יום שני, 13 בדצמבר 2010

שלב סיכום עונה: Being Erica – עונה שלישית: המהפכה הצליחה.


אני מודה, באתי עם הרבה חששות לעונה השלישית של Being Erica. הסיבה העיקרית לכך הייתה, שאהבתי מאד את העונה הראשונה שלה. לפי דעתי, העונה הראשונה הייתה קרובה לשלמות ולמרות שנראה היה שמדובר בעוד סדרה על אישה בגילאי השלושים, שלא יודעת מה היא רוצה מהחיים שלה, התברר לי במהלך העונה שדי נשביתי בקסמה.
הבעיה צצה כאשר צפיתי בעונה השנייה שלה. כגודל הציפיות שלי כך גם הייתה האכזבה שלי. נדמה היה שבמקום להתפתח, בעונה הזאת עמדו במקום והרגשתי לכל אורכה שמנסים "למרוח" את הצופים ולרכוב על גלי העונה הראשונה הנפלאה. הרעיונות היו משעממים והתסריטים היו בינוניים.
בהפקה זיהו כנראה את העובדות הללו ובעונה השלישית יזמו שינויים. ראשית, אריקה כבר לא עובדת באותו משרד הוצאת ספרים, אלא מתפתחת ויש לה כבר עסק משלה עם שותפה – ג'וליאן. את החבר המשעמם, אית'ן, החליפו במודל גברי יותר כדוגמת אדם. וכמובן, שהעלו את אריקה שלב בדרגה הרוחנית. מעין Erica גרסה 2.
יתרה מכך, בעונה הזו גם הרחיבו את הסיפורים של דמויות המשנה כדוגמת סאם, אחותה של אריקה, אשר קיבלה מושא אהבה חדש. גם אדם קיבל כמעט פרקים שלמים שעסקו רק בו. ואת התפקיד של מרדית' הרחיבו.
בדרך כלל אני לא אוהב שמרחיבים את הסיפורים של דמויות המשנה על חשבון הסיפורים של הגיבורה הראשית, אולם הרעיון התבקש וגם נעשה בטוב טעם. זכינו לראות את אריקה באור אחר ויותר מעמיק.
עדיין, העונה הראשונה של הסדרה הייתה טובה יותר, אבל הפיאסקו של העונה השנייה נשכח והעונה הנוכחית פיצתה אותנו על כך. אבל היו 2 אלמנטים שלא אהבתי.
האלמנט הראשון הוא קיצור הדרך. אם את השלב הראשון אריקה עברה בצורה מקיפה במשך שתי עונות, ואילו את השלב השני היא צלחה במהרה במשך עונה בודדת, אשר בסופה (זהירות ספויילר) היא עוברת כבר לרמה השלישית והופכת להיות ד"ר בהתמחות. כל כך מהר ? היא עוברת את הלימודים בקבוצה בצורה כה מזהירה ? לי זה נראה כאילו בהפקה לא היו בטוחים שהסדרה חוזרת לעונה רביעית (עובדה שעלולה להתברר כנכונה) ולכן ניסו לסגור את הקצוות.
אלמנט נוסף שלא אהבתי היה פרק הסיום (זהירות ספויילר). הכל היה כל כך צפוי שהצפייה די נהרסה. לראות איך לאחר שלוש עונות פתאום הכל לא קרה ? היה ברור שמדובר במבחן עבור אריקה. ולפרק סיום זה קצת היה מאכזב.
לסיכום, ברמה העקרונית הסדרה די נשארה סדרה לבנות, למרות העיסוק במסע בזמן. למרות שגם Ghost Whisperer הייתה סדרה לבנות, גם גברים אהבו לצפות בה, כך גם אני מרגיש לגבי Being Erica. העונה השלישית של Being Erica בהחלט ברמה גבוהה לצפייה. צופיה הרגילים של הסדרה ירגישו משב רוח רענן בעקבות השינויים שנערכו בה והתסריטים שהפכו שוב לטובים יותר. הבעיה היא, שצופים חדשים קצת ילכו בה לאיבוד ולכן גם הסדרה לא ממש מצליחה להתרומם ברייטינג.
אז, לראות או לא לראות ?
מלבד הפרק האחרון של העונה, שדי אכזב אותי, העונה די מהנה. אז כן, כדאי לראות. אבל אם אתם צופים חדשים שלא ראו עדיין פרק של הסדרה, אני ממליץ לראות את העונה הראשונה, לרפרף על העונה השנייה ורק אז תראו את העונה השלישית.

Share on Facebook

אין תגובות: