יום ראשון, 6 בנובמבר 2016

ניתוח: הנתונים הבולטים בנתוני הרייטינג בשבוע השביעי בעונת 2017-2016 של רשתות הברודקאסט האמריקאיות


ברשת CBS הביטו בשבוע שעבר על נתוני הקומדיה The Great Indoors ולא ידעו באם לצחוק או לבכות. אמנם, הסדרה רשמה ירידה מינימלית מהפרק הראשון אשר הניב 1.9 נק' מדד ל 1.6 ומ 8.81 ל 8.06 מיליון צופים בלבד. אולם בסופו של דבר, הסדרה משודרת אחרי הלהיט הגדול ביותר של הרשת, The Big Bang Theory, ועדיין מצליחה להניב נתונים בינוניים בלבד. נכון, הלהיט הגדול ביותר של הרשת הוא כבר לא להיט היסטרי (3.1 נק' מדד בשבוע שעבר בניגוד לימים בהם הסדרה הגיעה למעלה מ 5.0 נק' מדד), אבל קשה לראות את הסדרה משיגה הרבה יותר מ 1.5 נק' מדד ללא תמיכת TBBT. בעונה שעברה, Life In Pieces הניבה כמעט כל העונה למעלה מ 2.0 נק' מדד ורק בשני הפרקים האחרונים הדרדרה מעט, אבל ברשת צריכים לחשוש, משום ש TBBT לא תישאר באוויר לנצח, ויתרה מכך, הנתונים שלה צונחים כבר מעונה לעונה וקשה לראות כיצד היא תוכל להשיק בהצלחה עוד סדרות חדשות בעוד עונה או שתיים.

ברשת NBC, מנגד, בוודאי מחייכים בהנאה כאשר הם רואים את נתוני הסדרה This Is Us. בשבוע שעבר הסדרה אמנם ירדה ל 2.4 ל 2.3 נק' מדד ומ 8.68 ל 8.48 מיליון צופים, אולם האלמנט המרשים הוא שהסדרה שודרה אל מול משחק גמר הבייסבול ששודר ברשת FOX והניב 6.6 נק' מדד ! כלומר, עושה רושם שהסדרה ביססה לעצמה קהל בסיס נאמן כבר לאחר חמישה פרקים. הנתונים מרשימים עוד יותר לאחר שרואים שרשת CBS כל כך פחדה מגמר הבייסבול עד שהחליטה לא לשדר פרקים חדשים של הסדרות בכל הערב. אין כמעט ספק שמדובר בהצלחה הגדולה ביותר של עונת השידורים 2017-2016. טוב גם שבהפקה החליטו לא למתוח את העונה הראשונה על פני יותר מ 18 פרקים. יהיה מאד מעניין לראות באם הנתונים יישמרו גם בהמשך.

ברשת ה CW חייבים לדאוג לגבי מה שקורה לסדרה The Flash. בשבוע שעבר הסדרה רשמה 1.0 נק' מדד. בדיוק כפי שקרה שבוע קודם לכן. באם ברשת חשבו שהירידה היא זמנית הרי שעושה רושם שאלו הם הנתונים הגבוהים ביותר שהיא יכולה להגיע אליהם בשלב הזה, אולי פרט לפרקי קרוסאובר אשר יגיעו בחודש דצמבר. נכון, גם The Flash שודרה אל מול מול משחק הבייסבול, ברשת דואגים משום שכמעט כל עתיד הרשת נמצא על כתפי הסדרה הזאת ועושה רושם שהסדרה פשוט קורסת. אין כמעט ספק שהשיבוץ שלה עם No tonorrow הוביל לירידה השנה מנתונים של 1.4-1.3 נק' מדד בעונה השנייה לנתונים של 1.0 נק' מדד בעונה השלישית. אבל בכל מקרה, עושה רושם שהנזק כבר נעשה ולהחזיר את הגלגל לאחור יהיה בלתי אפשרי.

ברשת FOX בוודאי התאכזבו לראות את נתוני הסדרה החדשה Pitch. יום לאחר שידור משחק גמר הבייסבול ההיסטורי, אשר הניב לרשת 12.6 נק' מדד, הסדרה אשר מביאה סיפור של קבוצת בייסבול לא הצליחה להניב יותר מ 0.9 נק' מדד ו 2.71 מיליון צופים בלבד. מקפצה כל כך גדולה קשה לראות את הרשת משיגה בשנים האחרונות וגם הפרומואים ששודרו במהלך שידור המשחק לא סייעו לה להשיג קהל נוסף. נכון, מדובר בעלייה קטנה בנק' המדד (מ 0.8 נק' מדד), אבל במספר הצופים הכללי דווקא הסדרה רשמה ירידה מ 2.91 מיליון צופים. לאור העובדה שפרקים נוספים בעונה הראשונה הסדרה לא תראה מעבר ל 13 שכבר הוזמנו לה, משום שנודע ש Sleepy Hollow כבר תקבל את משבצת השידור שלה החל מה 5 בינואר 2017. כלומר, עושה רושם שהסדרה, שהפיילוט שלה נחשב לטוב ביותר עבור הרשת בעונת הפיילוטים האחרונה, כשלה באופן סופי. עתיד אין לה. השאלה היא אם שווה בכלל להשקיע עוד בסדרה הזאת. מצד שני, קשה למצוא דרמות של הרשת עם נתונים גבוהים בהרבה מכך. אז, אולי יש תקווה...

ברשת ABC, עושה רושם שלפחות קומדיה אחת נמצאת בדרך החוצה מלוח המשדרים שלה לקראת העונה הבאה. רשת ABC ניסתה השנה ליצור בלוק קומדיות נוסף של שעתיים בערב יום שלישי. בעוד הסדרה The Middle מליחה להסתגל למעבר שלה מיום רביעי ליום שלישי ו American Housewife מצליחה להסתדר עם שעת השידור שלה בשמונה וחצי הרי שלפחות שתי קומדיות נוספות של הרשת נמצאות במצב רע: Fresh Off The Boat, אשר הניבה בשבוע שעבר 1.1 נק' מדד ו 3.51 מיליון צופים בלבד ובמיוחד The Real O'Neals, אשר הצליחה לייצר 0.8 נק' מדד ו 2.77 מיליון צופים בלבד. אז נכון, הנתונים הגיעו אל מול גמר הבייסבול, ולמרבה הפלא גם אל מול This Is Us של רשת NBC, אך פרט לפרק פתיחת העונה, הסדרה לא מצליחה להתרומם מעבר ל 0.98 נק' מדד (הפרק השלישי של העונה). קשה לראות איך אחת משתי הסדרות שורדות את העונה ואולי אפילו שתיהן. עובדה זו מטילה בסימן שאלה את ההחלטה ליצור בלוק נוסף של קומדיות בערב יום שלישי משעה שמונה עד עשר, עושה רושם שהבעיה היא לא סוג הסדרה (דרמה או הקומדיה), אלא אם היא מספיק טובה. עושה רושם שהצופים בארה"ב חושבים ששתי הקומדיות הללו לא מספיק טובות. ואתם ? 

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

thx
דווקא לדעתי שתי הקומדיות The Boat Fresh Off + The Real O'Neals
מצחיקות ומוצלחות ובטוח בהשוואה לקומדיות האיומות שעלו השנה

קובי אמר/ה...

הפלאש פשוט אכזבה אדירה,אני הפסקתי לצפות אחרי 2 הפרקים הראושנים של העונה.
לא מחדשים כלום,הכל חוזר על עצמו,פשוט נמאס.

Gilad אמר/ה...

The Great Indoors נהדרת. במיוחד הפרק השני