יום חמישי, 27 בדצמבר 2018

ביקורת: All American, עונה ראשונה, פרקים 8-1: חזרה לימים "חשוכים"



לפני קצת יותר מעשור, רשת ה CW ניצבה בימיה החשוכים ביותר. היו אלו ימים שבהם אופרות הסבון שלטו ברשת ביד רמה ולעיתים ניתן היה למצוא שישה אופרות סבון אשר פונות בעיקר לבני הנוער בשבוע אחד באותה הרשת. כמעט בכל שנה הרשת הזמינה עוד ועוד אופרות סבון ונדמה שהיא לא ידעה שובע. עד אשר היא הבינה שתם העידן הנ"ל ולאט לאט מצאה נישה חדשה בדמות סדרות הקומיקס (שגם בהן יש אינפלציה בשנים האחרונות). All American, למרות שאולי זו לא הכוונה הראשונית של היוצרים, היא חזרה לאותם ימים "חשוכים" של הרשת.

ברמת העיקרון, הסדרה מבוססת על סיפורו של שחקן הפוטבול האפרו-אמריקאי ספנסר פייסינגר, אשר עבר ללמוד בברלי הילס ומשחק עבור בית הספר ולאחר מכן הפך לשם גדול ב NFL. בסדרה שם הדמות שונתה לספנסר ג'יימס (דניאל עזרא). לכאורה, עוד סיפור של נער מאשפתות שזוכה לגדולה. בפועל, מדובר בעוד אופרת סבון.

לאחר המעבר של ג'יימס לבברלי הילס הוא מתחיל להיקרע בין המשפחה שלו (אמו ואחיו הקטן), והחברה הכי טובה שלו טיאנה קופר (ברי-זד) למשפחה בה הוא שוהה בברלי הילס, משפחתו של המאמן שלו בילי באקר (טיי דיגס), אשתו לורה פיין (מונט מאזור), בתו אוליביה (סמנתה לוגאן המדהימה ביופיה) ובנו ג'ורדן (מייקל אוונס).

איך אפשר שתהיה אופרת סבון בלי משולש אהבים ?

ג'יימס נדלק על לילה (גרטה אוניגו) מהרגע הראשון שהוא מגיע לבית הספר, שגם היא נראית מעט מעוניינת בו, אך היא חברה של אשר (קודי כריסטיאן), החבר שלו לקבוצה, אשר מצידו שכב עם אוליביה, אשר מאוהבת עד מעל לראש בספנסר, כאשר בתחילת העונה גם קיים חשד שאולי הוא אח שלה.

כמו כן, אפשר לראות שבהפקה לא מפסיקים לנצל את הגופות המרשימים של הקאסט הצעיר וכמעט בכל הזדמנות הגברים החסונים מורידים חולצה, אפילו כאשר הם לא באימונים. וגם הדמויות הנשיות מרבות להיראות בבגדים הדוקים, קצרים או אפילו בביקיני.

בתור סדרה שעוסקת בקבוצת פוטבול, העיסוק שלה במשחק עצמו קטן מאד, ואפילו לא הזכרתי את הצילומים המועטים על מגרש הפוטבול. העיסוק הוא יותר במה שקורה מסביב, כמו למשל היציאה מהארון של טיאנה בפני אמה שלה והמעבר שלה לגור בבית של ג'יימס, מאחר ואמא שלה לא יכולה לקבל אותה כמו שהיא.

לפני מספר שנים הייתה דרמה נוספת שהתרחשה בעולם הפוטבול של בתי הספר, קראו לה Friday Night Light ואי אפשר אפילו להתקרב בהשוואה בין שתי הסדרות. האחרונה הייתה כל כך איכותית בעוד ש All American עוסקת יותר בטפל ובמה שמסביב.

צריך גם לזכור, שעוד לפני שהסדרה החלה לקרום עור וגידים היא איבדה את התסריטאית הראשית שלה אפריל בלייר מאחר והמפיק גרג ברלטיני לא הסכים עם הדרך שבה היא רצתה לספר את הסיפור והחליף אותה בתפקיד ימים בודדים לפני עליית הסדרה לאוויר.

אז, לראות או לא לראות ?

ראינו כל כך הרבה סיפורים דומים והסיפור הזה לא כל כך שונה. בסופו של דבר מי שאוהב אופרות סבון יכול לנסות אותה, אבל ההמלצה שלי היא לדלג עליה. אין בה משהו חדש, הכל מוכר וידוע, עד למשפטים המוכרים. פשוט בזבוז זמן. אז הפעם מדובר בדמות אפרו אמריקאית, אז מה ? 

2 תגובות:

עידן אמר/ה...

הרשת המקוללת הזאת,
כמה היא ירידה ברמה בעשר שנים האחרונות.
מתי כבר נזכה לראות סדרה נורמלית כמו אחת שיודעת ? זה כזה פשע ללהק זוגות לבנים ? די איזה תקופה נוראית

JamesCrow אמר/ה...

אני אישית מעדיף לראות זוגות אפרו-אמריקנים או מעורבים על המסך אבל זה טעם אישי ולא מה שבאמת יגרום לי להחליט אם סדרה טובה או לא.

ובנוגע לרשת נראה לי שהיא במצב הרבה יותר טוב ממה שהיה פעם, קודם כל פעם כל הרשת הייתה סביב אופרת סבון ורוב הסדרות לא שרדו אפילו מעבר לעונה אחת מה שעכשיו לא קורה.

ולסיום: FNL
הסדרה בהחלט הייתה מעולה וכנראה תזכר כאחת מסדרות הספורט הטובות שניצלו מהגרזן והמשיכו ליותר מעונה אחת לאחר מכן.
אבל יש פרט קטן שנראה לי ששכחת, הסדרה הייתה דרמה לכל דבר וגם התעסקה יותר במסביב מאשר באמת בפוטבול קולג'.
-התחלתי לראות אותה בגלל צ'נדלר (מהדורה מוקדמת) ונשארתי כי היא הייתה טובה.