יום ראשון, 30 בינואר 2011

פינת מענה לקוראים והשבוע: ברבור שחור, משפחה מודרנית, צ'אק(2), גלי, ספרטאקוס, האנטומיה של גריי (2), "ללא בושה", "האירוע", 90210, עירוני בלו מאונטיין...

מייקל שאל אותי לגבי שיטת הצפייה שלי:
"שאני נהנה לראות גם את השידורים החוזרים שלה." אתה רואה סדרות בטלוויזיה או במחשב ?

תגובה:
מכיוון, שאני לא יכול לענות לך באופן ישיר (לך תדע מה יעשו לי אם ידעו את התשובה), אני יכול לומר את הדברים הבאים. צ'אק משודרת בשידורים חוזרים ב"הוט" ולכן אני נהנה לראות אותם מדי פעם. לגבי שאר הסדרות, זו שאלה אחרת...

אחד הקוראים\קוראות שאל\ה לגבי בחירת הסרטים שלי:
אני לא מבין למה אתה רואה סרטים כאלו שיש סרטים הרבה יותר טובים.

תגובה:
אני בוחר את הסרטים לפי התקצירים שלהם שאני קורא. ברגע שאני צופה ברובם אני מתאכזב, אבל אין לי מה לעשות בנידון. בפינה היום דווקא היה סרט לא רע. לגבי סרטים טובים יותר, אשמח לקבל המלצות.

שוב הושמעה בקשה אישית בנוגע לסרט "ברבור שחור":
אפשר להזמין אותך לצפייה זוגית בברבור שחור, או שאתה מחרים אותו טפו טפו סופית ולנצח נצחים?
ומה דעתך על הסרט המוזר אהבה וסמים אחרים, (חוצמה שלהת'ווי ולג'ילנהול יש גוף מאוד פוטוגני)?

תגובה:
אני מניח שמדובר באותה צופה שהציעה זאת לפני מספר שבועות. בכל מקרה, אשמח אם המגיב או המגיבה ישאירו שם שאדע במי מדובר. לגבי ההצעה, אני מצטער אבל הסרט הזה אכן מוחרם על ידי מתוך עיקרון. לגבי הסרט של האתווי וג'ילינהול, עדיין לא צפיתי בו.

יעל שאלה לגבי הסדרה Modern Family:
D1D1, מה דעתך על הסדרה משפחה מודרנית ? שווה את כל הפרסים שהיא מקבלת ?

תגובה:
האם מדובר בקומדיה טובה ? התשובה שלי היא כן. בנוף הקומדיות של היום מדובר בהחלט בקומדיה טובה ששווה צפייה. היא מצחיקה ושנונה. האם היא שווה את כל הפרסים ? אולי. אבל לפי דעתי יותר משהיא כל כך טובה פשוט כל שאר הקומדיות יותר גרועות. היא לא להיט היסטרי מבחינתי, פשוט עוד קומדיה טובה.

הושמעו תהיות גם לגבי הכנסת שרה וצ'אק מהסדרה "צ'אק" לרשימת 5 הזוגות הטלוויזיוניים שלפי דעתי לא מתאימים:
הכל נשמע נכון, אבל- צ'אק ושרה??? מליוני אנשים על פני הגלובוס מייחלים לראות אותם סוגרים על אולם ותאריך (טבעת כבר יש)

קוראת נוספת הוסיפה:
מסכימה עם זו שמעליי לגבי צ'אק ושרה: החיבור ביניהם הוא ההארד קור של הרעיון בצ'אק, בחורות לא נמשכות יותר לגבר הרע, הן מחפשות את העדינות של הגיקים, וצ'אק, עם כל היכולות שהוא צובר, נשאר נרד וגיק. המהפך התרבותי הזה של הגבר החדש, נרד, חנון, שזוכה בבחורה הקשוחה והמושלמת, הרי זה כל הסיפור פה, אם הם לא יתחתנו, זה דופק את כל הנארטיב.

ומאיה הוסיפה:
שרה וצ'אק ממש חמודים ואוהבים אחד את השני וצ'אק השתנה וגם שרה כזה נפתחה.

תגובה:
אני יודע שמיליוני אנשים רוצים לראות את הזוג הזה ביחד, אבל אם תחשבו טוב טוב הם ממש לא מתאימים. זה נחמד להגיד שהם נראים מאוהבים וכל הסיפור הזה, אבל בחיים האמיתיים להיות מאוהבים פשוט לא מספיק אם בני הזוג לא מתאימים וזה לפי דעתי המקרה כאן.
עד כמה שאומרים שצ'אק התגבר, עדיין צריך לזכור ששרה היא רוצחת מקצועית. זה שהיא עובדת עבור ה CIA זה משהו אחר, אבל עדיין מדובר ברוצחת מקצועית, ועבור צ'אק שלא רוצה לירות באקדח אמיתי זה הבדל גדול מאד. צ'אק צריך מישהי שלא מהעולם של הריגול כמו לו או האנה. אחרת, כל הסיפור של ההורים של צ'אק עומד לחזור מחדש והפעם במקרה של צ'אק ושרה (ואל תגידו לי שלא שמתם לב שבהפקה הולכים לכיוון הזה).
לגבי העובדה שנשים מחפשות אחר הגבר הגיקי והחכם. איפה בדיוק את חיה ? אל תאמיני למה שמנסים להראות לך בטלוויזיה, משום שמדובר בשקר. נשים רוצות גבר גיקי וחכם רק אם יש לו כסף או השפעה וכוח, אחרת (ותאמיני לי, שאני מדבר מניסיון אישי) בכל פעם נשים יעדיפו את הגבר הרע שגורם להן לריגושים.

מאיה לא אהבה שהכנסתי גם את רייצ'ל ופין לרשימת 5 הזוגות הטלוויזיוניים שלפי דעתי לא מתאימים:
אני ממש לא מסכימה עם זה שרייצ'ל ופין וצ'אק ושרה לא מתאימים
ובקשר לרייצ'ל ופין לדעתי מאז שהם ביחד פין השתפר בהרבה, הוא דמות שלא יכולתי לסבול בעונה הראשונה ועכשיו אני מחבבת אותו
וגם פין עושה את רייצ'ל (המדהימה )לפחות מעצבנת
אני מאוד מקווה שהם יחזרו.

תגובה:
אני עדיין בדעה שרייצ'ל היא דמות בלתי נסבלת, שאני לא מאחל אותה כחברה אפילו לשונאים הגדולים ביותר שלי, היא פשוט תמרר להם את החיים. לגבי העובדה שהיא גורמת לפין להראות כמודל משופר, מה שהיא עושה זה פשוט להגביל אותו ולהיות בוסית. אם כבר זוג ב"גלי", אז סאם וקווין אכן מתאימים. חבל שהם עומדים להיפרד.

אלעד שאל לגבי הסדרה ספרטאקוס:
אחרי ספרטאקוס אלוהי הזירה תהיה סדרת המשך ?

תגובה:
זה לא יהיה בדיוק המשך. הרי הסדרה הנ"ל היא הקדמה לסדרה ששודרה בעונה שעברה ברשת Starz. העונה השלישית של הסדרה תהווה המשך לעונה הראשונה, והיא אמורה לעלות במהלך שנת 2012.

אחד\אחת הקוראים שאלה 2 שאלות, אחת לגבי שחקנית אורחת בסדרה "האנטומיה של גריי" ושנייה לגבי סדרה חדשה:
זאת לא זאת שיצאה עם זאק ליווי (צ'אק) בתקופה שהוא שיחק ב- LESS THAN PERFECT? הוא סיפר פעם שהם נפרדו על מתקן בדיסני לנד...
אגב, בלי קשר, האם אתה, D1D1, שותף לדעתי שהסדרה SHAMELESS של SHOWTIME היא ממש מופתית ונהדרת? אני מודה שלא צפיתי בגרסה המקורית הבריטית, כך שייתכן שחסר לי מימד ההשוואה, אבל לכשעצמה הסדרה פשוט נהדרת, לדעתי. אז אם תוכל להתייחס אליה באחת הפינות הנהדרות שלך זה יהיה ממש אחלה, ואם אתה גם מסכים איתי אז אחלה בחזקת 2:)

תגובה:
כן, זו אותה שחקנית (רייצ'ל טיילור). השניים יצאו בשנים 2008-2007.
לגבי Shameless, מחר תקבלו ביקורת על שלשת הפרקים הראשונים של הסדרה. תקראי את הביקורת, אני חושבת שתאהבי אותה.

מייקל שאל לגבי המונחים של הקומדיות האמריקאיות:
מה ההבדל בין קומדיית אולפן לקומדיה רגילה או סיטקום?
ואיך קוראים לאלה עם הצחוק המוקלט?

תגובה:
קומדיית אולפן, היא קומדיות עם הצחוק המוקלט, והיא נחשבת כ"סיטקום", פשוט החלטתי להשתמש במילים עבריות. הסוג השני נחשב כ"קומדיה עם מצלמה אחת", הכוונה היא לקומדיית שטח כגון Raising Hope או The Office. והיא נקראת כך, משום שב"סיטקום", הקומדיה מצולמת במספר מצלמות בו זמנית, בעוד הסוג השני של הקומדיות מצולם במצלמה אחת. ודרך אגב, בשל כך הקומדיות הללו גם זולות יותר להפקה.

מייקל גם שאל שוב לגבי שיטת הרייטינג:
איך שתי סדרות של CW נקודות 0.9 מדד, ומדובר בנתונים שונים?!


תגובה:
אני חוזר בפעם המיליון: אין שום ערך למספר הצופים כאשר מחשבים את נק' המדד !!!! יכול להיות שלסדרה יהיה 9 מיליון צופים ולסדרה אחרת (גם אם היא באותו רשת) 5 מיליון ויהיו לה את את אותם נק' מדד.

אלעד שאל לגבי The Event:
מה עם הסדרה האירוע ?

תגובה:
הסדרה אמורה לחזור מחופשה ב 28 בפברואר, אז יש לה עוד זמן. עצה שלי ? אל תתקשרו אליה יותר מדי...

גיל גם הביע דעה לגבי הפרויקט החדש של שרה מישל גלר שקיבל הזמנה לפיילוט:
yeah!
מת לראות את הפנים היפות האלו בטלוויזיה כל שבוע.
יש כבר תאריך?

תגובה:
צריך לזכור שמדובר רק בהזמנה לפיילוט. רק בחודש מאי (או לכל המוקדם בסוף חודש אפריל) נדע אם רשת CBS תאשר להפוך את הפיילוט לסדרה בעונה הבאה.

אפשר להוסיף שאלה נוספת לסדרה Grey's Anatomy:
בקשר לאנטומיה של גריי..רציתי לשאול אותך, מה דעתך על זה ששונדה הכניסה הריון במערכת יחסים של קאלי ואריזונה. רציתי לשאול איך אתה חושב הן יתמודדו עם זה.

תגובה:
שונדה הודתה בראיון שהיא חושבת שקאלי ואריזונה הן נשמות תאומות, כך שהן ימצאו את הדרך להיות ביחד בשלב כלשהו, אבל אם הן יהיו ביחד כבר מעכשיו לאן הזוג יוכל להתקדם ? אז, הפרידה של השתיים כאשר אריזונה נסעה לאפריקה הייתה המכשול הראשון שלהן להיות ביחד (למרות שהעזיבה הייתה בשל העובדה שהשחקנית ילדה ויצאה לחופשת לידה למספר שבועות), ההיריון הוא המכשול השני. מעניין אם היא תסתפק רק בשני המכשולים הללו. באופן אישי, אני לא מסוג הצופים ששם דגש בצפייה בסדרות על הזוגות, זה די משעמם אותי ולעיתים אפילו די מעצבן. אותי מעניין יותר הסיפור מאשר הזוגות, ובמקרה הזה הסיפור קצת משעמם.

קיבלתי שאלה באימייל לגבי הסדרה 90210:
בתור קורא נאמן של הבלוג שלך הייתי רוצה לשאול 2 שאלות על 90210, ואשמח אם תענה לי עליהן במדור הבא של שאלות ותשובות.
1. האם ידוע כבר אם הסדרה (90210) תחזור לעונה 4?
2. האם ידוע אם השחקנית שרה פוסטר ששיחקה בתפקיד ג'ן תחזור לסדרה?
היא עזבה לפני כמה פרקים את הסדרה (עוד לפני הפגרה) ועדיין לא חזרה.
האם היא תחזור, או שהיא עזבה לגמרי?
אשמח מאוד לתשובות שלך!

תגובה:
1. נכון לעכשיו עוד לא יצאה הודעה רשמית, אבל יש כבר הדלפות מתוך הרשת, שהסדרה קיבלה הודעת חידוש לעונה נוספת, כמו כן בהפקה החלו להיערך לעונה הבאה ולכן גם לא חידשו את החוזים של לורי לוחלין וראיין איגולד, שלא אמורים לחזור לעונה נוספת.
2. על פי מה שידוע עד עתה פוסטר לא אמורה לחזור, לפחות לא בפרקים הבאים. אבל הכל עוד יכול להשתנות משום שהפרקים האחרונים של העונה עדיין לא צולמו.

שאלה נוספת שקיבלתי במייל הייתה בנוגע לסדרה Blue Mountain State:
מה מצב אח שלי ? אמרו לי אתה תותח בכל הסדרות וכאלה. יש לי שאלה בקשר לעירוני בלו מאונטיין. אתה יודע אם מתכוונים להמשיך ולעשות עוד עונות ?? אם כן מתי זה צריך לצאת?? ומי מהכוכבים צריך לעזוב/ להישאר ? תודה על עזרה.

תגובה:
נכון לעכשיו אין הודעה רשמית בנוגע לחידוש הסדרה. ההדלפות שמגיעות מהרשת מתחלקות לשתיים. הראשונה גורסת, כי הסדרה לא תחזור לעונה נוספת לאור הרמה הירודה שהגיעה אליה הסדרה בעונתה השנייה. הגרסה השנייה טוענת, כי תהיה עונה שלישית אבל חלק מהדמויות המרכזיות יוחלפו. לפי דעתי, בחודש הקרוב (אולי אפילו קצת לפני כן) נקבל תגובה רשמית של הרשת. בכל זאת, עברו רק 11 ימים מאז שודר הפרק האחרון של העונה השנייה.

גם Lie To Me נמצאת בין הסדרות שביקשו עליהם השבוע מידע (בקשה שהגיעה במייל):
אני מניח שקראת על זה ומשום מה לא פירסמת בבלוג, רשת FOX נתבעה על כך שגנבה זכויות יוצרים על הסדרה LIE TO ME.
אשמח אם תכתוב בבלוג כל מה שידוע לך ותרחיב על הידיעה..
תודה

תגובה:
ג'ון גרטץ' הפקות טוענים, כי בשנת 2005 הם קנו את הזכויות לספר The Interview Room, אשר נכתב על ידי רודריק אנסקומב, אודות פסיכיאטר ומומחה לגלות שקרים, אשר יוצא נגד פציינט בעייתי. הספר הפך לתסריט בשם Lie To Me, כך על פי התלונות אשר הופנו לבית המשפט.
חברת ההפקות ממשיכה לטעון כי בספטמבר 2007 הם הציגו את הפרויקט לרשת FOX ואף הציגו עלילות ספציפיות אותם הם רוצים להציג בפיילוט ולמספר פרקים.
הם טוענים שהם עבדו עם רשת FOX בצורה קרובה מאד במשך 3 חודשים בכדי להפוך את הרעיון לסדרת טלוויזיה, אולם לפתע החליטו ברשת שהם זונחים את הפרויקט. אולם בפועל, הם לא זנחו את הפרויקט, אלא רצו לבצע קיצוצים בתקציב אותו הציעו להעניק לפרויקט.
חברת ההפקות והסופר שכתב את הספר תובעים את רשת FOX על הפרת חוזה והבטחה, ועל הפקת סדרה בעלת מאפיינים דומים מאד לפרויקט עליהם הם עבדו, אם לא העתקה כמעט מושלמת שלו.
עדיין לא התקבלה תגובה של רשת FOX או הוגש כתב הגנה.

ולסיום מספר הערות:
1. מחר תפורסם הפינה "בוודאי שמתם לב ש..."
2. מחר גם תפורסם כתבת "שלב סיכום עונה" וכן ביקורת על תחילת העונה של הגרסה האמריקאית לסדרה Shameless.
3. בשבוע הבא או בשבוע שלאחר מכן יפורסם החלק השלישי ברשימת הסדרות הטובות ביותר ב 4 העשורים האחרונים. יש לכם העדפות ? (מעניין אם קלעתם לרשימה שלי)


Share on Facebook

7 תגובות:

ELI אמר/ה...

מעניין מאוד!!! אשמח אם בפינה של רשימת הסדרות הטובות ביותר ב 4 העשורים האחרונים יהיה את אבודים, 24, ופרינג', תודה :)

אנונימי אמר/ה...

WOW, איזו פינה מדהימה!! היה כיף לקרוא, D1D1: אתה ט-ו-ו-ו-ב!!!

אנונימי אמר/ה...

2 דברים:
לגבי האירוע הם יחזרו ב3 בפברואר ולא ב29.
לגבי אריזונה וקאלי וזה שאתה חושב שהסיפור ביניהם הוא משעמם..אני חושבת שהתפנית של העלילה היא טובה והעלילה לא יכלה לקבל תפנית יותר טובה. והסיפור פחות מעניין מהתמקדות בזוגות ואני חושבת שאתה סתם מבלבל את המוח ולא מבין כלום בסדרות.

אנונימי אמר/ה...

D1D1 היקר,
אולי ישמח רבים לדעת ש-NERD זה הסקסי החדש!
מי כמו הוליווד יודעת לשקף את רוח התקופה, ורואים את הכמות העצומה של גיבורים גיקים שמובילים סרטים, הופכים לגיבורי-על עם טוויסט אנושי, מובילים סיטקומים, קומדיות וסדרות שלימות. אם המהפך התרבותי הזה היה מופרך, אף תסריטאי לא היה מסכן את הרייטינג של הסדרה או של שובר הקופות בפוטנציה שלו.

אז אם זו בשורה משמחת, כל חברותיי הסטודנטיות מחפשות בחורים חכמים וגיקים להפליא, ובחור רע ומסוקס פשוט לא עושה לנו את זה!!

ניר אמר/ה...

"משפחה מודרנית" לדעתי היא טובה ומהנה, אבל פחות 'שנונה' (בטח ובטח בעונה השנייה).

צריך דוגמה לקומדיה שנונה? "קומיוניטי", "רוק 30" ועד כמה קומדיות של רשת NBC שמצטיינות בכך.

אנונימי אמר/ה...

לניר:גם אני אוהבת את הייחודיות של הקומדיות של NBC, התסריטאים הולכים עד הסוף ומתפרעים עם עצמם, ויוצא משהו מיוחד ולא נוסחתי

ל D1D1: אולי עוד אפשר לשנות את דעתך לגבי נשים והבחירות שלהן לגבי בני זוג, או שאתה כבר סגור על עצמך?

אנונימי אמר/ה...

d1d1 אני יודע את הזהות האמיתית שלך אתה יונתן גל