יום ראשון, 30 במאי 2010

פרסום: הוגשה תביעה באוסטרליה נגד הסדרה Underbelly ולא תאמינו מי הגיש את התביעה.



כמה שזה היה צפוי, אולם שהתביעה תגיע מהמקור שהגיע, זה היה מפתיע.
באוסטרליה מתקרבת לסיומה העונה השלישית של דרמת הפשע הטובה ביותר ששודרה בעשורים האחרונים ואי אפשר בלי שערוריות, אז מסתבר שגם זה הגיע בימים האחרונים.
מי שצופה בעונה השלישית של הסדרה (ולמי שלא צופה - זהירות ספויילרים !!!) מבין שהסדרה עוסקת בפושעים ובשוטרים המושחתים באזור קינגס קרוס האוסטרלי בין השנים 1999-1989. אחת הדמויות המרכזיות שהסדרה מתרכזת בהם היא של ג'וני איברהם, צעיר אוסטרלי ממוצא לבנוני שקשור לפשע המאורגן באותו אזור. הוא נחשב לבחור חכם וחתיך.
הייתם חושבים שהוא יתבע את הסדרה על השימוש בשמו והניסיון לקשור אותו לפשע המאורגן (הוא מעולם לא יצא אשם בתביעה שהוגשה נגדו לאחר שעדים שהיו אמורים להעיד נגדו נעלמו לפני המשפט או שסרבו להעיד ברגע האחרון) אבל לא, הוא לא האיש שתבע את מפיקי הסדרה.
מי שתבעה את מפיקי הסדרה ואת ערוץ 9 האוסטרלי שמשדר את הסדרה, היא השוטרת לשעבר וונדי האטפילד, כיום היא נשואה ושם משפחתה הוא צ'יימברס, אשר בסדרה מייחסים לה קשר מיני עם ג'וני איברהים (ראו בתמונה למעלה איך השניים נראים במציאות).
יש לציין כי וונדי ניסתה עוד לפני שהסדרה עלתה לאוויר למנוע את השימוש בשמה לאחר שבספר שקדם לסדרה ועליו מבוססת העונה השלישית, היה ידוע שיציגו אותו בצורה שהציגו בסופו של דבר. אבל אז בית המשפט החליט שעליה להוכיח כי אכן שמה הוכתם.
לאחר שידור הפרק ה 6 של העונה ובו התרכזו בקשר המיני שלה עם החשוד היא חזרה והגישה את התביעה וטענה שהיא מוצגת שם כאישה קלת דעת וטיפשה, אשר שיקרה במצח נחושה ואף קודמה הודות להבטחה של סיפוק שירות מיני לממונים עליה.
צריך להדגיש כי בסדרה קראו לדמות שלה "השוטרת וונדי" ללא שם משפחה אולם לצופי הסדרה ולאנשים שמכירים את הדמויות הפועלות, במיוחד באוסטרליה, די ברור למי הכוונה.
חייבים לומר, כי ועדת החקירה הממשלתית האוסטראלית על שם "ווד" אשר חקרה את נושא השוטרים המושחתים באותו אזור באמצע שנות ה 90 הגיעה למסקנה שאכן התנהל בין איברהים להאטפילד רומן בן חודשיים והיא אף יצאה איתו למסע הפלגה על ספינה. וונדי אישרה את דבר ההשתתפות שלה בהפלגה אבל לא את הרומן.
דרך אגב, כאשר ג'וני איברהים נשאל בבית המשפט לפשר יחסיו עם השוטרת וונדי האטפילד הוא סרב לענות, הואשם בביזיון בית משפט ונשלח לכלא למספר שבועות בודדים אבל לעולם לא פתח את פיו בנושא.
מהפקת הסדרה נמסר כי בשל בעיות משפטיות חלק מהדמויות לא זוהו לחלוטין ולא השתמשו בשמם המלא ואילו חלק מהדמויות הומצאו כדי לשרת העלילה. אני לא חושב שמישהו מאמין להם שבמקרה הזה מדובר בדמות שהומצאה.
התביעה תידון ב 22 ביוני.
את האטפילד מגלמת בסדרה אחת מהכוכבות באוסטרליה אשר שיחקה בסדרה "קרוב רחוק" - ג'סיקה טוביי (בתמונה למטה)

אין תגובות: