יום רביעי, 19 בדצמבר 2018

ביקורת: The Rookie, עונה ראשונה, פרקים 8-1: בסדר, אז ?




ניית'ן פילון חווה הצלחה עם הסדרה Castle, אשר שרדה במשך שמונה עונות ברשת ABC (נתון לא מובן מאליו, בוודאי במצבה הגרוע של הרשת). לאחר שהסדרה ירדה מהמרקע רבים ציפו לפרויקט הבא של השחקן. מעריציו נאלצו לחכות עונה אחת בלבד והשנה הם מקבלים את הדרמה The Rookie. ההתרשמות הראשוניות מהסדרה היא: בסדר, אז ?

פילון מגלם את דמותו של ג'ון נולן, אשר עובר משבר אמצע חיים לאחר שהוא מסייע למנוע שוד בנק הוא מחליט לשנות את חייו ולהפוך להיות שוטר בלוס אנג'לס וזאת למרות שהוא נמצא בשנות הארבעים לחייו. הוא מסיים את האקדמיה וביחד עם שני שוטרים חדשים: לוסי צ'ן (מליסה אוניל), איתה הוא גם מנהל רומן שאף אחד לא יודע עליו חוץ מהאחראית עליו, טליה בישוף (אפטון וויליאמס) לא יודע עליו, גם לא החבר השלישי בחבורה שלהם, ג'קסון ווסט (טיטוס מאקין ג'וניור), נצר למשפחת שוטרים שיש לו בעיה קלה להפעיל נשק חם. על לוסי אחראי טים ברדפורד (אריק ווניטר), אשר אשתו היא שוטרת לשעבר המכורה לסמים ועל ג'קסון אחראית אנג'לה לופז (אלישיה דיאס), אשר רוצה לקבל קידום ולהפוך לבלשית. הסמל שלהם הוא וייד גריי (ריצ'ארד טי ג'ונס), אשר רואה בנולן כמטרד, רוצה להעיף אותו מהמשטרה ונטפל אליו בכדי לעשות זאת. מעליהם ניצבת הצ'יף זו אנדרסון (מרסדס מייסון), שדווקא מחבבת את נולן ורואה בתבונה שלו משהו שניתן להכיר ולהיעזר בו. יכול מאד להיות שגם פותחים פתח למשולש אהבה בהמשך הדרך.

את השאלה הבאה אני מעלה בכל פעם שמדובר בסדרה נוספת מאותו ז'אנר: עד כמה צריך עוד סדרת משטרה ? השאלה הזאת רלוונטית מתמיד היות ומדובר ברשתות ברודקאסט ולא ברשתות כבלים או סטרימינג, אשר יכולים לקחת את הסיפורים קדימה יותר.

במקרה של The Rookie, התשובה היא, שאין לכך הצדקה. מלבד הגימיק שמדובר ברוקי בן 40+ ובעובדה שמדובר בסדרה של ניית'ן פילון, שגם בסדרה הנ"ל עושה עבודה טובה, אין לסדרה ערך מוסף. מדובר בעוד סדרת משטרה. ולפי דעתי, כך גם צריך להסתכל עליה: כעוד סדרה.

אי אפשר שלא לערוך השוואות בין The Rookie לדרמה הקודמת של פילון, הכוונה היא ל Castle, במיוחד ושתיהן היו סדרות משטרה (כאשר Castle הייתה קרובה יותר לז'אנר הבלשי). בסיכומו של דבר, בעוד ש Castle הייתה בעלת טקסט קליל, הרי שב The Rookie הטקסט הוא קודר ומציאותי הרבה יותר. ניכר שמנסים להראות, לפחות בהתחלה, שהסדרה קצבית, אולם התסריט שלה לא כל כך שוטף ומהקוצע.

בגזרת הליהוק, דווקא הליהוק הנשי מרכזי ובולט הרבה יותר, כאשר רק מקומה של אלישיה דיאס לא ברור, כמו גם העובדה שלא ברור כיצד היא מלוהקת לכל כך הרבה סדרות. יכול מאד להיות שרצו דמות בעלת מוטיב דרום אמריקאי ולקחו אותה, וזו הייתה טעות, משום שהמשחק שלה פחות אמין משאר השחקנים. בגזרת הליהוק הגברי, מלבד פילון, קשה להצביע על שחקן בעל נוכחות מרשימה, אולי רק ראסל טי ג'ונס, אשר דמותו מתנגחת עם זו של פילון

אז, לראות או לא לראות ? .

רק חובבי סדרות המשטרה ו\או חובבי ניית'ן פילון. אין כאן בשורה גדולה, פשוט עוד דרמה משטרתית עם כוכב טלוויזיה וגימיק אחד. בדרך כלל, גם טבעם של הגימיקים להישחק, אתם לא חושבים כך ?

תגובה 1:

אורן אמר/ה...

סדרה מעולה דווקא. נהנה מכל פרק.