יום שלישי, 31 במאי 2011

פינת D1D1 רואה סרטים.

Drive Angry – מילטון, גבר שמת לפני מספר רב של שנים (ניקולאס קייג'), בורח מהגיהנום לאחר שכת שרוצה לכרות ברית עם השטן שחטה את בתו ורוצה להקריב את הנכדה שלו לשטן בכדי להוריד את הגיהנום על פני כדור הארץ. מילטון חובר למלצרית שעוזבת את הארוס שלה לאחר שבגד בה וביחד הם מנסים להציל את הילדה, כשבמקביל צייד מהגיהנום מנסה לתפוס אותם.
בואו נתחיל עם הדברים הגרועים: מדובר ברעיון מטופש ובתסריט טיפשי עוד יותר, שלעיתים קשה לשמוע את הדיאלוגים שבו. מהבחינה הזאת, הסרט לא שווה אפילו דקה אחת של צפייה.
אז מדוע בכל זאת אפשר לראות אותו ?
יש לכך 2 סיבות. הסיבה הראשונה היא, שהאקשן בסרט ברמה לא רעה בכלל. ראיתי סרטי אקשן רבים שהאקשן שלהם היה ברמה הרבה פחות טובה מהסרט הזה. הסיבה השנייה היא: אמבר הרד, אשר מגלמת את פייפר, המלצרית שמילטון גורר איתו למערכה. השחקנית כל כך יפה שזה כואב, כמה חבל שהיא לסבית, הרסה לי פנטזיה. נו טוב...

אז, לראות או לא לראות ?
מי שמחפש סרט ברמה גבוהה שידלג על הסרט הזה, מי שמחפש שחקנית יפה בטירוף ואקשן חזק יכול לצפות בסרט, למרות שמדובר ב 100 דקות ואפשר היה לכווץ אותו ברבע שעה.


Red Riding Hood – הסרט הינו גרסה חדשה לסיפור "כיפה אדומה". אמנדה סייפריד מגלמת את ואלרי, נערה בכפר קטן בתקופת ימי הביניים, בו איש זאב מטיל את אימתו על הכפר במשך שנים רבות. ואלרי מאוהבת מילדותה בפיטר, אך אמה מסדרת את נישואיה לגבר אחר ועשיר יותר. אחותה של ואלרי, לוסי, נרצחת על ידי הזאב ועובדה זו גורמת לכומר של הכפר להזמין איש מיוחד בכדי ללכוד את איש הזאב, מבלי לדעת שבכך הוא יגרום לתגובת שרשרת שתגרום לאסון אישי עבור ואלרי. במקביל, כל הכפר, וגם ואלרי, מנסים לברר מיהו האדם-זאב שמסתתר בקרבם ומה הוא רוצה מואלרי.
מדובר ברעיון נחמד לבצע גרסה מודרנית לסיפור "כיפה אדומה", אולם במשך כל הסרט הייתה לי הרגשה שאני צופה בגרסה נוספת של הסרט "דמדומים" (שאני ממש מתעב). הסגנון הרומן רומנטי הנלוז, הצילומים שמאדירים זאת, השימוש בסייפריד בעלת פני התינוקת ככוכבת הראשית, המוזיקה ברקע שתומכת בחשיבה הזאת. מעבר לכך אין לי הרבה מה להגיד. אותי הוא שעמם מאד.

אז לראות או לא לראות ?
מי שאוהב את הסגנון הרומן רומנטי אולי יוכל לאהוב את הסרט הזה, אולי גם המעריצים של אמנדה סייפריד ייהנו מהסרט. כל השאר יכולים לדלג עליו.


Hall Pass – שני גברים נשואים מקבלים מהנשים שלהם אישור להתחיל עם בחורות אחרות במהלך שבוע שלם ללא כל תוצאות מבחינתם. ככל שעובר הזמן, הנשים מגלות שהאישור שנתנו הוא יותר לעצמן ופחות לגברים. האם מישהו מבין הארבעה יישאר נאמן ?
מדובר בדרמה רומנטית, למרות שבמקור הסרט מוגדר כקומדיה רומנטית. את כמות הבדיחות שבאמת מצחיקות ניתן לספור על יד אחת. כמו כן, הסרט ארוך מדי (שעה וחמישים דקות), עובדה שקצת מעיקה על הצופה. 90 דקות היו מספיקות. נקודה בעייתית נוספת היא הליהוק של אואן ווילסון, כבעל הנאמן. ווילסון העביר כמעט את כל הקריירה הקולנועית שלו בתדמית של הגבר הקליל והשרמנטי ולראות אותו בתפקיד הזה היה קצת עצוב.
מה כן היה טוב בסרט ? שחקנים לא רעים: אואן ווילסון (בכל זאת, מדובר בשחקן נהדר), ג'ייסון סאדיקיס, ג'נה פישר ("המשרד") וכריסטינה אפלגייט הנהדרת. בתור דרמה, התסריט סביר, בתור קומדיה ממש לא.

אז, לראות או לא לראות ?
רק אם החברה מכריחה אתכם לראות. אחרת חבל לכם על הזמן, יש סרטים הרבה יותר טובים מהסרט הזה.


Share on Facebook

אין תגובות: