יום שני, 24 בינואר 2011

ביקורת: Skins – פיילוט (גרסת MTV), פשוט תגידו לא !!!


בדרך כלל אני מחכה מספר פרקים לפני שאני מבקר סדרה חדשה, אך מכיוון שמדובר בחידוש לסדרה די חדשה, ואשר עדיין משודרת, הרשתי לעצמי לבקר את הסדרה כבר על פי הפרק הראשון שלה. ולמען האמת, אני יכול לסכם זאת כבר עכשיו: החידוש של רשת MTV לסדרה, לא מתקרב למקור. ותאמינו לי, שאני נדיב.
ראשית, מי שקרא את הבלוג שלי זוכר, שלדעתי הגרסה הבריטית של הסדרה, במיוחד שלשת העונות הראשונות, היוותה את סדרת הנוער הטובה ביותר בחמש עשרה השנים האחרונות. לדעתי, Press Gang, אשר שודרה בסוף שנות השמונים ותחילת התשעים הייתה טובה יותר, אבל מדובר בסדרה ששודרה לפני כעשרים שנה ולכן Skins הבריטית מהווה את סדרת הנוער של הדור הנוכחי. בשל כך, כל ניסיון ליצור גרסה חדשה של הסדרה, כאשר היא עדיין משודרת מהווה סיכון גדול מאד. הבעיה המרכזית של החידוש היא: Skins בגרסתה המקורית מראה בדיוק כמעט מושלם את מצבו של הנוער הבריטי ואילו הגרסה החדשה מנסה לחקות את המצב הנ"ל בכדי להראות שמדובר בנוער אוניברסאלי, אשר יכול לעבוד בכל מקום, כולל באמריקה. לצערי, המצב קצת שונה. מדובר בתרבויות שונות, ולמרות מאפיינים בודדים דומים, הרי שמדובר בסוג שונה לחלוטין של בני נוער. וכך בדיוק זה נראה. הצופים, במיוחד אלו שלא ראו את הסדרה המקורית, מבחינים שמשהו בתמונה שמצטיירת בסדרה החדשה לא עובד. הצורה הטובה ביותר לתאר זאת היא כ"ניסיון לנהוג כשמוט ההילוכים נמצא על ניוטרל".
נקודה בעייתית נוספת היא הליהוק.
הליהוק בסדרה המקורית, ואני מתכוון לכל אחד ואחד מהשחקנים בלי יוצא מהכלל, היה פשוט מושלם, ולידם השחקנים בחידוש נראים כמו בדיחה. להלן שלש דוגמאות: בראש עומדת דמותו של טוני. ניקולאס הולט, אשר גילם את הדמות בגרסה הבריטית, הביא את גילום הדמות לכדי שלמות ואצלו הכל נראה היה טבעי. לצערי, ג'יימס ניומן, אשר מגלם את הדמות בגרסתו האמריקאית נראה כמו ילד מפונק ששמו אותו בתפקיד הראשי. טוני אמור להיות המנהיג, ולמרות שהסצנות הן אותן סצנות הרי שבעוד אצל הולט עניין המנהיגות נראה טבעי לחלוטין, הביצוע של ניומן נראה מאולץ
לא רק דמותו של טוני מבוצעת בצורה גרועה ומלאכותית. ניתן להצביע על כל אחד ואחת מהדמויות כמבוצעת בצורה גרועה. סצנת הפתיחה של הסדרה, כאשר רואים את הדמות של אפי מגיעה לאיטה לאחר בילוי ומנסה להתגנב הביתה הייתה פשוט מזעזעת. קאיה סקודלאריו, אשר גילמה את אפי בגרסה הבריטית הראתה כריזמה החל מהרגע הראשון שראו אותה על המסך. השחקנית האמריקאית נראתה גם היא כמו גרסה ילדותית של הדמות. גם קשה לי לראות אותה מקבלת את עמדת הכוח שאמורה להיות לה בעונה השלישית והרביעית, כפי שראינו בגרסה הבריטית.
הדמות הבעייתית השלישית שאני רוצה להדגיש היא מישל. אפריל פרסון הראתה בגרסה הבריטית, שגם דמויות של נשים כנועות כלפי החבר שלהן יודעות לשדר כוח, עובדה שאמורה לעזור לה בהמשך העונה הראשונה ובעונה השנייה, כאשר הדמות שלה מתפתחת. רייצ'ל ת'בנראד, אשר מגלמת את הדמות בגרסה של MTV משדרת רק כניעות. היא גם אמורה להיות הנערה שכל הגברים רוצים, במיוחד סטנלי, אבל כאשר מביטים עליה, ובמיוחד בהשוואה לפרסון, קשה לי לראות את זה קורה.
אתם יכולים לשאול, האם הצופים שלא ראו את הגרסה הבריטית ירגישו משהו שונה כלפי הסדרה ?
לכך אני יכול לענות: לצערי לא. גם בלי ההשוואה לסדרה המקורית הסדרה לא נראית אותנטית, בעיקר משום שהיא לא מתאימה לקהל האמריקאי. זו סדרה בריטית, אשר אמורה להישאר כזאת. במידה והיו מעוניינים ליצור סדרה בניחוח אמריקאי, היו צריכים בהפקה לשנות את האופי של חלק מהדמויות ולא להסתפק בהוספת דמות לסבית. זה פשוט לא מספיק.
אז, לראות או לא לראות ?
צופיה הנאמנים של הסדרה המקורית לא יאמינו למראה עיניהם החל מהדקות הראשונות של הפרק הראשון. הם אמנם ייהנו להיזכר באירועים כפי שהם זוכרים אותם מהסדרה המקורית, אבל מהר מאד הם יבחינו שמה שהם רואים אל מול עיניהם הוא עיוות מכוער של משהו יפה שהם אהבו מאד. לצופים שלא ראו את הסדרה המקורית ייקח מעט יותר זמן להבחין שמדובר בזיוף אחד גדול. לכן, אתם בוודאי מבינים, שהתשובה שלי היא חד משמעית: לא, לא כדאי לראות.

Share on Facebook

אין תגובות: