יום שני, 30 במאי 2011

שלב סיכום עונה: Body Of Proof, עונה ראשונה: היינו בסרט הזה.


רשת ABC החליטה ש Body Of Proof היא הדרמה היחידה שעלתה העונה ברשת שתישאר לעונה נוספת. קצת עצוב עבור הרשת שהדרמה היחידה ששרדה את השנה מניבה בסך הכל 2.1 נק' מדד בשבועות האחרונים. אבל השאלה שנשאלת היא, האם הסדרה שווה עונה שנייה ? או שמא כדאי היה לרשת לדלג עליה.

בואו נתחיל עם הנקודה החזקה ביותר של הסדרה. הכוכבת הראשית דנה דלייני, אשר מגלמת חוקרת פתולוגית אשר בעברה הייתה מנתחת אבל לאחר תאונה שעברה היא לא יכלה להמשיך לנתח אנשים חיים ולכן היא עברה לנתח גוויות במטרה לנסות ולתת תשובה לשאלה: מה גרם למותם. מעט מאד שחקניות יכולות להחזיק סדרה על גבן בתור הכוכבות הראשיות, במיוחד בדרמות. דלייני היא אחת השחקניות שיכולות לעשות את זה. יש לה את הכריזמה והנוכחות שגורמת לצופה ליהנות מהסדרות שלה ("עקרות בית נואשות") וכמעט בכל סדרה שהיא מגיעה אליה כשחקנית אורחת (Castle). אין כמעט ספק שההחלטה לדבוק בדלייני כשחקנית ראשית הייתה החלטה נכונה.

מבחינת הרעיון, לדעתי מדובר ברעיון משומש. בשנים 2007-2001 שודרה ברשת NBC הסדרה "ג'ורדן" בכיכובה של ג'יל הנסי. ג'יל גילמה חוקרת פתולוגית שיש לה בעיות להתמזג בחברה ולקבל מרות. זה בדיוק האופי של הדמות של דלייני בסדרה, מייגן האנט. ההבדל היחיד הוא שג'ורדן הייתה צעירה יותר ורווקה ואילו האנט היא גרושה עם ילדה, שהילדה נמצאת בהשגחתו של אביה. מלבד ההבדלים הללו מדובר על אותו אופי.

מבחינת התסריט, גם כאן אין מקוריות. לפי דעתי, ברשת לקחו את הסדרה ג'ורדן ואת התסריט הקליל של הסדרה Castle וייצרו סדרה חדשה וכך נולדה Body Of Proof. מדובר בעוד סדרה ששואלת את השאלה: מי עשה את זה ? כלומר, מי רצח את הקרבן. למרות חוסר המקוריות ניתן להצביע על תסריט קליל שמעביר 42 דקות בכיף עם תעלומת מיסתורין, כאשר בסוף הפרק אתה שוכח שצפית בו. אין בו משהו מיוחד.

המשחק בסדר גמור וגם שחקני המשנה עושים עבודה טובה. אין שחקן שניתן לציין בצורה מיוחדת. הדמויות המוכרות הן ג'רי ראיין כבוסית של משרד החוקר הפתולוגי. את ראיין ניתן היה לראות בסדרות כגון Mortal Combat, Leverage, Shark, Boson Public ועוד... שחקן נוסף מוכר הוא ניקולאס בישוף, כחוקר שעובד עם מייגן. את בישוף ניתן לזכור מסדרה קצרת הימים Past Life וגם מהסדרה האוסטרלית "קרוב רחוק".

צריך גם לציין, שהיות והסדרה עלתה בשלב די מאוחר של העונה היא שידרה בעונתה הראשונה רק 9 פרקים. קיים סיכוי שבמידה והייתה משודרת במשך עונה מלאה הרייטינג שלה היה מדרדר כפי ששאר הסדרות של הרשת הידרדרו העונה. למזלה לא היה לה מספיק זמן להידרדר. מעניין מה יהיו נתוני הרייטינג שלה בעונה הבאה.

אז, לראות או לא לראות ?
לטעמי, זו סדרה שמתאימה יותר לקיץ. מדובר בסדרה קלילה שלאחר הצפייה בפרק שלה ניתן לשכוח אותו. הפרקים עצמם נחמדים וקלים לצפייה ומבחינתי תמיד כיף לצפות בסדרת מיסתורין שמנסה לתפור פרשיות רצח. אז, מי שלא מעוניין בסדרה כבדה ורוצה להעביר 42 דקות בלי לחשוב יותר מדי זו הסדרה בשבילו. לפחות העונה הראשונה שלה.

Share on Facebook

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

למי שאוהב את הז'אנר ואת עיצוב הדמות הראשית רצוי שיצפה במקור הבריטי, שבארץ משודר תחת הטייטל "עדות אילמת". אותה דמות, פתולוגית מבריקה אך בודדה, ופענוח פשעים על סמך ממצאי נתיחה, והכל מסוגנן ומלוטש.
כמה רמות מעל.

אלעד אמר/ה...

שמעתי שקווין ווליאמס יצר את "הצעקה",זה נכון?!?!?!?!?!?!?!?