יום ראשון, 30 בדצמבר 2018

שלב סיכום עונה: Origin, עונה ראשונה: יצאנו לחלל...



בשנים האחרונות ניתן לראות את חזרתן של סדרות המדע בידיוני בחלל, והדוגמאות האחרונות הן של 
Star Trek: Discovery, Expence, Killjoys, Lost In Space, The Orville ועוד...כמובן שאף אחת מהן לא משתווה ליצירת המופת בבילון 5 אבל זו התחלה טובה ועדיף לראות את הז'אנר חוזר לו לאט לאט מאשר לא להתקיים. 

סדרה נוספת מאותו ז'אנר אותה ניתן לציין הינה Origin והיא מבית היוצר של יוטיוב אוריגינלס, אשר הביאה לנו בתקופה האחרונה את "קוברה קאי", "סטפ אפ: הייואטר ו "אימפולס".

אז, מה היא Origin?

מה אם אומר לכם שהנוסע השמיני הביאה ילדה יחד עם "אבודים" והילדה הזו היא Origin? זאת בדיוק התחושה שמקבלים לאחר צפיית מרתון בסדרה. לפחות זו הייתה ההרגשה שאני קיבלתי.

הסדרה מתחילה בכך ששמונה אנשים אמורים להגיע לכוכב בשם "תיאה" על מנת להתחיל שם את חייהם מחדש אך מתעוררים לפני שהחללית מגיעה ליעד ומגלים שכל הצוות עזב אותם בשל משהו שקרה. 

כבר בתחילת הסדרה הם מוצאים את אוולין (נורה ארנזדר אותה ראינו בדרמה Zoo) ומגלים שיש חוצן אשר יכול להשתלט על בני אדם. כעת הצוות אשר אינו יודע מי מהם נגוע מנסה להבין כיצד להגיע לתיאה ולהרוג את הייצור.

היכן אבודים נכנסת לנו לסיפור?

בכל פרק אנו מגלים על העבר של אחת הדמויות בעזרת פלאשבקים שמראים לנו מה הם היו קודם והוביל אותם למסע להתחיל חיים חדשים על תיאה.

הסדרה כוללת צוות של שחקנים מוכשרים, תסריט שלא מבייש סרטי מד"ב טובים, אוסף של צילומים מרהיבים ולא מעט טוויסטים שגורמים לצופה להיות מרותק ולצפות בפרק אחר פרק. בכדי לא לייצר יותר מדי ספויילרים עבור הקוראים שיחליטו לצפות בסדרה אציין שבפרק הראשון הצופים חוזים בסיפורו של שון (שן מיטסוזי בהופעת בכורה מדהימה) איש יאקוזה ואחיו השוטר בטוקיו עתידית.

בגזרת הליהוק, רוב הקאסט בסדרה פחות מוכר אבל עושים עבודה מושלמת, ניתן למצוא בסדרה גם את נטליה טנה ("משחקי הכס", "חוכמת הקהל", "הארי פוטר") בתור לאנה ואת טום פלטון ("הפלאש", "רצח בכוונה תחילה", "הארי פוטר"). הלהוק היחיד שחלש לפי דעתי הינו ליהוקה של מדליין הורצ'ר שאומנם יפה אבל המשחק שלה פחות איכותי. 

אז, לראות או לא לראות?


אם גם אתם אוהבים סדרות מד"ב, פלאשבקים וקצת אימה התשובה היא חד משמעית: כן!

התחלתי לצפות בסדרה רק בגלל טום פלטון, אך הופתעתי לטובה כאשר הוא לא היה הסיבה היחידה שנשארתי פרק אחר פרק עד הסוף שגורם לצופה לרצות עוד מאותה יצירה. 


הערה: הביקורת נכתבה על ידי James Crow, קורא של הבלוג, ונערכה על ידי D1D1. 

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לפי דעתי בסדרה היו יותר מידי פלאשבאקים
אשמח לקרוא ביקורות שלך על impulse ו altered carbon

gil אמר/ה...

יש תירגום לעברית ל-origin?

JamesCrow אמר/ה...

קודם כל טנקס tvbyd1d1 על העריכה והפרסום בבלוג.

ל-אנונימי:
אני אישית אהבתי שקיבלנו פלאשבקים ושלכל דמות היה רקע שונה לחלוטין מהשנייה גם בעולם וגם בסיפור שקיבלנו.
טוקיו,מודרני (הזמן שלנו), כת, עתידי...

יכול להיות שאני טועה אבל נראה לי שהוא פירסם בעבר על אימפולס, לא זוכר בנוגע לCarbon.

ל-גיל:
בדקתי לך ובנוגע לתרגום נראה שאף צוות לא לקח על עצמו את תרגום הסדרה.