יום ראשון, 23 בספטמבר 2012

ביקורת: The Mob Doctor, פיילוט: דרמה לא רעה, אבל...


 
נתוני הפתיחה של הסדרה The Mob Doctor לא טובים. הסדרה "האוס", שאותה היא מחליפה בלוח השידורים של רשת FOX, סיימה בחודש מאי את עונתה השמינית והאחרונה. "האוס", אשר נחשבה לסדרת הרפואה הטובה ביותר בעשור האחרון, הותירה רושם חזק מאד ונחשבה גם בקרב מבקרים רבים לאיכותית. לכן, בדקה שבה הודיעה רשת FOX על כך שהסדרה שתחליף אותה אמורה להיות סדרת רפואה אחרת מיד כל בר דעת זעק: האם זה לא מוקדם מדי ?

התשובה היא: כן. זה מוקדם מדי. אין כמעט ספק, שלפני שהצופים יצפו בסדרה הם יעשו השוואה בינה לבין "האוס" והיות והיא מתחרה כנגד אחת הסדרות האיכותיות ביותר של העשור האחרון, סביר להניח שהיא תפסיד בכל מקרה.

נקודה בעייתית שנייה שהסדרה סובלת ממנה היא, שהסדרה שצופי רשת FOX מצפים לה הכי הרבה בעונה הבאה היא הסדרה שאמורה להחליף את The Mob Doctor, הכוונה שלי לסדרת המתח The Following בכיכובו של קווין בייקון, אשר אמורה לעלות לאוויר בחצי השני של העונה ונחשבת ליהלום של הרשת בעונה הקרובה.

נקודה בעייתית שלישית, Bones, אשר אמורה להוביל אליה, נמצאת בדמדומיה והיא כבר לא אמורה לספק נתוני רייטינג גבוהים, כך שהיא לא תוכל להוביל אליה צופים רבים בתקווה שישארו עמה מדי שבוע.

ולבסוף, הצורך להתמודד עם שתי ענקיות רייטינג בדמות The Voice של רשת NBC ו"רוקדים עם כוכבים" של רשת ABC.

בשל כל הסיבות הנ"ל נתוני הרייטינג של פרק הפתיחה של הסדרה היו כה חלשים וזאת למרות שלכאורה מדובר בדרמה לא רעה בכלל.

אל הקלחת הזאת נזרקת The Mob Doctor ולפחות על פי הפיילוט שלה, מדובר בדרמה קצבית ולא רעה בכלל. הסדרה עוסקת בגרייס דוולין (ג'ורדנה ספירו), רופאה מזן אחר. יש בה להט מצד אחד לעזור לכל חולה ולעשות עבורו את כל מה שנדרש כולל לשקר, כפי שניתן לראות בפיילוט כאשר היא משקרת וגורמת לד"ר ברט רובינסון (זאק גילפורד), עמו היא גם יוצאת , לשקר לאב לאחר שבתו בת ה 14 נכנסה להריון למרות שלא קיימה יחסי מין מלאים, ומצד שני היא שוברת את הכללים ולא מוכנה לקבל תכתיבים, כולל של הבוס שלה ד"ר פלניגן, שבפרק הפיילוט עקף את ההוראות שלה לאחד מהחולים שלה וגרם למותו. גרייס מתלוננת עליו כשהיא מודעת לכך שיהיו לכך תוצאות והיא תאלץ להמשיך לעבוד תחתיו.

הצד השני של גרייס, אליו מודעים רק אחיה ובסוף הפיילוט גם אמה, הוא, שדני, אחיה, הסתבך עם המאפיה המקומית (שיקאגו) וגרייס הגיעה להסכם עם הבוס של המאפיה (פול מורטי בגילומו של מייקל רפפורט) שתטפל בחולים אותם הוא יפנה אליה בתנאי שישכח מהחוב של אחיה. הבעיה היא שהוא מבקש ממנה להרוג פציינט שה F.B.I מביא לה לפני שהוא אמור להעיד. לאחר לבטים היא מחליטה לבצע את הניתוח על הפציינט ומורטי יוצא נגד אחיה אך במקום זאת הוא תופס את אמה. גרייס מצליחה לגרום לו לרדוף אחריה ובוס לשעבר במאפיה בשם קונסטנטין (וויליאם פורסיית) מציל אותה ומחסל אותו. קונסטנטין הופך להיות הבוס החדש ונותן לה אפשרות, לעבור לעיר אחרת או לשלם את החוב אליו. מאחר וכל משפחתה ומכריה נמצאים בשיקאגו היא מחליטה להישאר ולהיות "הרופאה של המאפיה". בסוף הפרק היא גם מבינה שקונסטנטין אחראי למותו של אביה, אשר היה מכה את אמה בלי סוף.

לפחות על פי הפיילוט, מדובר בדרמה, שעשויה להיות ממכרת, בעיקר במידה והיא תמשיך להיות קצבית כפי שהפיילוט היה. הרעיון שלה מעניין ומעניק זווית אחרת בתור סדרת רפואה, התסריט שלה בוודאי שלא באיכות של "האוס", ועושה רושם שמבחינת הקצב היא תהיה דומה יותר לאי.אר, אך מספיק טוב בכדי להעביר איתו 42 דקות מדי שבוע. צוות השחקנים מהוקצע, אם כי לא ברור כיצד זאק גילפורד ודיבורו האיטי מתאים לסדרות רפואה וג'יימי לי קירצ'נר קצת מאוסה בתור האפרו-אמריקאית התורנית. ג'ורדנה ספירו עושה עבודה טובה מאד בתפקיד הראשי.

אז, לראות או לא לראות ?

אפשר לראות. בתור סדרת רפואה אין כמעט ספק שהיא משב רוח מרענן, במיוחד בהשוואה לסבוניה של Grey's Anatomy ו Private Practice של שונדה ריימס. זו לא הסדרה שתשנה עבורכם את הרגלי הצפיה או שתגרום לכם להגיד "וואהו" לאחר שכל פרק יסתיים, אך במידה ואין לכם סדרה אחרת לצפות בה, או שאתם אוהבים סדרות רפואה,  The Mob Doctor תעביר לכם 42 דקות מעניינות מדי שבוע. הבעיה ? לא בטוח שיהיה לה עתיד לפי נתוני הפרק הראשון שלה. במידה ונתוניה ידרדרו מעט (כצפוי לאחר שידור פרקי פיילוט), ברשת יבטלו אותה בעוד שניים או שלשה פרקים, כפי שקרה לסדרה Lone Star לפני שנתיים.

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה.
אחכה לראות אם היא תחזיק מעמד לפני שאתחיל לראות.

דוד311 אמר/ה...

גם אני נהניתי במשורה מהפיילוט.
חבל שכל המבקרים האמריקאיים דווקא קוטלים את הסדרה.

(ואגב, זאק גילפורד כבר שיחק כרופא בסדרת רפואית בעבר, ב"מחוץ למפה" שהייתה נחמדה מאוד. ואם כבר, אז יש לציין שגם מיימי גאמר כבר שיחקה שם כרופאה.)

אביב אמר/ה...

d1d1 אני לא יודע אם אתה יודע, אבל אם אתה זוכר את המיני סדרה הנפלאה "עמודי תבל" בוודאי תשמח לשמוע שיש עונה 2 שמבוססת על הספר השני "עולם ללא סוף" והפרק השלישי כבר מאחורינו ..

D1D1 אמר/ה...

אביב,
אני יודע ואני צופה בסדרה.

אנונימי אמר/ה...

לא נשמעת סדרה מעניינת, נחכה להמשך לראות מה קורה איתה

אנונימי אמר/ה...

2 הפרקים הראשונים מוצלחים למדי