יום רביעי, 9 בנובמבר 2016

פינת המענה לקוראים, והשבוע: The Dead Zone, Scandal, The Good Fight, נתוני רייטינג, שאלה על כותב הבלוג

שאלה ראשונה היא שאלה חורת: 

שאלתי לא מזמן אם לסדרה the dead zone יש עלילה מתמשכת ולא קיבלתי תשובה. 



תגובה:


מצטער, יכול להיות שלא ראיתי את השאלה. ברמת העיקרון לסדרה יש סיפור מסגרת, אבל הוא רופף מאד ולא עוסקים בו באינטנסיביות. מדי פרק או שניים יש מספר דקות שעוסקים בו ויש פרק אחד או שניים בעונה שנחשבים לפרקי ציר. בתחילת דרכה הסדרה הייתה דווקא מעניינת מאד ובעלת פוטנציאל גדול, אבל ככל שהעונות מתקדמות ובמיוחד בעונות האחרונות שלה (החל מהעונה הרביעית) היא הפכה למשעממת. 

גם השאלה השנייה היא שאלה חוזרת: 

היי :) שאלתי לגבי הסדרה סקנדל אם יש לה תאריך עלייה ואם יש לך ידיעות לגבי העונה הקרובה. אולי בכוונה לא ענית ואם כן-סורי ששאלתי שוב. חג שמח!!! :)

תגובה:

על השאלה הזאת דווקא עניתי: 
בכל מקרה, אענה עליה שוב. הסדרה תשוב ב 19 בינואר 2017. לגבי מידע על העונה, אין יותר מדי, כל מה שהצלחתי לדלות היה: 

1. העונה תיפתח בערב הבחירות. 

2. ליהקו מחדש את דמותה של וונסה, אשתו של סקוט פולי בסדרה, השחקנית גסלין גילסיג החליפה את ג'ואל קרטר. 

3. כמובן שכולם יודעים שלרואן יש אג'נדה משלו לגבי הריצה לכס בבית הלבן, סקוט פולי טען בראיון שמהר מאד יגלו את הסיבה וזה יגרום למתיחות גדולה בינו לבין אוליביה. 

4. שונדה ריימס רמזה שלאחר הבחירות פיץ' פותח קרן ושהוא ירצה שוב לזכות בליבה של ליב. מצד שני, פולי טוען בראיון אחר שאוליביה כבר בחרה בג'ייק, אבל אין לכך סימוכין מצד ההפקה. 

5. השמועות גורסות שהדמות של אוליביה לא תופיע בפרק פתיחת העונה בשל העובדה שהיא הייתה בהריון בזמן הצילומים. 

השאלה השלישית נוגעת לנתוני רייטינג: 

D1D1 יש לי שאלה אליך.
בשנים האחרונות יש המון סדרות שנעות סביב רייטינג מגוחך של 1.5-0.6 נקודות מדד ועדיין זוכות לחידוש ועונות נוספות.
מבט על ערבי השידור של רשתות הברודקאסט חושף תמונה עגומה לפיה מעט מאוד סדרות מצליחות להגיע לרייטינג 2 ומעלה. 
האם המצב הזה הוא משהו חדש או גם לפני עשור או שניים רוב הסדרות היו בעלות רייטינג נמוך?



תגובה:

צריך להבדיל כל מקרה לגופו. לדוגמא, אם מדובר ברייטינג של רשתות כבלים, הרי שנתונים כאלו דווקא מעידים על נתונים טובים, ובחלק מהרשתות גם מעולים. גם ברשת ה CW היו אוהבים מאד לראות נתונים כאלו. זה קשור יותר לגודל הרשת ולגודל הקהל שבדרך כלל מגיע לצפות בסדרות. לא פלא, שכאשר הגיעו הנתונים של Supergirl עבור הרשת בתחילת העונה ולמרות הירידה מול נתוני הסדרה בעונה הראשונה, כאשר היא שודרה ברשת CBS, עדיין נתונים שנעו סביב 0.9-0.7 נק' מדד שיפרו את נתוני הרשת בשעת השידור הזאת כמעט פי שנתיים מהנתונים בעונות האחרונות ולכן ברשת אהבו לראות אותם, למרות שאולי היו רוצים לראות אותם עולים מעט. 

לגבי שאר ארבע רשתות הברודקאסט, הנתונים הללו מעידים יותר על מצב הרשתות בשנים האחרונות, אשר חוות ירידה גדולה מאד בנתוני הרייטינג בצפייה הלינארית ומכמה סיבות, כאשר בין היתר קיימת נהירה, בעיקר של הצעירים לשיטות צפייה אחרות כגון צפייה און ליין ("נטפליקס", או אפילו דרך אתר הרשת), צפייה דרך VOD או צפייה דרך רשתות כבלים המשדרות שידורים חוזרים של הסדרות. בשל כך, ולאור הריבוי העצום בסדרות טלוויזיה, כאשר כמעט כל אחד מעלה היום סדרה חדשה, הסדרה חייבת להיות להיט גדול מאד בכדי להגיע לנתונים של 2.0 ומעלה. וכן, המצב הוא די חדש. במידה והנתונים הללו היו לפני 5 שנים הסדרות הללו לא היו מקבלות הודעת חידוש. לדוגמא, הסדרה Heroes בוטלה לאחר עונתה הרביעית, כאשר הניבה עבור רשת NBC נתונים של 2.0 נק' מדד. היום, הסדרה הייתה מחודשת עם נתונים כאלו ללא בעיה. 

השאלה הרביעית מופנת ישירות אלי: 

הי d1d1!
קודם כל תודה רבה על הבלוג. כיף גדול שאתה ממשיך אותו.
רציתי לשאול שאלה קצת מוזרה: איך אתה מארגן את הצפיה שלך בכל הסדרות?
סתם לפי הסדרות שיצאו עכשיו? שעה קומדיות שעה דרמה? ערב קומדיות ערב דרמות? דרמה פרוצדורלית בסוף? בהתחלה? מה ה"מתכון" שלך לערב צפיה בסדרות מהנה?



תגובה:

בדרך כלל, את מרבית הסדרות אני דווקא שומר לתקופת הקיץ, כאשר יש מחסור בסדרות וזה גם נובע מכך שאין לי יותר מדי זמן לצפייה. כמו כן, יש לי זמן לשעה או שעתיים צפייה ביום ואני צופה בסדרות בהתאם לשחרור שלהן בחו"ל. אין לי העדפה מסוימת באם זה דרמות או קומדיות, כאשר אני לרוב לא צופה בקומדיות, יש לי אולי ארבע או חמש קומדיות בסך הכל שאני צופה בהן, למרות שכאשר יוצאות קומדיות חדשות אני נותן להן סיכוי לפרק אחד או שניים באם להוסיף אותן לרשימה. לגבי הסדר, אין לי ממש העדפה, זה תלוי לפי החשק שלי באותו רגע.

ולבסוף, שאלה לגבי הספין אוף של The Good Wife:

סביב איזה דמות הם עושים ספין אוף ל The Good Wife?



תגובה:

בעיקר סביב הדמויות של דיאן ולוקה. 

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה.

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה לך!