יום חמישי, 17 במאי 2018

פרסום: ניתוח הלוח החדש של רשת ה CW לעונת 2019-2018


אין כמעט ספק שרשת ה CW לקחה סיכון השנה. בלאו הכי הרשת לא מתהדרת בנתוני רייטינג גבוהים ועתה היא החליטה לפתוח ערב שידורים חדש, ערב יום ראשון. הנתון המעניין הוא, שהרשת מעלה את הדרמה החדשה בעלת הפרופיל הגבוה ביותר שלה, הריבוט ל Charmed, בערב זה. יתרה מכך, היא הצמידה אליה את Supergirl, אשר נמצאת בין מנפקי נתוני הרייטינג הגבוהים ביותר בכדי לייצר ערב בעל תמה נשית.

בערב יום שני, הרשת השאירה את Legends Of Tomorrow במשבצת השידור אליה התרגלה בחצי השני של העונה השלישית והצמידה אליה את Arrow. הצעד הזה נובע משתי סיבות. ראשית, הרצון לייצר ערב בעל תמה של סדרות קומיקס. הסיבה השנייה היא, הרצון להשתמש באפשרות כמעט האחרונה ב Supernatural בכדי להשיק סדרה חדשה בערב יום חמישי, השנה מדובר ב Legacies, הספין אוף של The Vampire Diaries ו The Originals.

בדרך לאישור הספין אוף של The Originals היא הצליחה לעקוף את הספין אוף של Supernatural. מנהלי הרשת טוענים שהסיבה לכך היא קריאטיבית ושהם לא היו מרוצים מהכיוון אליו הסדרה נעה. מוזר לשמוע את זה בהתחשב בעובדה שלאחר שהפיילוט שודר כפרק בסדרת האם התגובות היו שונות לחלוטין. כמו כן, צריך גם להביט מבחינה רוחבית ולהבין שצריך גם לזכור שרשת CBS ויתרה על "קגני ולייסי" ורשת NBC על L.A Finest, אשר שתיהן היו מורכבות מקאסט נשי ראשי דומיננטי, ואילו רשת ה CW כבר אישרה סדרה אחת בעלת קאסט ראשי המורכב מנשים (Charmed) והסיכוי לשתי סדרות חדשות כאלו בעונה אחת היה נמוך מאד.

בכל מקרה, גם השילוב של Supernatural ו Legacies נראה הגיוני מאד בשל היותן כדרמות היחידות העוסקות בעל טבעי.

ערב יום שלישי נשאר על כנו, משם שהוא היציב מאד של הרשת. מעניין מאד שזו השנה השנייה ברציפות שהרשת לא משתמשת בסדרה בעלת הנתונים הגבוהים ביותר שלה, The Flash, בתחילת השנה בכדי להשיק סדרה חדשה. בשנה שעברה היא החלה עם Legends Of Tomorrow והשנה עם Black Lightning בעונתה השנייה, אולי מתוך רצון להעניק לה דחיפה נוספת לפני שהיא תעמוד בכוחות עצמה.

ביום רביעי שודכה אל Riverdale הדרמה החדשה All American בשל התמה ששתי הסדרות מתרחשות בבית הספר ובשל העובדה שמבין הסדרות של הרשת (חדשות וישנות) היא היחידה שקרובה אליה ברוחה.

ולבסוף, בערב יום שישי ישודרו העונות האחרונות של Crazy Ex Girlfriend, Dynasty ו Jane The Virgin. היו שתי סיבות לכך ש Dynasty חודשה והוענקה לה הזדמנות נוספת וזאת למרות נתוני רייטינג גרועים (בלשון המעטה). הראשונה היא ההסכם שלה עם "נטפליקס", אשר מכניס לרשת ולהפקה כסף גדול. מאד. הסיבה השנייה היא, המעבר של הרשת לשישה ימי שידור והצורך במילוי השעות הללו. לולא המעבר, קשה להניח שהחידוש היה מתבצע.

דווקא הריבוט של "רוזוול", אשר מחכה על המדף לחצי השני לצד ארבע סדרות נוספות (In The Dark והעונות החדשות של The 100 והאחרונות של iZombie ו Jane The Virgin) של העונה הינו הפרוייקט המסקרן יותר בשלל הסדרות החדשות של הרשת, אלו שיעלו בחודש אוקטובר ואלו שיעלו בחצי השני של העונה.


לסיכום, על פניו מדובר בלוח הנכון והמגוון ביותר מבין חמש רשתות הברודקאסט. יש לרשת ערבי העצמה נשית (ראשון), על טבעי (חמישי), ערבי קומיקס (שני-שלישי), וערב של אופרת סבון\דרמות קומיות, כאשר יש לה גם דרמה אחת מוכחת שמחכה לחצי השני של העונה ואחת בעלת פרופיל גבוה ומעניינת במיוחד ("רוזוול, ניו מקסיקו"). הבעיה הגדולה ביותר של הרשת היא שהרשת נמצאת בבעיה של איבוד נתוני רייטינג, כאשר אפילו
The Flash, בעלת נתוני הרייטינג הטובים ביותר של הרשת, היא כבר לא בגדר להיט, בנוסף לכך שהיא מהמרת על פתיחת ערב שידור נוסף בערב יום ראשון וזאת למרות שאין אפילו רשת ברודקאסט אחת המניבה נתוני רייטינג טובים בערב יום ראשון.

הציון ללוח: 7. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה על העדכונים וחג שמח