה את מה שעשו עם 24. למען האמת, זו גם הסדרה היחידה שיש לה סיכוי ממשי, לאור הבאז סביבה, להיות להיט. מעניין יהיה לראות אם זה יצליח.

The Goodwin Games תעלה ככל הנראה ביום שלישי, או ביום רביעי אחרי "אמריקן איידול", אולם זה לא ממש משנה, גם היא לא צפויה לשרוד יותר מדי זמן. למען האמת, אם ברשת לא היו ממשיכים את ערב הקומדיות שלה ביום שלישי סביר מאד להניח שאולי היא לא הייתה זוכה לראות אור יום, למרות שאושרה בחודש מאי.

ביום שישי Touch תקווה לשרוד, אולם לאחר ההפסקה הארוכה מתום העונה הראשונה והעובדה שלקראת תום העונה הראשונה הסדרה איבדה גובה לא נראה שיש לה עתיד גדול. לפי דעתי, ברשת טעו בגדול, הם היו חייבים להעלות אותה כבר בחודש אוקטובר לאחר שהיה ברור ש The Mob Doctor היא כישלון (למעשה החל מהפרק השני שלה) ואז להעביר אותה ליום שישי. אני עדיין לא מבין את ההחלטה של הרשת לחכות יותר מ 9 חודשים מתום העונה הראשונה ועד להעלאת העונה השנייה.

הרשת שתעשה את מתיחת הפנים הגדולה ביותר היא רשת ABC. ביום שלישי ולאחר ש Private Practice תנפח את נשתה עומדת לחזור מהקבר הסדרה Body Of Proof, אולם צריך לקרות משהו יוצא דופן בכדי שהסדרה תשרוד לאחר השינויים הגדולים שהיא עברה ובעיקר לאחר הקיצוץ האכזרי בתקציבה. היא חזרה פעם אחת ממצב אבוד, קשה לראות את זה קורה פעם נוספת, אבל היי, הכל אפשרי. אם זה היה תלוי בי הייתי מבטל אותה בתום העונה השנייה, נכון לעכשיו, היא רק סותמת חורים בלוח המשדרים.

ועכשיו הגענו אל השיבוץ הגרוע ביותר שהרשת עשתה. Zero Hour שובצה לשעת שידור שהיא בית קברות לסדרות של הרשת בעונות האחרונות: יום חמישי בשעה 8 בערב. צריך להבין, שברשת לא היו בטוחים לגביה עד לרגע האחרון בו הודיעו על אישורה ולכן גם Last Resort עלתה לפניה, אולם ברשת לא הפנימו את מה שקרה בעונה שעברה ל Missing, כאשר זו עלתה, פחות או יותר, באותו שלב וגססה לאיטה כמעט מההתחלה. עבור סדרה, שאמורה למשוך קהל להתמכר אליה ובמיוחד לאור העובדה שיש בה מרכיב של סיפור מסגרת, קשה להבין את השיבוץ המאוחר. לאור השיפור בנתונים של Scandal אולי היה עדיף לעשות ערב נשים ביום חמישי ולהעלות את Body Of Proof ביום חמישי ולהזיז את Zero Hour ליום שלישי, אפילו לשעה עשר, לפחות היה לה סיכוי גדול יותר להצליח.

מישהו שמע על Red Widow ? אז זהו, שהיא תעלה לאוויר החל מה 10 במרץ 2013. אף אחד לא מדבר עליה והיא גם תשודר ביום ראשון בשעה עשר וגם היא צפויה להיות מבוטלת בתום העונה, מקרה נוסף של סיפור ידוע מראש וכולם בתעשיה יודעים זאת, כנראה שרק ברשת ABC לא שמעו על כך. בעוד ארבעה חודשים הם יבינו לבד לאחר שיראו את הנתונים שלה.

קומדיה נוספת שהרשת תנסה להשיק היא How to Live With Your Parents for the Rest of Your Life אבל זה יקרה רק ב 3 באפריל וזה אומר שלא נזכה לראות הרבה ממנה. זה גם מראה מה הרשת חושבת על הקומדיה הזאת: לא מחשבות טובות. ואם ברשת שלה לא מעריכים אותה, קשה להאמין שדווקא הצופים יעשו זאת. במידה והיא אכן תשרוד זה יקרה כנראה בגלל השיבוץ שלה בימי רביעי אחרי Modern Family. זה יהיה מקסם שווא, בדיוק מה שקורה העונה ל Don’t Trust The B--- At שבעונה שעברה הניבה נתונים סבירים והיום, במשבצת שידור אחרת היא קורסת.

השיבוץ המאוחר (1 במאי 2013) והקיצוץ במספר הפרקים מ 13 ל 10 ל Family Tools גם מראה שלקומדיה הזאת אין עתיד גדול, במיוחד ככל שתנוע אל תוך הקיץ.


מצד שני, מאז שבית המקדש חרב הנבואה ניתנה לשוטים, אז...

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על פוסט נהדר,כבר טענתי בעבר שהניתוחים שלך הם מהפוסטים האהובים עליי.

***

כבר מספר שבועות לא כתבתי לך שאלות ולכן ברצוני "לחפות על כך" בשאלות הבאות:
א)לא מזמן כתבת תשובה לגבי המשכורות בטלוויזיה האמריקאית,אשמח אם תיתן תשובה גם לגבי הטלוויזיה הישראלית:
מי השחקן/שחקנית שמרוויח/ה הכי הרבה כסף?
מהי הסדרה שעלתה הכי הרבה להפקה(לא ריאליטי)?
כמה עולה הפקת הבורר (שנחשבת בעיני רבים להפקה היקרה בארץ) וכמה מרוויחים כוכביה ?
ב)בראותי את לוח השידורים של רשתות הברודקאסט בארה"ב אני רואה ערבים שמורכבים מהשילוש הקדוש:ריאליטי,קומדיה ודרמה בערב אחד.
לעומת זאת בראותי את לוח השידורים של רשתות הברודקאסט בישראל אני רואה רק ריאליטי וקצת תוכניות תחקירים במשך כל השבוע.
(רק כדי לסבר את האוזן במשך שבוע שלם ברשת,קשת וערוץ 10 זיהיתי רק דרמה עלילתית אחת,חטופים,בכל לוח השידורים שאינה משודרת בשידורים חוזרים).
האם תוכל להסביר את התופעה?
האם בארץ אין קהל לדרמות וקומדיות (לפחות לא בערוצי הברודקאסט)?
ג)לאחרונה נחשפתי לסדרות בריטיות רבות מההווה ומהעבר על חלקן כבר שאלתי אותך (מיסטר בין,דוקטור הו)ועל חלקן לא,אשמח אם תוכל לרשום לי את דעתך לגבי הסדרות הבאות:מראה שחורה,וסקינס (עונות 1-2).

אשמח אם תענה לי על כל השאלות או אפילו על חלקן.
נ.ב אם אני מכביד עליך בשאלות,רשום לי ואני אמתן/אפסיק את שאלותיי.
רועי
"קורא נלהב של הבלוג"

אנונימי אמר/ה...

וואו- איזה סקירה מעולה! הנאה צרופה של קריאה! תודה!!!!!1