יום שני, 20 בדצמבר 2010

לוח ההערכות לגבי חידוש סדרות אמריקאיות לעונת החורף 2012-2011.

מרבית מהצופים הישראלים מעוניינים לדעת מה המצב של הסדרות שהם כה אוהבים. אנו נמצאים קצת יותר מחודש לאחר פתיחת העונה של לוח החורף האמריקאי לעונת 2011-2010 והגיע הזמן לבחון את מצבן של הסדרות של הרשתות הטלוויזיה הגדולות. מספר סדרות כבר בוטלו ויש כבר תמונה ברורה לגבי סדרות נוספות שעושות את הבטוחה להצטרף אליהן. הלוח הזה יעשה לכם סדר בכל הבלגאן ויבהיר לכם את מצבן של הסדרות שאתם צופים בהן בשקיקה. בניגוד ללוחות אחרים אשר מפורסמים ברשת הלוח שלי לא מתייחס רק לנתונים היבשים של הרשת, אלא גם לידיעות שמגיעות מהרשת, בצורה רשמית או על ידי הדלפות, לגבי כל סדרה וסדרה וכן הערכות של כתבי תרבות ופרשנים אמריקאים. כולי תקווה שהסדרות שאתם אוהבים נמצאים בדרך לחידוש.
בניגוד לעונה שעברה בה הלוח שלי אורגן על פי אחוזי סיכוי לחידוש, העונה אתייחס לכל רשת בנפרד ואעריך כל סדרה. במידה והנתונים בין 0 ל 50 סיכוי הסדרה לחידוש קטנים מאד. במידה ואין לסדרה בעיות לחזור לעונה נוספת לא אציין אחוזי סיכוי לחידוש עבורה.
ועכשיו למלאכה.
תיהנו.

NBC



Chase – הסדרה הזאת מתה. העובדה שקיצצו את מספר הפרקים שלה מ 22 ל 18 רק מוכיחה את מה שטענתי לפני חודשיים. הסיכוי לחידוש: 0%.

The Event – האכזבה הגדולה ביותר של השנה. לאחר שהחלה בקול תרועה רמה, הסדרה הידרדרה וכיום הנתונים שלה לא מספיק טובים לחידוש. קשה לי להאמין שברשת ימשיכו לממן סדרה כה יקרה עם נתונים כה גרועים. גם ההפסקה הארוכה, של שלשה חודשים, בין שידור הפרק ה 10 ל 11 לא תוסיף לקהל, אלא צפויה רק לגרוע ממנו, בדיוק כפי שקרה בשנה שעברה לסדרה FlashForwaord. הסיכוי לחידוש: 35%.

Community –נכון לעכשיו, הנתונים שלה מעט פחות בינוניים, אבל למעשה כמעט כל הסדרות של הרשת לא מצליחות להתרומם. ברשת אוהבים את הסדרה, כמו גם המבקרים, אבל החל מחודש ינואר היא תצטרך להתמודד מול "אמריקן איידול" ולכן הסדרה צפויה לרדת בנתוניה. רק באזור פברואר-מרץ נדע יותר. הסיכוי לחידוש: 40%.

Law & Order: LA –הנתונים שלה גבוליים, אבל נכון לעכשיו לא מספיק טובים לחזור. היתרון שלה ? מדובר בסדרה שהיא חלק ממותג, וכנראה בשל כך לקראת תום השנה ברשת מעבירים אותה לשעת שידור טובה יותר (יום שלישי ב 10). הסיכוי לחידוש: 55%.

Parenthood – לאחר שנדמה היה בתחילת השנה שהסדרה מניבה רייטינג טוב, היא החלה לצנוח, אבל נדמה שהצניחה נבלמה ולמרות שהנתונים שלה גבוליים, הרי שבמקרה שלה, הנתונים נמצאים עדיין בצד הנכון. הסיכוי לחידוש: 65%.

Chuck – הסיבה שאני חושב שהסיכויים שלה לחידוש גבוהים משל סדרות אחרות של הרשת, אשר מניבות רייטינג דומה לשלה היא: החל מהעונה השלישית מדובר בסדרה זולה מאד עבור הרשת, אשר מניבה נתונים טובים עבורה, כמובן שבמידה יחסית בלבד. על פי הדלפות שמגיעות מתוך הרשת NBC תחדש את הסדרה לעונה חמישית ואחרונה ואח"כ תמכור את הסדרה לסינדיקציה. הבעיה היחידה של הסדרה יכולה לקרות במידה וברשת יחליטו שהם רוצים תוכנית ריאלטי בשעת השידור שלה. הסיכוי לחידוש : 65%.

Outsourced – אי אפשר לקרוא לסדרה הצלחה גדולה, במיוחד לאור השינויים הגדולים בנתוני הרייטינג, שהיא עוברת מדי שבוע. אבל נכון לעכשיו, היא לא נמצאת בסכנה. מעניין יהיה לראות את הנתונים שלה ביום חמישי החדש של הרשת החל מחודש ינואר. הסיכוי לחידוש: 75%.

Law & Order:SVU – הסדרה החלה את העונה עם נתונים טובים, אולם בשבועות האחרונים נתוני הרייטינג שלה הידרדרו. עדיין הנתונים שלה מספיק גבוהים לעונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 85%.

The Office – הבאנקר של הרשת. גם בעונתה השביעית הסדרה מניבה רייטינג מעולה עבור הרשת.

30 רוק – חודשה לעונה נוספת.

סדרה שבוטלה – Outlaw.
סדרה שבוטלה – Undercovers.

ABC



Detroit 1-8-7 – הסדרה גמורה. הסיכוי לחידוש: 0%.

No Ordinary Family – הנתונים לא מספיק טובים, למרות העובדה שברשת העניקו לה עונה מלאה. לפי דעתי, הסיבה לכך נעוצה בכישלון שאר סדרות הדרמה החדשות של הרשת. אם תחזיר לעצמה עוד 20% מהקהל שאיבדה (סיכוי קטן) היא עשויה לחזור. הסיכוי לחידוש: 40%.

Better With You – הנתונים גבוליים מאד ואי אפשר לדעת לאן תפנה הרשת. אם הם יעלו מעט קיים סיכוי שהסדרה תחזור לעונה נוספת. ההחלטה יכולה ללכת לכל כיוון. הסיכוי לחידוש: 50%.

Brothers & Sisters – לאחר התחלה טובה של העונה אנו מתחילים לראות סימנים של ירידה בנתונים. ברשת עושים סימנים של רצון להיפטר מהסדרה, אולם בשל העובדה שבתחילת העונה הנתונים היו גבוהים, הרשת העניקה לה בסופו של דבר עונה מלאה של 22 במקום 18 פרקים בלבד שתוכננו לה. רק באזור פברואר נדע יותר, אבל נכון לעכשיו מרבית הסיכויים שהיא תחזור. אני לא אתפלא אם תבוטל. הסיכוי לחידוש: 60%.

The Middle – העובדה שברשת מעניקים לה העונה 2 פרקים נוספים היא הוכחה שברשת אוהבים את הסדרה ומאמינים בה, עונה שלישית נראית בלתי נמנעת. הסיכוי לחידוש: 80%.

Private Practice – נמצאת תמיד על הגבול שבין אי הימצאות בסכנה לבין נתונים גבוליים, אבל נכון לעכשיו, עדיין בצד הנכון. הסיכוי לחידוש: 80%.

Castle – כאשר יש לה את "רוקדים עם כוכבים" כסדרה מובילה אליה, היא מנפיקה רייטינג גבוה, כאשר אין לה אותה כ"סדרה מובילה" היא נופלת חזק. אבל עדיין עם נתונים חיוביים. עדיין לא נמצאת בסכנה.

Cougar Town – צריך לראות כיצד ההפסקות לתקופת החגים והחל מה 9 בפברואר במשך כחודשיים ישפיעו עליה, כלומר אם הרייטינג שלה יצנח, אבל נכון לעכשיו היא לא נמצאת בסכנת ביטול.

Desperate Housewives – אני לא מבין למה, אבל הרייטינג שלה ממשיך להיות גבוה. נכון לעכשיו, לא נמצאת בסיכון.

Modern Family – החל מהפרק הראשון של העונה הראשונה ועד עכשיו, הסדרה לא נמצאת בסיכון לביטול. עונה שלישית מובטחת לה.

Grey's Anatomy – השחקנים לא אוהבים את ההפקה ובמיוחד את יוצרת הסדרה, שונדה ריימס, אבל הנתונים גבוהים מאד. היא חוזרת, אין בכלל ספק בכך.

סדרה שבוטלה – My Generation.
סדרה שבוטלה – The Whole Truth.


CBS



The Defenders – מצבה לא טוב. למרות התאוששות קלה בשבועות האחרונים מתברר שהסדרה מניבה נתונים לא טובים. קשה לי לראות אותה שורדת. הסיכוי לחידוש: 35%.

The Good Wife – עדיין הנתונים שלה גבוליים מהצד הלא נכון של המשוואה, אבל ממש על הקצה. במידה ולא נשמע על חידוש מוקדם שלה (סיכוי קלוש) באיזור חודש פברואר-מרץ, ההחלטה לגביה תתבצע ממש בשבועות האחרונים לפני פרסום הלוח החדש של הרשת לעונה הבאה. הסיכוי לחידוש: 45%.

CSI: NY – ההחלטה יכולה ליפול לכל צד (ביטול או חידוש) באופן שווה. כרגע אי אפשר לדעת, רק בעוד כחודשיים נהיה חכמים יותר. הסיכוי לחידוש: 50%.

Blue Bloods – לא מספקת נתונים גבוהים מאלו של Numb3rs אשר בוטלה בעונה שעברה. אולי ברשת יעדיפו להעניק לה סיכוי נוסף, אבל אם לא תעלה את נתוניה בחלק השני של העונה היא תצטרך לחכות לחסדי הרשת ולא להיות תלויה בעצמה. הסיכוי לחידוש: 55%.

Shit My Dad Says – התחילה טוב, אבל בשבועות האחרונים היא איבדה גובה. חייבת לעצור את המגמה, אחרת היא תהיה בצרות. הסיכוי לחידוש (נכון לעכשיו): 65%.

CSI: Miami – גורלה יהיה תלוי בגורל סדרות אחרות. אם The Good Wife, Blue Bloods ו The Defenders יצליחו להתעלות ולנפק נתונים גבוהים מאד הסדרה תבוטל. לפי דעתי, הסיכויים שלה גבוהים משל השלוש האחרות, אבל רק בגלל שהיא חלק ממותג. הסיכוי לחזור: 65%.

Rules Of Engagement – לטעמי מדובר בסדרה נהדרת, אבל הנתונים שלה גבוליים. לא לביטול, אלא באם תחזור לעונת חורף נוספת או כסדרה מחליפה. בכל מקרה, לדעתי היא תחזור בצורה כלשהי. הסיכוי לחידוש: 70%.

Hawaii 5-0 –ההתחלה שלה הייתה טובה מאד, לאחר מכן הגיעה נפילה, אולם בשבועות האחרונים הצליחה לעלות בחזרה ולהתייצב עם נתונים טובים. נצטרך לחכות עד אמצע חודש פברואר בכדי להיות חכמים יותר. הסיכוי לחידוש: 75%.

How I Met Your Mother – הצליחה העונה לנפק נתונים גבוהים יותר מהעונה שעברה. ככל הנראה, ופרט למקרה יוצא דופן, כמו עזיבה לא הגיונית של השחקנים (סיכוי קלוש) היא חוזרת לעונה נוספת.

NCIS:LA – הנתונים שלה מספקים, אין לסדרה בעיות רייטינג. היא חוזרת לעונה נוספת.

CSI – הנתונים בסדר גמור ויאפשרו לה חידוש לעונה נוספת.

The Mentalist – למרות ירידה בשבועות האחרונים בנתוניה, ברשת אוהבים אותה מאד ונראה שאין לה בעיה לחזור לעונה נוספת.

Criminal Minds – עדיין מצליחה לנצח בכל פעם את שעת השידור שלה ועם נתונים גבוהים. פרט לבעיית חוזים אפשרית עם השחקנים, היא חוזרת לעונה נוספת.

NCIS – השחקנים חתומים לעונה נוספת (לאחר קיץ מפרך בו כל השחקנים חתמו על חוזה חדש) ולאור הרייטינג הגבוה, אין סיכוי שהסדרה לא חוזרת לעונה נוספת.

Molly & Mike – נראה ש CBS הצליחה עם הסדרה הזאת, אשר מצליחה לשמור על נתונים גבוהים שבוע אחר שבוע. היא תחזור.

The Big Bang Theory – בהפקה החלו בהחתמת השחקנים לעונות נוספות, אין סיכוי שהסדרה לא חוזרת.

Two And A Half Men – אושרה לעונה נוספת.

סדרה שבוטלה – Medium.


FOX



Human Target – על פי הנתונים שלה, היא לא אמורה לחזור לעונה נוספת, ולולא ברשת כבר משתמשים בה כסדרה מחליפה, ספק אם היא הייתה שורדת לעונה מלאה. אולי רק מעבר ליום שישי, משבצת שידור פחות תובענית, יציל את הסדרה. הסיכוי לחידוש: 25%.

Fringe – המעבר שלה ליום שישי מסמל את תחילת הסוף שלה. יש לה סיכוי אחרון לשרוד במידה ותצליח לשמר לפחות 1.5 נק' מדד בשעת השידור החדשה שלה, משום שברשת אוהבים אותה ומחפשים דרכים להשאיר אותה בחיים. משימה קשה מאד. הסיכוי לחידוש: 30%.

Lie To Me – נתונים לא מספיק טובים עבור הרשת. נצטרך לראות אם ברשת ירצו לעשות את מה שעשו לה בשנה שעברה, כאשר שידרו אותה לאורך שידורי הקיץ ואז הנתונים שלה היו טובים מאד. במידה ומקרה זה יחזור על עצמו קיים עדיין סיכוי שהסדרה תהפוך לסדרת קיץ או "סוגרת חורים" למקרה שסדרות אחרות ייפלו מהר מאד, כפי שקרה עם Lone Star העונה. הסיכוי לחידוש: 35%.

Raising Hope – ההצלחה הגדולה של הרשת העונה. למרות שהנתונים לא בשמים, יש לה קהל בסיס די ברור עם עליות ומורדות קטנות. הסיכוי לחידוש: 80%.

Bones – למרות שהסדרה נחשבת לעוגן עבור הרשת בשעת השידור שלה, נתוני השבועות האחרונים מתחילים להדאיג. עדיין מצבה מספיק טוב לחידוש נוסף. הסיכוי לחידוש: 85%.

House – אחת מספינות הדגל של הרשת. תחזור ללא צל של ספק.

סדרות האנימציה של הרשת: Family Guy, American Dad – שתיהן עם נתונים מספקים לחזור לעונה נוספת.

The Cleveland Show – אושרה לעונה נוספת, כך שאין לה מה לחשוש.
The Simpsons – אושרה לעונה נוספת, ה 23 שלה.
Glee – אושרה עונה שלישית.

סדרה שבוטלה – Lone Star.
סדרה שבוטלה – The Good Guys.
סדרה שבוטלה – Running Wilde.

CW



Life Unexpected – הסדרה מבוטלת בתום 13 הפרקים של העונה הנוכחית, אין בכלל ספק. למרות שלא יצאה הודעה רשמית. הסיכוי לחידוש: 0%.

One Tree Hill – מבחינת רייטינג היא מספיק חזקה לחזור לעונה נוספת. מבחינה כספית היא תצטרך לקצץ עלויות בכדי לחזור לעונה נוספת. באזור פברואר-מרץ נדע יותר. הסיכוי לחידוש: 60%.

Nikita – למרות המעידה בשבועות האחרונים, ברשת מרוצים מהסדרה החדשה שלהם. היא תשוב לעונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 70%.

Hellcats – כמו כל הסדרות של הרשת, הסדרה שומרת על יציבות, ובשל העובדה שהנושא שלה (נערות בגילאי נוער-קולג') הוא אחד מהנושאים החביבים על מנהלי הרשת, היא תשרוד עונה נוספת. הסיכוי לחידוש: 70%.

90210 – שומרת על יציבות בנתוני הרייטינג שלה, למרות העובדה שהם בינוניים, קשה לי לראות את הרשת מבטלת אותה: 70%.

Gossip Girl – עדיין נמצאת במקום הראשון מבחינת נתוני הרייטינג בקרב קהל היעד שלה (נשים בגילאי 34-18). הסיכוי לחידוש: 80%.

Supernatural – הנתונים מספיק גבוהים עבור עונה נוספת, עכשיו נותר רק להמתין להחלטת השחקנים, באם הם רוצים להמשיך לעונה נוספת.

The Vampire Diaries – מפתחים עבורה סדרה מקבילה, כך שהיא נשארת לעונה נוספת לפחות.

Smallville – הסדרה מבוטלת בתום העונה.

Share on Facebook

11 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מזה הטמטום הזה השחקנים לא אוהבים את ההפקה ואת שונדה? אפשר לדעת למה ועל מה זה נובע?

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על הסיכום! אתה חוסך מהרבה אנשים מעקב אחרי סדרות שאין להן סיכוי, ולפעמים פרידה מסדרה זה ממש ענין כואב (ראה מקרה רוביקון).
שאלונת קטנטונת לגבי THE GOOD WIFE של CBS: רבים שותפים לדעה שמדובר בסדרה משובחת מאוד, שרק באריזה ובפורמט נראית דומה לסדרות פרקליטים אחרות, שטחנו בעבר, והדינמיקה על הסט שם מאוד מיוחדת. למשל דמותה החידתית המסתורית של קלינדה. למשל העובדה שאת איש הPR הנכלולי היהודי מגלם קומיקאי סקוטי הומו ואנטישמי (אלן קאמינג) [לגבי האנטישמיות שלו-יש עדויות ביוטיוב! העובדה שחצי מהקולגות שלו על הסט יהודיות: ג'וליאנה מרגוליס, ג'וש צ'רלס לא מפריעה לו בכלל להביע את דעותיו על יהודים]. האם CBS יבטלו סדרה משובחת רק בגלל שהרייטינג שלה סביר? סה"כ מדובר בחצי העונה השניה, ואפשר להניח שעם הזמן היא תהפוך למגנט צופים...

ELI אמר/ה...

וואו איזה השקעה D1D1, עזרת המון, תודה :)

ניר אמר/ה...

כרגיל, הסיכום הטוב ביותר ברשת...

אנונימי אמר/ה...

תודה! חיכיתי לפוסט הזה!

techtik אמר/ה...

הלוח של CW הכי מוצלח שיש!!!!
חולה על הרשת הזאת.

אלעד אמר/ה...

תודה,מה עם טורצ'ווד?

אנונימי אמר/ה...

זה נכון שהקדימו את perfect couples?

אנונימי אמר/ה...

לגבי זה ששאל על פרפקט קאפל, גם אני שואל, וגם אוליביה מאן טוענת שהשידורים החלו כבר (בטוויטר)

אנונימי אמר/ה...

היה היום את הפרק כלומר יום שני בארה"ב

משה אמר/ה...

מכל הבלאגן הזה
בבקשה שישאירו את Fringe!!!!
אמן.

תודה.