יום ראשון, 30 בדצמבר 2012

שלב סיכום עונה: House Of Anubis, עונה שנייה: עוד מאותו דבר.



כאשר ערוץ "ניקולודיאון" החל לשדר את העונה הראשונה של הסדרה בוודאי לא העלו מנהלי הערוץ עד כמה הסדרה תצליח, אולם מהר מאד בתוך העונה הראשונה הגיעו הנתונים, אשר הצביעו על ההצלחה הגדולה של הסדרה וימים ספורים לאחר תום העונה הראשונה הגיעו הדיווחים הראשונים על כך שהסדרה חודשה לעונה שנייה. יתרה מכך, בעוד שהעונה הראשונה מנתה 60 פרקים (כל פרק בן 15 דקות ובכל ערב שודרו שני פרקים, כך שלמעשה הצופים קיבלו פרק בן חצי שעה) הרי שההזמנה לעונה השנייה מנתה 90 פרקים.

למי שלא צפה בעונה הראשונה אציין, כי העונה הראשונה סיפרה את סיפורה של נינה מרטין, תלמידה שמגיעה מארה"ב לבית ספר באנגליה ומגלה שיש לה יעוד, לאתר אוצר מסוים, אשר הופך את מי ששותה ממנו שיקוי מסוים לבן או בת אלמוות. נינה מאגדת סביבה קבוצה של תלמידים: אמבר, השותפה שלה לחדר (הבלונדינית היפה של השכבה), פביאן (הילד הטוב שהופך מהחבר הכי טוב שלה לחבר שלה), אלפי (הילד שאוהב להשתטות) ופטרישיה (הילדה עם הפה הגדול). כפי שבדרך כלל קורה בסדרות נוער, מדובר במאבק של התלמידים במורים, אשר רוצים לשתות את השיקוי ולהיות בני אלמוות, אך בסופו של דבר נינה מונעת זאת מהם, ושאריות השיקוי מבוזבזות.

בעונה השנייה, נינה חוזרת מחופשה בארה"ב ומיד נתקלת במבצע נוסף שעליה לעמוד בו. רוח מצרית עתיקה מסמנת אותה כנידונה למוות אם לא תמצא עבורה את ה"מסכה של אנוביס". מהר מאד המבצע הופך למבצע של החבורה שהתגבשה בעונה הראשונה. במהלך העונה הם מגלים שהמסכה נמצאת מתחת ל"בית אנוביס" בו הם משתכנים, אבל (כפי שבוודאי ניחשתם) גם הפעם עליהם לעבור סדרה של משימות בכדי להגיע אל היעד שלהם, כאשר במקביל ויקטור, אשר היה ראש הכנופיה בעונה הראשונה שניסתה להשיג את החפץ מהחבורה ונכשל, שהוא גם אב הבית ב"בית אנוביס", עושה הכל בכדי לאתר את המסיכה לפניהם והפעם הוא נעזר בורה ("אם הבית"), אך הוא לא מודע לכך שגם לה יש אג'נדה משלה והנאמנות שלה היא למישהו אחר, "האספן". אותו "אספן" גם מתמרן את ג'ספר, הסנדק של פביאן, אשר החל לעבוד בבית הספר, בכדי לסייע לו.

היות ומדובר בסדרת נעורים גם בעונה השנייה של הסדרה אנו מקבלים הרבה מאד דרמה בקרב בני הנוער. מיק, הספורטאי עוזב לאוסטרליה בכדי ללמוד באקדמיה לכדורגל ומוירה, חברתו, גורמת לו לעזוב אותה בכדי שינצל את ההזדמנות, ובמקומו מגיע אדי וגם לו יש "פה גדול" וכמובן שבינו לבין פטרישיה עפים ניצוצות. נינה ופביאן לא מצליחים לחזור לאינטימיות שהייתה להם בסוף העונה הראשונה והם חוזרים להיות חברים הכי טובים למרות שהם לא רוצים בכך ומי שאורבת היא ג'וי, שרוצה את פביאן לעצמה ומעשיה (שמונעים מאהבתה לפביאן) גורמים לחברים שלה להתרחק ממנה. אלפי גורם לאמבר לצאת איתו, אך מגלה שהדברים הם לא כפי שקיווה. אחותו הקטנה של ג'רום מגיעה לבית הספר וגורמת לו לסייע לאביו שנמצא בכלא. ג'רום גם מעוניין להיות החבר של מוירה, אך היא עדיין "נעולה" על מיק. אה כן, אחותה התאומה של פטרישיה מגיעה לבית בסתר והעניין גורם לבילבולים היות ורק 4 אנשים מודע לכך והחבר של פטרישיה הוא לא אחד מהם.

שני הנתונים החשובים ביותר לגבי העונה השנייה של הסדרה הגיעו מיד לאחר שהיא הסתיימה. ראשית, לאחר שמועות במהלך העונה, הסדרה קיבלה הזמנה רשמית לעונה שלישית, אשר תעלה לאוויר בתחילת שנת 2013. והידיעה השנייה והחשובה מכולן הייתה שנטליה ראמוס (שהיא גם יהודיה), השחקנית הראשית של הסדרה, אשר מגלמת את הדמות של נינה מרטין, הודיעה בחשבון הטוויטר שלה שהיא לא חוזרת לעונה השלישית מאחר והיא רוצה לחזור ולהתמקד בלימודיה (הנערה בת 20). את מקומה תתפוס ק.טי ראש, אשר תגלם גם היא תלמידה אמריקאית שמגיעה לאנגליה. למרות ניסיונות ההפקה והערוץ להקטין את החשיבות של המהלך, הרי שמדובר בהפסד כבד, היות ומדובר בשחקנית הראשית והדינמיקה בעונה השלישית תצטרך להשתנות כמעט מהקצה אל הקצה, משום שבמידה ויעניקו לק. טי את אותם שורות שנתנו לנטלי זה לא יעבוד.

בכל מה שקשור לסיפור, הרי שבתחילה הרעיון נראה די מאולץ ולמעשה מדובר כמעט בשכפול של הרעיון מהעונה הראשונה. היה נחמד אם בהפקה היו קצת יותר מקוריים, משום שלעיתים נראה שהתסריטאים כמעט משכפלים את התסריט. ככל שהעונה התקדמה הצופים נכנסים יותר אל הסיפוור, אך התחושה לא נעלמת. מצד שני, עבור קהל היעד של הסדרה (נערים ונערות בגילאי 16-11) מדובר באיכות תסריט לא רעה, במיוחד בהשוואה לאיכות התסריט של סדרות הנוער שלנו.

אחד מסיפורי המשנה שעיצבנו אותי היה מה שעשו לדמויות של נינה ופביאן. לאחר שבתום העונה הראשונה הראו שהם מתאהבים, הרי שלקח פרק וחצי בעונה השנייה בכדי לפרק אותם ביחד. אני מבין, שרצו לשוב וליצור מתח מיני (עד כמה שניתן עבור סדרה לילדים בגילאים הללו), אבל הפרידה נראתה מאולצת, מזויפת ובעיקר מעצבנת. במידה ורצו לשמור על המתח בין שתי הדמויות לא היו צריכים לסגור את הסיפור הרומנטי שלהם בעונה הראשונה. במידה ולא ידעו אם תהיה עונה שנייה ורצו לסגור את הסיפור היו חייבים לתת לסיפור החברות ביניהם חלק גדול יותר, לפחות ברבע מתחילת העונה השנייה. נכון, לקראת סוף העונה השנייה הם חוזרים להיות ביחד, אבל כך לא בונים סיפור, לפחות כך לא רצוי לבנות סיפור.

בגזרת השחקנים, אין כמעט שוני מהעונה הראשונה ונראה שהנוער הבריטי ממשיך להראות שיש לו עתודות בכל מה שקשור למשחק. השחקן היחיד שהראה בעונה הראשונה איכות משחק בינונית, בובי לוקווד (מיק), הוחלף בדגם טוב יותר. הגיע הזמן שהשחקנים הישראלים הצעירים יביטו בסדרות הללו (כמו גם בטלנובלות הדרום אמריקאיות של בני הנוער) וילמדו מהם כיצד עושים זאת נכון.

אז, לראות או לא לראות ?
הצופים שאהבו את העונה הראשונה יאהבו גם את העונה השנייה היות ומדובר באותו מבנה רעיוני של הסיפור. עדיין, עבור קהל היעד של הסדרה מדובר באחת מהסדרות הטובות ביותר שיש, בוודאי יותר מסדרות הנוער הישראליות. לכן, נערים ונערות בגילאי 16-11: צפו בעונה השנייה של הסדרה. כל השאר, יכולים לדלג, ואם אין לכם משהו אחר לצפות בו, אתם יכולים להעביר איתה את הזמן.

אין תגובות: