יום שני, 16 במאי 2011

ניתוח: ניתוח הלוח של רשת FOX לעונת החורף 2012-2011.


אחרי רשת NBC הגיעה תורה של רשת FOX להודיע על הלוח שלה לעונה הבאה והיא אכן ביצעה מספר מהלכים מעניינים. דרך אגב, גם אצלה מככבות תוכניות ריאלטי, אבל בניגוד לרשת NBC, השימוש בתוכניות הריאלטי ברשת FOX מובן וידוע.

ועכשיו, למלאכת הניתוח.

Terra Nova קיבלה משבצת שידור נחשקת ביותר, יום שני, וצוותה עם אחת מהסדרות המובילות של הרשת: "האוס". רבים לא מבינים מדוע היא שובצה בשעה 8, אז יש לי תשובה עבורכם: ברשת חושבים שבשנה וחצי האחרונות הסדרה הזאת יצרה באז אדיר ברשת וכן ציפייה גדולה מאד מצד קהל הצופים. כמו כן, ברשת חושבים שבשל העובדה שמדובר בפרויקט של סטיבן שפילברג הוא יכול לעמוד בזכות עצמו. ולבסוף, הם רואים את הירידה ברייטינג של "האוס" ולא מעוניינים שהירידה הזאת תשפיע על הסדרה החדשה. להיפך, עד כדי כך הם בוטחים בסדרה, שהם חושבים ש Terra Nova תוכל להוסיף צופים ל"האוס". מדובר בהימור לא קטן, אבל החשיבה של הרשת מובנת.

נשאלת השאלה, אם Terra Nova תשודר בשעה 8, מדוע "אלקטרז", אשר אמורה להחליף אותה בחצי השני של העונה תעלה בשעה 9 ותחזיר את "האוס" לשעה 8 ?

ראשית, צריך לזכור שנכון לעכשיו, "אלקטרז" עומדת לקבל הזמנה ל 13 פרקים בלבד והיא צפויה לעלות רק לקראת החלק האחרון של העונה, בשלב הזה סדרות חדשות בדרך כלל לא מצליחות לבדן וחייבות סדרות מוליכות אליהן בכדי להשיג קהל צופים, וזאת משום שהצופים כבר ביססו לעצמם נוהל צפייה שנתי ודי סגורים על הסדרות שלהן. מדי פעם יהיה "פיק" לסדרה חדשה, אבל מהר מאד היא תחזור לגודלה הטבעי. בשל כך "האוס" תוביל אל "אלקטרז", בכדי לייצר עבורה קהל בסיס כמה שיותר רחב. כמו כן, הדעות ברשת לגבי הסדרה הזאת חלוקות ולא סומכים עליה כפי שסומכים על Terra Nova.

יום שלישי נשאר, פחות או יותר, אותו דבר כאשר Glee ו Raising Hope יחזרו לעונה נוספת (עונות שלישית ו שנייה בהתאמה). בין שתיהן תעלה קומדיה חדשה עבור הרשת, The New Girl. לא צריך להבין הרבה בכדי לדעת שברשת משתמשים באחת ההצלחות הגדולות שלה, Glee, בכדי להריץ את The New Girl. שימו לב ש Raising Hope נדחקת מעט הצידה לשעה 9 וחצי וזאת משום שברשת רואים את הנפילה בנתונים שלה ומעוניינים להשאיר את קהל הצופים הגדול של Glee ולא להסתפק בקהל המועט ש Raising Hope תשאיר לסדרה החדשה.

בחודש מרץ, הרשת תנסה להעלות בלוק של 4 קומדיות ותעלה קומדיה חדשה בנוסף לשלש הקומדיות של הרשת שישודרו במהלך העונה), אני מניח שברשת מעוניינים לקצר את תקופת השידורים החוזרים ולאבד כמה שפחות צופים בחלק השני של העונה, במיוחד לאור תופעת "שעון הקיץ", אשר גורמת לירידה בקהל הצופים לקראת תום העונה, וכן, לנסות את אחת מהקומדיות החדשות שאישרו לעונה הבאה. מדובר בניסוי ראשון מסוגו עבור הרשת. מעניין יהיה לראות אם הוא יצליח.

יום רביעי הפך באופן רשמי לערב הריאלטי של הרשת, כאשר בחלק הראשון של העונה תשודר The X Factor ובחודש ינואר תעלה "אמריקן איידול בעונה חדשה". אין כאן הפתעה גדולה מדי, זה היה צפוי. תוכניות הריאלטי יהוו מקפצה אדירה עבור הקומדיה החדשה של הרשת, I Hate My Teenage Daughter, אשר נחשבה מהרגע הראשון לאחד מהפרויקטים הטובים ביותר של הרשת בעונת הפיילוטים.

יום חמישי של הרשת ייפתח בשעת התוצאות (The X Factor בחצי הראשון ו"אמריקן איידול" בחצי השני), גם כאן אין הפתעה.

רבים ציפו למצוא בערב הזה את 2 הסדרות של Bones, Bones ו The Finders (הספין אוף החדש שלה), אבל זה היה בלתי אפשרי. ראשית, הרשת חייבת לשדר את שעת התוצאות של תוכנית הריאלטי של יום רביעי והיא משדרת רק שעתיים בכל ערב ולא 3 כמו רשתות NBC, CBS ו ABC, כך שאין מספיק מקום עבור שתיהן. כמו כן, בשל ההריון של אמילי דשנאל, היא תחמיץ צילומים של לפחות 6 או 7 פרקים ולכן ברשת ישתמשו בספין אוף של הסדרה, The Finder, שהתגובות לגביו ברשת היו מעט חלוקות, בכדי לכסות את התקופה הזאת. Bones תחזור באביב בכדי לסגור את העונה.

יום שישי נשאר אותו דבר, כאשר Fringe תישאר הסדרה היחידה בעלת תסריט. אולי ברשת מקווים שהתוכנית Kitchen Nightmares תוכל לייצר עבורה קהל צופים. עצם חידושה של הסדרה היווה הפתעה, אבל לפי דעתי, לרשת לא הייתה סדרה אחרת לשבץ בערב הזה, פרט אולי לאפשרות להזיז את "האוס" לשעה 8, אבל אז ברשת היו חייבים להציב סדרה חדשה נוספת ביום שני, וזה כבר מסוכן מאד עבור הרשת. ברשת ניסו להציב העונה סדרה חדשה בערב זה, The Good Guys, אבל הניסיון נכשל וברשת לא מתכוונים לחזור על אותה טעות.

ערב סדרות האנימציה של הרשת יימשך גם בעונה הבאה. הערב הזה עובד עבור הרשת, אז מדוע לשנות ? מלבד הניסיון להעלות 2 סדרות חדשות: Allen Gregory בחצי הראשון של העונה ו Napoleon Dynamite, אין שינוי.

השאלה המעניינת היא, באיזו משבצת שידור תעלה הדרמה החדשה של קיפר סאת'רלנד, Touch, בחלק השני של העונה ? מדוע היא עולה רק בחלק השני ולא בחודשים ספטמבר-אוקטובר ? משום שאפילו הפיילוט שלה לא מוכן לחלוטין וייקח זמן עד שזה ייקרה, לא כל שכן העלאת עונה חדשה. במידה וההכנות לא יושלמו בזמן, קיים סיכוי שיקרה לה מה שקרה ל Terra Nova ועליית הסדרה תדחה לעונת החורף שלאחר מכן. לדעתי, עדיף לראשי הרשת לחכות עם הסדרה הזאת ולעלות איתה בעונה הבאה, במיוחד מאחר ורבים חושבים שזו העונה האחרונה של "האוס" ואז משבצת השידור של יום שני בשעה 9, אותה סאת'רלנד מכיר כל כך טוב לאחר 8 עונות של 24 בהם שודרה הסדרה במשבצת השידור הזאת, משבצת השידור הזאת תתפנה ואז ניתן לדמיין ערב על טבעי של יום שני ברשת FOX, אשר יחל עם Terra Nova בשעה 8 (במידה והסדרה תצליח) או "אלקטרז" ובשעה 9 – Touch. תחשבו איזה ערב גדול זה יכול להיות.

Share on Facebook

אין תגובות: