יום שלישי, 15 במאי 2018

פרסום: ניתוח הלוח החדש של רשת ABC לעונת 2019-2018


אם את הלוחות של NBC אפשר לתאר במילה אח: יציבות, הרי שאת הלוח של רשת ABC אפשר לתאר כהסתמכות על הישן והמוכר. ראשית, למרות שרבים חשבו ש The Rookie תקבל את המשבצת של יום שני בערב בשל העובדה שניית'ן פילון מכיר את משבצת השידור מימיה של Castle, הרי שברשת החליטו לא לזעזע את הערב ולהשאיר אותו על כנו כך ש"רוקדים עם כוכבים" ו The Good Doctor ימשיכו עבור הרשת את הערב החזק שלה. עד כדי כך הרשת לא מוכנה לסטות מ"הישן והמוכר" כך שהם מוכנים להמר עם הדרמה הראשונה שהם אישרו לעונה הנוכחית: The Rookie של ניית'ן פילון במשבצת השידור המהווה את בית הקברות לסדרות של הרשת בשנים האחרונות: יום שלישי בשעה עשר בערב.

למרות הירידה השנה בנתוני הרייטינג של הקומדיות שלה הרשת מכירה בכך שההווה שלה הוא הקומדיות ולאחר הפסקה של שנה היא חוזרת אל עוד מאפיין שלה עד לפני שנה: שעה של קומדיות בימי שישי בשעה שמונה בערב ועם קומדיות וותיקות. הפעם מדובר בקומדיות Fresh Of The Boat ו Speechless, אשר ברשת התלבטו לגבי האישור שלהן לעונה נוספת ואפשר לומר שמדובר בפשרה כלשהי. מצד שני, יהיו שיראו בכך הפיכת שעת שידור ש Last Man Standing צלחה במשך זמן כה רב עד שבוטלה בטרם עת לבית קברות לסדרות, לאחר שהעונה Once Upon A Time, אשר שודרה בערב זה הגיעה לסיומה ואילו  Agents Of S.H.I.LD, אשר שודרה ביחד איתה קיבלה חבל הצלה אחרון של 13 פרקים, ועשויים גם להיות האחרונים שלה בעונת הקיץ.

לאחר ש The Middle הגיעה לסיומה העונה, הרשת ממשיכה להשיק את ערב הקומדיות של יום שלישי עם קומדיה וותיקה אחרת, "רוזאן", אשר ברשת מקווים שבעונתה השנייה לאחר ההחייאה שלה היא תמשיך לנפק את נתוניה הגבוהים מערב החזרה ואולי גם תסייע להשיק קומדיה חדשה נוספת בדמות The Kids Are A Alright, כפי שהיא עשתה ל Splitting Up Togther בחצי השני של העונה הנוכחית.

ואם כבר עסקנו בקומדיות, השיבוץ של A Million Little Things במקומה של Designated Survivor בערב יום רביעי נבע בשל העובדה שיש בה אלמנטים קומיים ולכן ברשת חשבו שהדרמה מתאימה להיות משודרת אחרי ארבע קומדיות של הרשת. מצד שני, ל Kevin Probably Saves The World זה לא עזר כל כך.

בשל ה"ישן והמוכר" הרשת גם העניקה עונה נוספת לשתי דרמות של שונדה ריימס : Station 19, אשר אמנם הייתה יציב בנתוני הרייטינג בתחילת דרכה, אך לקראת סוף העונה כבר החלה לאבד גובה, אולי בכדי לשמר את "ערב יום חמישי של שונדה", ובמיוחד עבור For The People, אשר מלבד שמה של שונדה לא ברור מדוע היא קיבלה הזדמנות נוספת, גם אם כממלאת מקום. השאלה היא רק, אם מנהלי הרשת כבר רואים את הכתובת על הקיר שימיה היפים של שונדה כבר מאחוריה ושלמעשה מדובר בטלאים...

ברשת גם החליטו במידה מסוימת להרים ידיים לגבי משבצות שידור, אשר היוו עבורה בעיה, ובמיוחד בערב יום ראשון. מנהלי הרשת ראו שבשנתיים האחרונות הסדרות שלהם קורסות בערב זה והחליטו שהם לא מעלים בערב זה סדרות בעלות תסריט, לפחות לא בחלק הראשון של העונה.

זוהי השנה השנייה ברציפות שברשת מחכים לחצי השני של העונה בכדי להעלות את הדרמה החדשה בעלת הפרופיל הגבוה ביותר שלה, הדרמה שמנהלי הרשת תולים בה את התקווה הגדולה שלהם: Whiskey Cavalier של סקוט פולי ולורן כהן. יהיה מעניין לראות אם הם ימשיכו עם השיבוץ של הדרמה בעלת הפרופיל הגבוה ביותר אחר American Idol.בשנה שעברה זה לא הצליח להם עם Deception, אולי השנה זה יעבוד בצורה טובה יותר.

דרך אגב, העובדה ש Whiskey Cavalier תעלה רק בחצי השני של העונה תאפשר ללורן כהן לצלם פרקים גם לחלק השני של העונה במידת הצורך (השחקנית כבר חתמה עם הופעה בשישה מתוך שמונת פרקי החצי הראשון של העונה) ובנוסף לכך בהפקה ייהנו מכך שהשחקנית הראשית של הסדרה תופיע על המסכים בלהיט רייטינג עד שבועות ספורים לפני עליית הסדרה החדשה שלה, כך שיהיה מדובר עבורם בפרסום גדול, במיוחד אם יחליטו לחסל את הדמות שלה בתום החצי הראשון של העונה.

צריך לציין גם שלרשת יש שתי דרמות נוספות, אשר מחכות לחצי השני של העונה: The Fix ו Grand Hotel וכן קומדיה חדשה בדמות הספין אוף של The Goldbergs, כך שמבחינה תיאורטית, החצי השני של העונה אמור להיות שונה בצורה משמעותית. עד כמה הם יכולים להצליח, זו כבר שאלה אחרת.

ולבסוף, לפי דעתי, לאחר שכבר החליטו לחדש את הדרמה Agents Of S.H.I.L.D, ההחלטה של הרשת לחכות עם העונה חדשה בת 13 הפרקים לקיץ, היא החלטה נכונה מאד, אשר אולי תציל את הסדרה מביטול בתום העונה הנוכחית, זו ההזדמנות האחרונה של הסדרה והמעריצים חייבים להבין זאת. לא תהיה הזדמנות נוספת.



לסיכום, אין יותר מדי חדש ברשת ABC. יש לה להיט חדש אחד פוטנציאלי וגם הוא יעלה רק בחצי השני של העונה, כל השאר הוא "הישן והטוב" שצופי הרשת מכירים כל כך טוב. דרך אגב, צופים שאוהבים סדרות חייבים להחזיק אצבעות שערב יום ראשון החדש של הרשת ייכשל כמו גם הניסיון להעלות עונה נוספת ל Child Support בערב יום שישי, משום שבמידה וההחלטות הללו של הרשת יצליחו, המסקנה של הרשת תהיה אישור של פחות סדרות ויותר ריאלטי, ואנחנו לא באמת רוצים שזה יקרה, נכון ?


הציון ללוח: 6. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

נכון