יום רביעי, 16 במאי 2018

פרסום: ניתוח הלוח החדש של רשת CBS לעונת 2019-2018


לאחר שלשה ערבים ברציפות בהם נחשפנו אל הלוחות של רשתות NBC, FOX ו ABC החשיפה של רשת CBS לא כל כך מרגשת, לא כל כך מפתיעה, ובעיקר כל כך צפויה. לא פלא שהכינוי לרשת הוא "הרשת השמרנית". פרט לערב אחד, ערב יום שני, לא נרשמו הפתעות יותר מדי גדולות. למען האמת, לא נרשמו הפתעות כלל וכלל.

ערב יום שישי נשאר לחלוטין על כנו. למרות שחלק מצופי הסדרות חשבו שאולי "מגנום, בלש פרטי" תצוות לערב יום שישי, בשל העובדה שהתמה שלה מתאימה לסדרות המשודרות בערב זה, אולם ברשת העדיפו לא לזעזע את הערב, בדיוק כפי שהם לא נגעו בערב יום רביעי, אשר גם הוא נשאר על כנו.

קיימות שתי אפשרויות לגבי משבצת השידור של השעה עשר בחצי השני של העונה בערב יום רביעי. אפשרות אחת גורסת, שאחת מהדרמות החדשות תחליף את Criminal Minds לפני תום העונה, משום שהשמועות גורסות שהעונה שלה אמורה להניב 13 פרקים לפחות, אך ראשי הרשת עדיין לא התחייבו לעונה מלאה בת 22 פרקים. אפשרות שנייה גורסת שברשת יעשו מה שעשו השנה עם Code Black, כאשר העלו אותה לקראת סוף עונת האביב לאחר ש Criminal Minds הגיעה לסיומה.

השינויים בערבים שלישי, חמישי וראשון מינוריים לחלוטין. לאור הצלחת ההחייאה של "וויל וגרייס" ו"רוזאן" ברשת החליטו לשבץ את החזרה של "מרפי בראון" בערב הקומדיות המוצלח של הרשת, בערב יום חמישי בשעה תשע וחצי. לאור העובדה שהערב גם יציב מאד ושהקומדיות שחזרו לחיים גילו נתוני רייטינג גבוהים בתחילת דרכם, ברשת מקווים שאולי זה יסייע ל S.W.A.T בעונתה השנייה. ברשת העדיפו לחזק ערב חדש (שאולי גם יסייע ל"מרפי" להצליח) ולא לנסות לפתוח עם "מרפי בראון" את ערב יום שני, החלטה שנראית הגיונית יותר מאחר ומדובר במותג מצליח.

ביום שלישי, ברשת חושבים ש Bull יכולה לעמוד בפני עצמה ולכן הניעו אותה לערב יום שני בכדי לקדם דרמה חדשה כגון F.B.I, שגם היא תמשיך את התמה המשטרתית בערב זה לצד הסדרות של NCIS. דרך אגב, גם העונה ברשת יחכו עם העונה החדשה של "אלמנטרי" בכדי להעלות אותה, ככל הנראה, לאחר ש Bull תסיים את העונה. אפשרות נוספת (בעלת סיכויים קטנים יותר) היא שברשת יקצרו את העונה של Madam Secretary ויחזירו את הסדרה בערב יום ראשון בחצי השני של העונה.

וביום ראשון יהיה זה תורה של God Friended Me, אשר תנסה לעשות את מה ש Wisdom Of The Crowed ו Instinct לא הצליחו בעונה שעברה: לשרוד בצורה טובה (הראשונה בוטלה, והשנייה שרדה רק בגלל השם של הכוכב שלה והקהילה הגאה וגם זה באופן זמני).

ההחלטה הנכונה של הרשת נוגעת לערב יום שני. לאחר שהשנה כבר אין לרשת את הפריבילגיה להתחיל את ערב יום שני עם The Big Bang Theory, בשל העובדה שהם איבדו את ערב הפוטבול של יום חמישי, ברשת החליטו להוריד שעה של קומדיות לטובת העלאת הדרמה "מגנום, בלש פרטי" בשעה תשע.

הבעיה הגדולה היא שלמרות שהרשת ניקתה לחלוטין את ערב יום שני ומתחילה מחדש היא בוחרת לעשות זאת עם שתי קומדיות חדשות, החלטה שיכולה להרוס לה את כל הערב. מדובר בצעד מסוכן מאד, אבל
Man With A Plan מחכה להיות מחליפה של אחת מהן, כאשר נינה דוברב תצטרך לחכות לחצי השני של העונה עם הקומדיה החדשה שלה, Fam, בתור מחליפה אופציונאלית גם היא לאחת מהקומדיות של ערב זה.

life In Pieces, כל הנראה, נמצאת בהיכון למקרה ש"מרפי בראון" לא תזכה לעונה מלאה.


לסיכום, ברשת תולים את כל התקוות שלהם בסדרה חדשה, "מגנום בלש פרטי", וסדרה וותיקה מאד, "מרפי בראון". כל השאר הם סתם כיסאות מוזיקליים. ההחלטה לקצר את מספר הקומדיות שלהם בחצי בערב יום שני הייתה נכונה, אם כי אם זה היה תלוי בי הייתי מבטל את כל הקומדיות בערב זה, אבל עדיין מסוכנת. ועדיין, מלבד הריבוט של "מגנום", וגם היא בגלל המותג, אין אפילו דרמה אחת שקורצת לצופה שהוא לא מעל גיל 35. לא להאמין שעברה שנה וזה מה שיש לרשת להציע.

הציון ללוח: 5. 

אין תגובות: