יום ראשון, 2 בינואר 2011

פינת מענה לקוראים, והשבוע: Perfect Couples, פינת ביקורת הסרטים, הת'ר מוריס, Strike Back, Jekyll ועוד...

גם השבוע יש שאלה לגבי הסדרה Perfect Couples:
היי. זה נכון שהחליפו את האחד השחקנים בPerfect Couples ?

תגובה:
כן, החליפו את השחקן קייל האוורד, אשר כיכב בסדרה My Boys בשחקן קייל בורנהיימר, אשר כיכב בסדרות , Romantically Challenged ו Worst Week ובסרט You Again. בתמונה ניתן לראות את האוורד בפוסטר של הסדרה מטעם NBC לפני שהוחלף.

הושמעה תגובה לפינת ביקורת הסרטים החדשה:
פוסט על סרטים זה ממש MUST, לדעתי, ולפי דעתי לא צריך לנצל תקופות מתות בטלוויזיה כדי להעלות פוסט כזה. אם תחליט להמשיך להשקיע בבלוג כדאי לדעתי לסקר ביקורות סרטים, למרות שיש הרבה מבקרי סרטים בארץ, חלק מהם לא עונים על הדרישה שיש לקוראים של הבלוג הזה.
אז: תודה.
לגבי ברבור שחור, האם כל התשבחות שלו מגיעות לו? לגבי PAPER MAN, נשמע סרט קטן ומתוק כמו EASY A, משהו עם פוטנציאל להפוך לסרט קאלט אחרי דשדוש בקופות. אלו בד"כ הסרטים שהכי כיף לצפות בהם על המסך הביתי, ותודה על ההמלצה. אני אסמן אותו.

תגובה:
קיימת בעיה גדולה. בתור מי שרואה הרבה סדרות, להוסיף עליהן גם סרטים בנוסף לעבודה ולחיים אישיים זה פשוט בלתי אפשרי. בשל כך ניצלתי את תקופת הפגרה בכדי להשלים את החוסר שנוצר לי בצפייה בסרטים. אם יהיה לי זמן אוסיף פה ושם ביקורת על סרט, אבל קשה לי להאמין שיהיה לי זמן.

יאיר מיקד את נושא ביקורת הסרטים בסרט ספציפי:
שאני אבין, D1D1, צפית כבר בברבור שחור? ולא סיפרת לנו איך זה ? לא יפה! אין סודות בחברה...תגיד, שווה צפייה ? שווה אוסקר ?

תגובה:
לגבי "ברבור שחור", אני מודיע כבר מעכשיו: אני לא מתכוון לצפות בסרט הזה !!! אני לא רוצה להישמע מתחסד, אבל הבנתי שיש בו סצינות סקס קשות וממש אין לי חשק לראות סרטים מהסוג הזה. חוץ מזה, אני מעדיף לזכור את נטלי פורטמן מסוג הסרטים כמו "בת בולין האחרת" ולא מסרט מהסוג הזה. אז, לכל מי שציפה לביקורת על הסרט הזה, אני מאד מצטער, אבל היא לא תגיע.

גם תגובה על ביקורת שהשמעתי על הסרט The Killer Inside Me הושמעה:
לגבי הסרט The Killer Inside Me חוששתני שהחמצת את אחד הרעיונות המרכזיים של הסרט. השוטר הזוטר פורד מסתיר סודות אפלים מילדותו: פגיעה מינית ע"י דמויות נשיות מרכזיות בחייו, ניסיון לאונס ורצח בגיל צעיר שעליו נעצר אחיו המאומץ במקומו, כנראה בשל האמינות והתחכום של הגיבור מגיל צעיר. דמותו של גיבור הסרט, שהוא גם המספר ב VOICE OVER לאורך הסרט, מעוצבת כלוקה בהפרעת אישיות דיסוציאלית, מה שהעם מכנה "פסיכופט". הוא מדבר בקול שטוח, לא מגלה שום רגש, אך הנשים סביבו מבלבלות זאת עם תשוקה ויצרים מיניים שמתפרשות אצלן בטעות כ"אהבה". הגיבור מקפיד לשמור על פאסאדה של איש חוק מנומס ונעים הליכות, ולפרוק את יצר הברוטאליות הרצחני שלו רק על אנשים מחוץ למרקם החברתי, זונה, הומלס, שאין מי שיושיע אותם או יאמין להם. לבסוף הוא כבר לא מצליח לפרוק זאת רק "בחוץ", הוא רוצח את ידידו הצעיר ואף את ארוסתו, ואפילו מאבד את הקשר עם המציאות בדמות הזיות על עיתונאי שבפניו הוא מתוודה.
הסרט, שבויים ע"י אישה(!) אכן מנסה להטיח כתב אישום כלפי נשים שמשעבדות את עצמן לאלימות הגברית. אך יותר משהוא מנסה לצייר תמונה ריאליסטית, או לטעון שזו "האמת", הוא מנסה לטלטל ולהעיר את הצופים שיקחו החלטה על החיים שלהם. סצינת הסיום לא נועדה להפתיע, כי ההכנות של הגיבור לקראת "אהובתו" אותה פצע אנושות בברוטאליות עצומה לאחר רומן ארוך, בהכינו את הסכין ואת חומר הבעירה, מוצגות באופן גלוי. הסצינה באה להדגיש את הטרגדיה: הגיבור באמת "אוהב" את הזונה שפצע, והדרך שבה הוא "אוהב" היא ברוטאלית ונוראה. מנגד, "אהובתו" מוצגת כפעמון אזהרה לצופים/ות שלא לתת לסימני אזהרה כמו אלימות פיזית ומילולית, אפילו כחלק מתינוי אהבים, לחמוק מהתודעה. להכיר בכך שמי שמבטא "רגשות" באופן אלים מסוגל גם לרצוח, כי זו השפה החברתית המעוותת שהוא הטמיע באישיותו.
מוזר הוא שעובדת עיצוב הגיבור כפסיכופט קהה רגש חמקה מעיניך, D1D1, על כל פנים קייסי אפלק משחק היטב את התפקיד הנדרש.

תגובה:
אני מקבל את מה שציינת, שהגיבור הוא פסיכופט ועובדה זו לא חמקה ממני, בעיקר בשל העובדה ששם הסרט מגלה די בבירור את הצד הזה של הגיבור, אבל מה שאני ראיתי הוא שהרצח הראשוני של הזונה וה"חבר" שלו, מוצג כניסיון נקמה על מה שעשו לאחיו המאומץ ולא כחלק מהפרעת האישיות שלו, הוא ראה בזונה הזדמנות ולא כמי שהוא צריך לפרוק דרכה את היצר הברוטאלי שלו. גם רצח ארוסתו מוצג בסרט יותר כהזדמנות להשתיק את ההומלס מאשר כרצון לפרוק את זעמו. שימו לב, שהגיבור מציין שהיא הייתה חייבת למות רק לאחר שההומלס מנסה לסחוט אותו. גם רצח ידידו הצעיר מוצג בסרט כהכרחי מתוך רצון להפיל את האשמה על מישהו אחר ואת העובדה שהוא מתוודה אני מייחס לכך שהוא יודע שהידיד עומד למות ולכן אין טעם שלא להסביר לו מה שעומד לקרות לו.
לגבי ההפתעה בסצנה האחרונה, התכוונתי לעובדה ש"אהובתו" כביכול חוזרת מהמתים ומפתיעה את הגיבור, ולא לעובדה שהוא מכין את הבית לשריפה.
לגבי קייסי אפלק, אני מניח שאפשר להסכים שלא להסכים…

להלן שאלה של דנה על הסדרה Strike Back:
לא שמעתי על הסדרה קודם, ולא ראיתי אותה באתרי ההורדות, תוכל לספר עליה יותר ?

תגובה:
כתבתי מאמר של "שלב סיכום עונה" על העונה הראשונה של הסדרה, להלן הלינק למאמר:
http://tvbyd1d1.blogspot.com/2010/12/strike-back.html

אלעד שאל לגבי הסדרה Jekyll:
לסדרה ג'קיל יש רק 6 פרקים ?

תגובה:
כן, מדובר בסדרה אשר שודרה בשנת 2007 והופקו עבורה 6 פרקים לעונה הראשונה שלה. לא היה לה המשך.

גם שאלה בנוגע להת'ר מוריס הגיעה השבוע:
היי.
ידוע לך מתי הת'ר מוריס תתחיל לצלם פרקים בבאפי ציידת הערפדים ?

תגובה:
לא דובר שהת'ר מוריס תצלם פרקים לסדרה חדשה של באפי ציידת הערפדים. דובר על כך שהיא מועמדת לשחק בסרט קולנוע שיהווה מעין חידוש לסרט שיצא בשנת 1992. נכון לעכשיו, לא הוחלט באופן סופי שמוריס אכן תקבל את התפקיד של באפי. קודם כל נחכה שיתקבל האישור ואז נברך על המוגמר. בכל מקרה, הסרט אמור לצאת בשנת 2012, כך שיש זמן עד אז.

ולסיום, שאלה על הבלוג:
היי D1D1, במידה ותסגור את הבלוג תוכל לתת לנו ת'אתרים מהם אתה לוקח מידע וספוילרים ?

תגובה:
בואו נחצה את הגשר כשנגיע אליו. בכל מקרה, כרגע כיוון המחשבה שלי הוא שלא, משום שאולי בעתיד ארצה לחזור ולהרים את הפרויקט מחדש. בכל מקרה, עדיין לא קיבלתי את ההחלטה הסופית בנידון.

ולסיום, מספר הערות:
1.
מחר אפרסם שוב את הפינה D1D1 רואה סרטים עם למעלה מ 12 ביקורות על סרטים.
2. מחר גם אפרסם "שלב סיכום עונה" עבור אחת מסדרות הכבלים.
3. כפי שבוודאי שמתם לב, בפינת המלצת שירים עברתי להמליץ על שירים עבריים. לפחות בזמן הקרוב זו תהיה המגמה.

Share on Facebook

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

D1D1
איך נהנתי מהניתוח שלך לסרטים, ועכשיו עם המענה לקוראים שוב התפתחה שיחה מעניינת, בקיצור, ממש כיף, אולי תשקול בכל זאת מדי פעם, לעתים רחוקות כן לפרסם ביקורות סרטים, כי יוצאות פה שיחות מעניינות.

לגבי ברבור שחור-בטוח לי שראית סרטים עם סצינות סקס גרועות מאלה, או סרטים עם אווירה אפלה יותר, אפילו בסדרות טלויזיה, וודאי שבקולנוע. (לפי הרשימה של הסרטים שפירסמת ביקורת לגביהם בטוח שצפית בכמה סרטים עם סצינות סקס קשות לעיכול...) אז למה אתה עצבני דווקא על דרן ארונופסקי, הבמאי הנהדר מאוד לטעמי, ועל נטלי שלנו?

בלוג מעולה, תמשיך כך

אנונימי אמר/ה...

ממליצה לך לכלול את חיים כמו שמכירים ברשימת הסרטים. ללא ספק אחד הסרטים היפים של 2010. ולגבי הבלוג.. אתה מלך מלך ויהיה חבל אם תסגור.

אנונימי אמר/ה...

D1D1, אתה תותח!!!

אנונימי אמר/ה...

d1d1 קח ריטלין ותצפה בסרט ברבור שחור כמו גדול,ואז תחזור עם ביקורת