יום שני, 23 במאי 2011

שלב סיכום עונה: Hellcats, עונה ראשונה: כמה טוב שהסדרה בוטלה.


לפני מספר ימים הודיעה רשת ה CW על הלוח החדש שלה לעונת החורף הבאה. הסדרה Hellcats נעדרה מהרשימה, אבל מעריצי הסדרה ידעו זאת קודם לכן, כאשר יצאה הודעה מסודרת על ביטולה של הסדרה. מצד אחד, ביטול הסדרה הגיע כהפתעה וזאת בשל העובדה שרשת ה CW ממעטת לבטל סדרות לאחר עונה אחת בלבד, אך מצד שני ההפתעה לא הייתה כה גדולה בשל הירידה הגדולה שחוותה הסדרה בחלק השני של העונה.

אני לא יודע כמה מעריצים היו לסדרה, אבל עבורי הסדרה הזאת מגלמת בתוכה את כל מה שגרוע בסדרות של רשת ה CW. בשל כך שמחתי מאד על הודעת הביטול וחיכיתי לראות אלו סדרות יגיעו במקומה. אם יורשה לי לומר, כל סדרה הייתה עדיפה על הסדרה הזאת.

מדוע ?
רשימת הבעיות שהסדרה הניבה ארוכה, אבל בסיכום הנ"ל אתעכב על שלוש בעיות שאני רואה אותן כמרכזיות.

בואו נתחיל עם הסיפור המרכזי. הסיפור מספר את קורותיה של מרטי, תלמידה שרוצה ללמוד משפטים, אבל אין לה כסף ולכן היא צריכה מלגה. בשל כך היא מתקבלת ללהקת המעודדות של האוניברסיטה ולמעשה מקבלת משפחה חדשה. שם היא מכירה את סוואנה, קפטן הקבוצה, אשר הופכת לחברה הטובה ביותר שלה אחרי דן, חברה מהתקופה שהיו ילדים. חבורת המעודדות ודן עוברים קשיים רבים בכדי להגיע לתחרות הארצית (הפרק האחרון של העונה והסדרה).

כמה פעמים שמעתם על סיפור דומה בכל מה שקשור לסדרות שמתרחשות במקומות לימודים ? הסיפור היה לא מקורי ודי משומש, רק התפאורה מעט שונה, כאשר הפעם מדובר במעודדות. לי נראה, שראשי הרשת חשבו שהיות ומדובר במעודדות, אשר מחצית מהסדרה נמצאות בבגדים מינימאליים יגרום להרבה נערים וגברים לבוא ולראות את הסדרה. מדובר בעלבון גדול גם למין הנשי וגם למין הגברי. למין הנשי מדובר בעלבון היות ומדובר בהפיכת הנשים לחפץ, ולמין הגברי מדובר בעלבון היות וחושבים שינפנפו נערות ונשים צעירות בלבוש מינימאלי וכולם ירצו לטלוויזיה. אני שמח מאד שהצופים הצביעו בידיים ולאחר שבדקו את המוצר וגילו שמדובר במוצר עלוב החליטו לדלג עליו.

גם הכיוון שאליו פנתה הסדרה במהלך העונה היה רע. הסיפור היחיד שאיכשהו נראה היה מעניין היה כאשר מרטי ניסתה לשחרר אסיר שנכלא על לא עוול בכפו. הסיפור היה מעניין, אבל נמשך מספר מועט של פרקים ובסדרה המשיכו הלאה לנושאים "מרתקים": הריון של אחותה של סוואנה, בעיות אב של אליס, לואיס מנסה לעזור לאביו שנמצא בחובות וקיבל שוחד מהאוניברסיטה, וגולת הכותרת שגם היוותה את הקליף האנגר של החצי הראשון של העונה: האם מרטי תהיה עם דן, או שהוא יישאר נאמן לסוואנה.

מה שרציתי להגיד בכך הוא, שהייתה למפיקים אפשרות לקחת את הסדרה למקומות אחרים, מקומות אפלים יותר, אולי כמו ש Pretty Little Lairs עושה, אבל ברשת החליטו במקום זאת ללכת על הסיפורים הרגילים של אופרות הסבון ולא להפוך לסדרה לגיטימית. למה סדרות כמו The Vampire Diaries או Supernatural מצליחות ? אחת הסיבות היא, שהן מספרות סיפור ולא מתמקדות בסיפורים קטנים לפרק או שניים, שאחרי שידור הפרק שוכחים אותם. לפי דעי, הסדרות הללו נעלמו או שצריכות להיעלם קליל מהעולם. סדרות חייבות שיהיה להן סיפור מסגרת. ולא, הרצון להגיע לתחרות המעודדות הלאומית לא נחשב כסיפור מסגרת, משום שפרט לשיאים קטנים במהלך העונה, כמעט ולא התייחסו לרעיון הזה. היו לו איזכורים, בכל זאת זו הייתה המטרה של המעודדות, אבל המטרה לא הניעה את הסיפור.

נקודה בעייתית נוספת היא שנראה היה על השחקניות בסדרה שהן מוצר פלסטי שעבר ניתוח או שניים. במיוחד אמורים הדברים לגבי השחקנית הראשית, אלי מיקאלקה (מרטי). שימוש בשחקניות מהסוג הזה גורם לבחורות צעירות, שהסדרות הללו מיועדות בעיקר להן, לחשוב שזו הדמות שצריך לשאוף וליהראות כמוה. צר לי לומר זאת, הסיכוי של נערות ונשים צעירות להיראות בצורה כזאת בצורה טבעית נמוך עד אפסי ויגרור בשלב כלשהו ניתוחים פלאסטיים, בעיות אנורקסיה ובעיקר בעיות ביטחון עצמי. עבור נערות מתבגרות מדובר בבעיות חמורות מאד, שאסור בתכלית האיסור לעודד. נכון, זה נשמע פלצני וממש לא מגניב להגיד דברים כאלו. אבל אלו דברים נכונים ורצוי שיאמרו.

לסיכום, מדובר באופרת הסבון מהסוג הנחות ביותר. דרך אגב, עד כמה שאני יודע, אחת הסיבות שהסדרה אושרה לשידור הייתה בכדי שהמפיק שלה, טום וולינג, ישתתף בעונה העשירית של הסדרה סמולוויל, ולפי דעתי זו לא סיבה מספקת לאשר אותה, כמו גם ההתייחסות המעליבה לקהל הצופים של הרשת. בשל כך, מדובר בסיבות שממחישות, עליי לציין, מדוע אופרות הסבון לנוער של רשת ABC Family הרבה יותר טובות מאופרות הסבון של רשת ה CW. ראשי ה CW צריכים ללמוד כיצד לעשות זאת בצורה נכונה. איך ? במידה וברשת מחליטים כבר לאשר אופרות סבון לנוער, שתהיה בסגנון Pretty Little Lairs ולא עוד סדרה בסגנון Hellcats, עם סיפור מסגרת מאחוריה, שחקניות שנראות בצורה נורמאלית וסיפורים הרבה יותר מעניינים. אנחנו בהחלט לא צריכים לראות עוד סדרות כמו Hellctas.

אז, לראות או לא לראות ?
לא לראות. בהחלט לא לראות.

Share on Facebook

2 תגובות:

ליאת אמר/ה...

קראתי הכל, ופשוט קלעת בול למה הפסקתי לראות את הסדרה אחרי שתיי פרקים,
סדרה מטופשת בלי שום רעיון מרכזי..

אלעד אמר/ה...

עשית שלב סיכום עונה לספרטקוס דם וחול?