יום רביעי, 19 במאי 2010

ניתוח לוח שידורי החורף של רשת ABC לעונת 2011-2010: הרשת עם הכי הרבה סיכונים עד עתה.


כל מי שמכיר את עולם הטלוויזיה יכול כבר ממבט ראשון לומר שברשת לקחו לא מעט סיכונים בלוח הזה.
יום שני נשאר כמו שהוא עבור הרשת, אם זה לא מקולקל אין טעם לגעת בזה, וברשת עשו נכון כשלא שינו שום דבר.
ביום שלישי, הרשת מעמידה את סדרת ה"גיבורים" החדשה שלה No Ordinary Family בשעה 8 וכאן לפי דעתי הם טועים. לשים סדרה חדשה מול NCIS ו Glee ואפילו The Biggest Loser של NBC בעונה הראשונה שלה זה כמעט מתכון להתאבדות. המחשבה שמאחורי השיבוץ הייתה הרצון להלחם בשאר הרשתות בשעת השידור הזו, אבל הרשת לוקחת כאן סיכון גבוה כי כל שאר הרשתות נמצאות עם סדרות שדי מבוססות מבחינת קהל הצופים שלהם. אגב, אותה סיבה הייתה לשיבוץ של Generation Y ביום חמישי באותה שעה – הרצון להלחם בשאר הרשתות. כאן הסיכון הוא כפול כי לא מדובר בסדרה פשוטה, מדובר בסדרה די מתוחכמת שצריך להתרגל אליה. ברשת ככל הנראה בונים על כך שצופי "האנטומיה של גריי" יגיעו מוקדם יותר לצפות בסדרה. שוב, מדובר בסיכון גבוה מאד, השבועות הראשונים יהיו קריטיים מאד.
ערב הקומדיות של יום רביעי לא כל כך השתנה כאשר קומדיה חדשה אחת Better Together נכנסה אליה, גם הסדר שם לא ממש משנה. The Middle עדיין צפויה להיאבק על חייה ואני צופה שלקראת הלוח של השנה שלאחר מכן היא תמצא בבעיה רצינית. Cougar Town במצב טוב יותר לאחר ש Modern Family הנהדרת תוביל אליה, אבל עדיין מדובר במוצר נחות אז ברשת יצטרכו להיות עם היד על הדופק.
ביום שישי כרגע הסדרה החדשה של דנה דילייני עדיין ללא סדרה בעלת תסריט שתוביל אליה (לפחות עד שהמו"מ עם ההפקה של Ghost Whisperer תסתיים) ושוב הרשת לקחה סיכון, כי יום שישי בלילה הוא בדרך כלל בית קברות לסדרות ולהתחיל עם סדרת ריאליטי ואז להוביל אל סדרה בעלת תסריט – קיימת אפשרות שמדובר בקהלים שונים ובתור סדרה חדשה ללא קהל מבוסס, הסדרה תמצא בבעיה.
הסדרה החדשה של שונדה ריימס Off the Map עומדת להיות משודרת בחצי השני של העונה אחרי שידור פרקים של "עקרות בית נואשות". בשל כך קיצצו את מספר הפרקים של Brothers & Sisters ל 18. וזה בסדר, הם מעוניינים ש"עקרות בית נואשות" תשמש כמקפצה עבור הסדרה החדשה.
חובבי הסדרה V יצטרכו לחכות שוב עד מספר חודשים לאחר התחלת העונה (ככל הנראה עד נובמבר) בכדי לחזות בפרקים חדשים של הסדרה אבל מהרגע שהיא תעלה לשידור היא תשודר ללא הפרעה עד תומה (אולי עם הפסקה אחת לתקופת החגים) וכאן קיים סיכון נוסף. לאחר ההפסקה הגדולה של 4 חודשים בין הפרק ה 4 ל 5 חלה ירידה די גדולה ברייטינג ולכן להאריך את ההפסקה שוב לחצי שנה מסכנת את עתיד הסדרה. גם במקרה הזה, הפרקים הראשונים יהיו קריטיים ויצביעו על הכיוון שאליה תצעד הסדרה כל העונה.
נקודה נוספת שאפשר לשים אליה היא שהרשת מאד מעוניינת לשפר גם את המשבצת של 10 בלילה. לאחר ש Castle התמקמה לה ביום שני ברשת רוצים הצלחה נוספת בשאר הימים ולכן שיבצו 2 סדרות חדשות בשעות הללו : סדרת המשטרה Detroit 1-8-7 ו The Whole Truth.
צריך לשים לב שגם NBC וגם ABC שיבצו תוכנית ריאלטי ביום שישי בשעה 8 בערב. הרשו לי לנחש ש CBS לא תעשה זאת.

אין תגובות: