יום שני, 29 באוגוסט 2011

בוודאי שמתם לב ש...


לפני מספר שבועות הודיעה רשת Showtime כי יום ראשון החדש שלה שיעלה בראשית שנת 2012 יורכב מהסדרות הבאות: Californication, Shameless והסדרה החדשה של קריסטין בל: House Of Lies. לאור הידיעה הזאת נשאלת השאלה: היות והסדרה Episodes חודשה לעונה שניה בת 10 פרקים, מתי היא תעלה לשידור ? נכון לעכשיו, מדובר בספקולציות בלבד אבל נראה שהסדרה תעלה לשידור רק בסוף חודש מרץ או תחילת חודש אפריל ותצוות עם הסדרה Nurse Jackie. ככל הנראה מיעדים ל Episodes את משבצת השידור של הסדרה United State OF Tara אשר בוטלה לפני מספר חודשים. מעריצי הסדרה (יש כאלה ?) יאלצו להמתין זמן רב יותר ממה שחשבו.

אני לא יודע כמה צופים שמו לב שרשת NBC העלתה לפני מספר שבועות סדרה חדשה בשם Friends With Benefits. מבחינת נתוני רייטינג הסדרה כושלת ואין ספק, אפילו למעריצי הסדרה שעונה נוספת הסדרה לא תראה, במיוחד לאור העובדה שברשת ממהרים לשדר את כל הפרקים שהופקו לה בקצב של שני פרקים בכל ערב שישי. ואני שואל: מדוע ? אי אפשר היה לשדר אותה לאורך כל הקיץ ? עד כמה שידוע לי הופקו לה 12 פרקים, זה לא מספיק עבור עונת הקיץ ? בוודאי שכן. ברשת NBC העדיפו לשדר את הסדרה Love Bites ביום שישי ואף לקצר אותה מתשעה פרקים לשמונה. קשה היה לצוות את 2 הסדרות החדשות לערב שישי אחד ? זו הוכחה נוספת לכך שברשת NBC לא יודעים כיצד לסדר לוח תוכניות. מעניין יהיה לראות האם הלוח החדש שלהם לעונת החורף הקרובה יצליח. דרך אגב, בפרק החמישי ששודר לפני כעשרה ימים השתתף ראיין מקפרטלין, הלא הוא "מר מדהים" מהסדרה צ'אק. היה מעניין לראות אותו בתפקיד אחר. אם רוצים לראות אותו בתפקיד אורח אחר צריכים לחזור לשנת 2008 כאשר הוא השתתף בתפקיד אורח בסדרה Mad Men.

ברשת ABC Family שודרה במהלך הקיץ הקומדיה State Of Georgia אודות צמד חברות מילדות אשר גרות ביחד בבית של הדודה של אחת מהן. אחת מהן חנונית ואוהבת פיזיקה ואילו השנייה מעוניינת להצליח בעולם השעשועים. צר לי אבל אני לא יודע מי בכלל יכול היה לאשר את הזוועה הזאת לשידור. הסדרה לא מצחיקה בכלל ולאחר פרק אחד ניתן היה להבין שאין לה עתיד גם מבחינת נתוני רייטינג. אין סיכוי שהסדרה תחזור לעונה שנייה ואם זה יקרה מישהו ברשת צריך להיות מפוטר. הבעיה שלי היא שלאחר שברשת ראו את הפיאסקו שהקומדיה הזאת יצרה להם היו חייבים ברשת לשנות את לוח המשדרים שלהם ולהעלות את הסדרה The Lying Game בכדי שתשודר בחודשי הקיץ ולא תגלוש אל לוח משדרי החורף של הרשתות הגדולות. בשל העובדה שהסדרה עלתה לקראת סוף עונת הקיץ הסדרה לא הצליחה לתפוס לעצמה קהל ועכשיו היא נשארה לאסוף את השאריות. הכל עובד לרעתה. אני מבין שרצו שהסדרה תחליף את Switch at Birth, אבל בכל זאת הגיע הזמן להפעיל קצת את ההגיון, אתם לא חושבים ?

לפני כשבועיים הסתיימה העונה הראשונה של הסדרה Teen Wolf ואני חייב לציין שהופתעתי מאד. במבט ראשון, ולאחר צפייה בפרקים הראשונים, חשבתי שמדובר בעוד סדרה ילדותית שתעסוק בסיפורי אנשי זאבים, אבל לאחר שצפיתי בכל העונה ניתן להגיע למסקנה שמדובר בסדרה שכיף מאד לצפות בה, במיוחד בחודשי הקיץ. אני עדיין חושב שהסרט משנות השמונים בכיכובו של מייקל ג'יי פוקס היה בשתי דרגות טוב יותר, אבל עבור סדרת נעורים מדובר במוצר טוב, אולי אפילו טוב מאד. בעיה שצצה לי לאחר שצפיתי בפרק האחרון של הסדרה (זהירות ספויילר) הייתה שהחליטו לסגור את הסיפור המרכזי שאפף אותה במהלך כל העונה הראשונה: המאבק ב"אלפא" וחיסולו. לפי דעתי, לאחר שהתברר שהסדרה חודשה לעונה שנייה היו צריכים להשאיר סוף פתוח יותר. כמעט כל קצוות הסיפור נסגרו מלבד שניים: מה קרה ללינדה והאם דרק יהפוך את ג'קסון לאיש זאב. סוף עונה מאכזב ודי צפוי. חבל מאד, היות וניתן היה לזהות התקדמות באיכות שלה לאורך העונה.

אני לא מבין את הציבור האמריקאי. הסדרה True Blood רושמת נתונים גבוהים במהלך כל העונה הרביעית שלה, ואני שואל: איך ? מצפייה בעונה כולה מתברר שזו העונה החלשה ביותר שלה. הסדרה הפכה למשעממת וכמעט לאופרת סבון. לאפייט פתאם מדיום ? סוקי נותנת לערפד אחר לשתות ממנה ? טרה פתאם לסבית ? ג'ייסון מאוהב בג'סיקה, שהיא החברה הערפדית של החבר הכי טוב שלו, הויט ? יותר מאופרת סבון כזאת קשה להמציא. קצת עצוב לצפות בסדרה שהעונה הראשונה שלה הייתה מעולה, השנייה טובה ובשתי העונות האחרונות שלה מדובר בשממה אחת גדולה. ולמרות הכל, הנתונים גבוהים ? מישהו מוכן להסביר לי את זה ? אולי כולם התאהבו בסצינות הסקס המפורטות של הסדרה, משום שמבחינת איכות מדובר ברמה נמוכה מאד, איכות התסריט ירודה והרעיונות גרועים. והיה לכך את כל הפוטנציאל להצליח כאשר העלו את נושא המכשפוות. לא קראתי את הספרים ולכן אני לא יודע אם המעבר מהספרים לסדרה בעונה הרביעית נעשה אחד לאחד. בכל מקרה, המוצר הסופי שנגלה על המסך גרוע מאד. ולמרות הכל, הנתונים גבוהים. איך זה קורה ?

מישהו מוכן להסביר לי על מה חושבים התסריטאים בסדרה "סודותיה של נערת טיפש עשרה" ? לאחר שהטרנד של הריון כמעט בכל עונה נשבר העונה כאשר (זהירות ספויילר) אדריאן איבדה את התינוקת שלה ושל בן, הטרנד החדש שנוצר הוא: חתונות. לאחר הנישואין של קתלין, של ליאו, של בן ועתה הנישואין הצפויים של איימי וריקי. מה לעזאזל הם חושבים שם ? בחיים יש רק חתונות והריונות ? השימוש החוזר באותם מוטיבים יוצר תחושה שלתסריטאים נגמרו הרעיונות המקוריים והם סוטים מהדרך שלהם. מדוע לא לנסות ולבדוק את חיי הנישואין של בן ואדריאן יותר לעומק ? מדוע לשבור את הנישואין של ליאו לבטי ? לשמחתי הרבה, בקיץ הנוכחי סוף סוף הצופים מבינים את מה שאני מטיף במשך שנתיים והסדרה איבדה גובה בנתוני הרייטינג. עדיין הסדרה מקבלת נתונים טובים, אבל על פי נתוני הרייטינג של כל הקיץ הסדרה נמצאת בירידה. וטוב שכך. אני רק מקווה שהמגמה הזאת תשתפר והסדרה תרד מהמסכים כמה שיותר מהר, משום שאופרת הסבון הזאת מעייפת, מעצבנת ומשעממת.

Share on Facebook

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

איזה סקירה מצוינת! תודה!
מעניין שבשתי הסדרות של NBC [ובעיקר בLOVE BITES] הופיעו שחקנים מפורסמים יחסית בכול פרק כמעט, ודווקא בסדרות שאף אחד לא יראה אותם בהן [ואולי בשל כך...;)]

אנונימי אמר/ה...

אני לא חושבת שסגרו את הסיפור של teen wolf כי עכשיו (זהירות ספויילר) דרק הוא האלפא, אז אני חושבת שהולך להיות מעניין מאוד בעונה הבאה..