יום שני, 14 במאי 2018

פרסום: ניתוח הלוח החדש של רשת FOX לעונת 2019-2018

רשת FOX נמצאה בשנים האחרונות בקריסת מערכות כוללת. כמעט כל ניסיון שלה להריץ לוח משדרים נכשל כישלון חרוץ, פרט אולי ל Empire וגם היא גוועה די מהר, במיוחד ביחס לרייטינג ההתחלתי שלה. בשנה שערה היא עברה שינוי מערכתי. כל מי שציפה שכבר מהלוח הראשון לאחר המהפך שהרשת עברה נזכה לראות לוח חדש ונוצץ, אשר יציל את הרשת ממה שעברה בשנים האחרונות, צפוי להתבדות. מצד שני, אפשר כבר לזהות ניצנים של שינויים חיוביים.

ראשית, הרשת זכתה בפיס בכך ששידורי הפוטבול מגיעים אליה בערב יום חמישי ויספקו עורה ערב יציב בכל קנה מידה. תוסיפו לכך שבחודש אוקטובר ישודרו ברשת שידורי הבייסבול ונקודת ההתחלה של הרשת היא חיובית מאד. אולם, בכל מה שקשור לערב יום חמישי, לאחר שערבי הפוטבול יגיעו לסיומם ו The Orville תגיע לערב זה לעונתה השנייה יהיה מאד מעניין לראות כיצד נתוני הרייטינג ישתנו. יהיה גם מאד מעניין לראות אם הרשת תחזיר לערב זה את פרקי הסיום של Gotham.

דרך אגב, לכל מי שתהה מדוע Gotham חודשה ואילו Lucifer בוטלה, למרות שמבחינת נתוני הרייטינג שתיהן כשלו בעונה שעברה, במיוחד לקראת סופה, יש לכך שתי תשובה ברורה. ראשית, ברשת נוטים בבירור לכיוון סדרות מבית מארוול ולכן חידושה של The Gifted היה מהיר מאד, למרות נתוני רייטינג לא מחמיאים ולא רחוקים מנתוניה של Lucifer. סביר להניח שבמידה ו Lucifer הייתה מבית "מארוול" היא הייתה מחודשת. הנתונים פשוט הקלו על הרשת לבצע "ניקוי אורוות" לגבי שתי הסדרות מבית DC Comics.

אם כך, אתם בוודאי תוהים, מדוע Gotham קיבלה ארכה של 13 פרקים אחרונים ? התשובה לכך יכולה להיות שברשת לא רצו להראות שזו באמת כוונתם, לנקות את סדרות ה DC Comics. סיבה נוספת ופשוטה יותר היא שברשת רצו שהסדרה תגיע ל 100 פרקים. בכל מקרה, התוצאה ברורה, בתום העונה הבאה ברשת יסיימו עם סדרות ה DC Comics. אל תתפלאו אם הסיום הזה יהיה תקף גם לשנים הקרובות.

החלטה נכונה נוספת שהרשת ביצעה הייתה לייצב את ערב יום שישי. אין אפשרות לעשות זאת בצורה טובה יותר מאשר להחזיר אל הערב הזה את הקומדיה Last Man tanding, אשר רק לפני שנה בוטלה ועתה חזרה לחיים, והמילה הטובה ביותר לתאר את היא יציבות. בשל כך, הרשת גם אישרה סיטקום חדש, The Cool Kids, בניגוד גמור לקומדיות שהיא אישרה בשנים האחרונות. ואת הערב תחתום Hell's Kitchen, שגם אותה ניתן לתאר כאי של יציבות בשנים האחרונות בערב זה עבור הרשת.

לשם כך, ערב יום רביעי נשאר על כנו עם Empire ו Star, לשם כך The Resident נשארת בערב יום שני ואליה צוותה 9-1-1 מתוך מטרה שאולי האחרונה, אשר הצליחה בעונתה הראשונה תצליח לייצב אותה ולשם כך Lethal Weapon נשארת בערב יום שלישי ואליה צוותה The Gifted, משום שאין משבצת שידור אחרת פנויה עבורה ואין דרמה אחרת אשר מתאימה לכך יותר מבין הדרמות של הרשת אשר עולות בחצי הראשון של העונה. ולשם כך, כמעט כל ערב יום ראשון נשאר על כנו, כאשר רק Rel החליפה את The Last Man On Earth, אשר הגיעה לסיום דרכה.

הנתון המעניין הוא, שזו עונה ראשונה מזה זמן רב שלרשת תהיה רצועת קומדיות בת שעה אחת בלבד וגם היא בערב יום שישי, אשר עד עתה היה בית קברות לסדרות עבור הרשת. לרשת NBC זה הצליח לפני כמה שנים, כאשר היא ניסתה והצליחה לייצב את ערב השידורים שלה, יכול מאד להיות שברשת רוצים לשכפל את הנוסחה.

נתון מעניין עוד יותר הוא שהרשת בוחרת גם השנה לשמור שתי דרמות חדשות לחצי השני של העונה. יתרה מכך, ברשת גם מעדיפים לא להעלות דרמה חדשה בחצי הראשון של העונה ולחכות לחצי השני. זה הצליח לה בשנה שעברה עם 9-1-1, והשנה הם מקווים שזה יקרה עם Proven Innocent (אשר לה יש סיכוי גדול יותר לכך מ The Passage).


לסיכום, הרשת מציגה לוח שידורים יציב ובמיוחד נכון עבורה. ערבים רביעי, חמישי ושישי צפויים להיות עבורה, לפחות בחצי הראשון של העונה, יציבים, אך בניגוד ללוח היציב של רשת NBC דווקא זה של FOX נראה מעניין יותר, במיוחד בערב יום שישי, עם פוטנציאל שגם ערב יום שני יכול להוות עבורה הצלחה יחסית. מצד שני, קשה לראות בלוח זה אפילו להיט אחד, אפילו לא בצורה יחסית כפי ש 9-1-1 הייתה בחצי השני של העונה שעברה, במיוחד לא מבין הסדרות החדשות של הרשת.


הציון ללוח: 6.5. 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

רשת FOX נראית בדרך לפשיטת רגל, לפחות מבחינה תוכנית, לאחר המכירה של אולפני הטלוויזיה והקולנוע לדיסני.

אנונימי אמר/ה...

מה? אתה רציני? מדובר בלוח המשעמם ביותר שנתקלתי בו בשנים האחרונות. אין בו כלום למעט last man וthe gifted כשלאחרונה אין נתונים טובים בכלל וזאת תהיה כנראה עונתה האחרונה. זה נראה לוח עני מאוד ששייך לעידן בו האולפנים של פוקס נמכרו לדיסני בעוד הערוץ נשאר אצל מרדוק