יום שני, 24 בינואר 2011

בוודאי שמתם לב ש...


צ'אק חזרה השבוע בפרקים חדשים ונראה שמבחינת קהל הצופים שלה היא לא עזבה. הסדרה השיגה 2.1 בנתונים הסופיים ובכך הגיעה לשיא עונתי. כמובן שאלו הם נתונים טובים עבור הסדרה, אבל עדיין לא כאלו שיבטיחו לה עונה חמישית כבר עתה. למרות הנתונים הללו, צריך לשמוע גם את המבקרים של הסדרה, אשר בעונות קודמות הללו אותה ותמכו בחידושה בכל פעם שיכלו. חלק מהמבקרים הללו כבר משמיעים, ובצדק, קול זעקה שהעונה הרביעית של הסדרה ברמה לא כל כך טובה ושהיא לא מגיעה לדרגת האיכות של עונות קודמות. בהפקה, וגם זאק לוי, טוענים שהסיבה נעוצה בתקציב זעום, אשר נפרס ל 24 פרקים, אבל התוצאה נשארת: הסדרה נפגעה.
אתמול חזרה הסדרה Being Human לעונתה השלישית בבריטניה. לאור העובדה שבארה"ב עלתה הגרסה האמריקאית לסדרה, כמו גם לסדרה Skins, עולה השאלה: מה גורם לאמריקאים לנסות לחדש סדרות בריטיות ? הניסיונות שלהם לעשות זאת בשנים האחרונות נחלו כישלון מחפיר. די אם נציין את הכישלונות הגדולים של השנים האחרונות, אני מתכוון לשתי הסדרות הנהדרות, הדרמה Life On Mars והקומדיה Coupling. האמריקאים צריכים להבין שהטעם של הבריטים והאמריקאים שונה לחלוטין. בעוד שהבריטים שמים את הדגש על איכות והסדרות שלהם נבנות באיטיות נכונה, הרי שהאמריקאים אוהבים את הסדרות שלהם עם ריגוש רגעי ולא לטווח ארוך. בגלל זה סדרות כגון 24 ואבודים הצליחו כל כך בשנים האחרונות, וכך גם CSI על גרורותיה השונות. דרך אגב, כאשר רואים את ההפקות של האמריקאים מול אלו של הבריטים מבינים גם מדוע החידושים של האמריקאים לא עובדים – הם לא מספיק טובים כמו אלו של הבריטים. חד וחלק.
ביום חמישי חוזרת הסדרה Skins לעונתה החמישית בבריטניה ושוב מדובר בקאסט חדש. בניגוד לעונה השלישית, בה נערך הליהוק הראשון, הפעם נראה כי הליהוק נחוץ. לטעמי, העונה הרביעית של הסדרה הייתה הגרועה ביותר שלה ולקחה אותה למחוזות גרועים. למרות שתחסר לי הדמות של אפי, יהיה נחמד לחזות בקאסט חדש שינסה להחזיר את הסדרה לגדולה של שתי העונות הראשונות. הבעייתיות היא, שכבר בעונה הרביעית ניתן היה לחזות בעייפות החומר מבחינת התסריט למרות שמבחינת הרייטינג הנתונים שלה עלו. ולכן קיימת סכנה שבעונות הבאות נחזה בהמשך ההידרדרות. אין ספק שמדובר בעונת מבחן עבור הסדרה.
ביום חמישי גם עלתה הסדרה החדשה של רשת USA אשר ידועה בשמה Fairly Legal. מדובר בניסיון די חדש של רשת USA, להעלות סדרה חדשה בחודש ינואר, כאשר עונת החורף בעיצומה. הסכנה היא, שבדרך כלל בתקופה הזאת הצופים כבר מבוססים מבחינת הרגלי הצפייה שלהם בעונה וקשה מאד, פרט לשבועות בודדים, להזיזם מההרגל הזה. כמו כן, בעונת החורף הרייטינג של סדרות הכבלים, באופן טבעי, יורד בשל העובדה שכל הרשתות הגדולות משדרות פרקים חדשים של הסדרות שלהן. למרות זאת, יהיה מעניין לראות שוב את שרה שאהי בתפקיד ראשי של סדרה, לאחר הופעתה הנהדרת בסדרה, הנהדרת לכשעצמה, Life.
"אמריקן איידול" חזרה השבוע עם עונה חדשה, עשירית במספר ונתוני הרייטינג שלה, למרות היותם גבוהים, הצביעו על נפילה. התוכנית גם חזרה עם מהפך בפאנל של השופטים, כולל עזיבתו של סיימון קאוול, אשר נחשב לשופט הקשוח מכולם, ויש מי שתולים את ירידת הנתונים בעזיבתו. כמי שחזה בכמה עונות של התוכנית, כמו גם בגרסה הישראלית שלה, כוכב נולד, לדעתי, דווקא עזיבתו ורענון הפאנל היוו גורם מייצב לרייטינג. נתוני התוכנית נמצאים בירידה בשנים האחרונות ולמען האמת, אפשר להאשים אותם ? מישהו מהזוכים של העונות האחרונות הצליח בעולם המוזיקה (האמריקאי או הישראלי) ? הצופים מבינים, שלא מדובר בתוכנית מוזיקה, אלא בשעשועון. לא באמת בוחרים את הכוכבים הנולדים הבאים, אלא הפכו את התוכניות הללו למרוץ אחר הפופולאריות של המתמודדים. הצופים לא טיפשים ובשלב כלשהו גם הריגוש הזה הולך ונעלם. מהבחינה הזאת, המהפך של פאנל השופטים דווקא סיפק ריגוש נוסף עבור הצופים, אבל גם הריגוש הזה יגווע לאיטו. הסוף כבר נראה באופק, גם אם זה ייקח עוד מספר שנים. אה כן, לא מוזר לכם שבעונה שב"אמריקן איידול" ערכו מהפך בפאנל השופטים, גם בגרסה הישראלית שלה, "כוכב נולד", ערכו מהפך דומה ?
השבוע חוזרות הסדרות של רשת ה CW בפרקים חדשים. לאחר כמעט חודשיים של המתנה, מעריצי אופרות הסבון יכולים לנשום לרווחה, הם יקבלו את המנה השבועית שלהם מהסדרות האהובות עליהם. בסדרה 90210, עיקר תשומת הלב תגיע בתקופת חופשת האביב שתשודר בחודש אפריל ותציג מכות בין שתי כוכבות של הסדרה. בסדרה Gossip Girl עיקר תשומת הלב של הצופים נעוצה אל הצמד דן ובלייר ולשאלה, האם יתפתח ביניהם רומן. בסדרה One Tree Hill החתונה של ברוק וג'וליאן תעמוד במוקד. השאלה הקריטית לגבי Hellcats היא כיצד היא תצלח את המעבר ליום ושעת שידור חדשה. ב The Vampire Dairies כולם מחכים לראות מי עומד לגלם את קלאוס, הערפד החזק הבא של הסדרה (טיפ קטן: הדמות עדיין לא לוהקה) ומה הוא עומד לעשות והשאלה לגבי ניקיטה היא האם היא תצליח להתמודד ברייטינג עם "אמריקן איידול". מעריצי סמולוויל סופרים את הפרקים עד לעלייתו של טום וולינג על חליפת סופרמן וב Supernatural, למען האמת, אני לא יודע למה מעריצי הסדרה הזאת מחכים, אבל הם בוודאי מחכים למשהו...
צפייה מהנה.

Share on Facebook

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אהבתי.

ELI אמר/ה...

מעניין, תודה! :)

אנונימי אמר/ה...

כיף לקרוא, תודה.
צ'אק: באש ובמים עד לעונה ה-5!!

טולי אמר/ה...

יומני הערפד גם תשודר מול אמריקן אייזול (שהעונה שלאה גרועה מתמיד הפעם לדעתי )?

אנונימי אמר/ה...

פשש כל הכבוד!
ולדעתי אתה טועה בקטע של סופרנטוראל, היא אחת הסדרות הטובות ביותר שמשודרות.