יום ראשון, 13 בנובמבר 2016

ניתוח: הנתונים הבולטים בנתוני הרייטינג בשבוע השמיני בעונת 2017-2016 של רשתות הברודקאסט האמריקאיות



רשת CBS מביטה על הקומדיות שלה ואולי מתחילה לשאול את עצמה באם הרעיון לנסות שני ערבי קומדיות בימי שני וחמישי היה מהלך נכון. אם נוציא מהמשוואה את The Big Bang Theory, עושה רושם שכמעט כל הקומדיות שלה בערב יום שני כושלות. נכון, Kevin Can Wait קיבלה 1.7 נק' מדד, אך זה נבע יותר בגלל הופעת האורח של אדם סנדלר. התקווה הגדולה של הרשת, Man With A Plan רק עם 1.4 נק' מדד, בדיוק כמו מה ש 2Broke Girls הניבה, אבל לזכות האחרונה ניתן להגיד שמדובר בעונתה השישית והנתונים שלה די יציבים. The Odd Couple קורסת לחלוטין עם 1.0 נק' מדד. הקומדיות של ערב יום חמישי The Great Indoors עדיין יציבה עם 1.7 נק' מדד, הקומדיה Mom עם 1.5 נק' מדד ו Life In Pieces עם 1.4 נק' מדד עדיין שורדות, אבל גם הן רק הודות לתמיכה של The Big Bang Theory. אולי כדאי להסתפק בארבע קומדיות במקום שמונה וזהו ?

רשת ה CW יכולה להביט על סדרות הקומיקס שלה ולהבין שהיא הגיעה ל"תקרת הזכוכית שלה". הסדרות Supergirl, Arrow ו Legends Of Tomorrow נעצרות בשבועות האחרונים על 0.7-0.6 נק' מדד בלבד ואפילו The Flash, שבשבוע שעבר לא שידרה פרק חדש בשל הבחירות לנשיאות ארה"ב כבר מראה סימני קריסה לנתונים הללו. ברשת צריכים להתחיל לחשוש, משום שהם שמים את כל התקוות שלהם בסדרות הללו, ולמרות שהן יציבות הרי שהן כבר לא יהיו להיטים. צריך גם לזכור שסדרת הקומיקס Riverdale אמורה לעלות אצל הרשת בחצי השני של העונה.

רשת ABC מביטה בדאגה על לוח המשדרים שלה ומתחילה לאבד את הסבלנות. לאחר ביטולן של Notorious ו Convictions, עושה רושם שכמעט וכל הלוח של הרשת מתפרק, כמובן להוציא את הקומדיות של ימי רביעי ושל ימי שלישי בשעה שמונה עד תשע. בשבוע שעבר, אפילו הסדרה Designated Survivor, התקווה הגדולה של הרשת התייצבה על 1.2 נק' מדד ו 5.56 מיליון צופים. אם ברשת חשבו שהנפילה בפרק הקודם ל 1.2 נק' מדד הייתה נפילה זמנית הגיע הפרק של השבוע שעבר והוכיח שהסדרה נמצאת במדרון ולא ברור היכן הוא ייעצר, במיוחד מאחר ובמספר הצופים הכללי הסדרה ממשיכה לאבד גובה ובשבוע שעבר היא ירדה מ 5.96 ל 5.56 מיליון צופים בלבד. תוסיפו לכך את העובדה ש"ש.י.ל.ד.", Secrets & Lies ו Quantico עם נתונים מאכזבים מאד, עושה רושם שברשת יצטרכו לקבל החלטות כואבות מאד לקראת העונה הבאה. האם הם ינסו קומדיות לכל אורך השבוע ?

רשת FOX הביטה על נתוני ערב יום רביעי וקיבלה הלם רציני. הסדרה Empire המשיכה באיבוד הגובה שלה והנפילה בשבוע שעבר הייתה קשה מאד מ 3.5 ל 2.9 נק' מדד. אבל הנתון המעניין יותר הגיע דווקא מהדרמה Leathal Weapon, שלמרות הנפילה הקשה של Empire, שמלבד הירידה הגדולה בנק' המדד אופיינה בירידה גדולה במספר הצופים הכללי מ 9.27 ל 8.15 מיליון צופים, ירדה בנק' המדד רק במעט מ 1.9 ל 1.8 נק' מדד ואילו במספר הצופים הכללי אף רשמה עלייה קטנה מ 6.84 ל 7.02 מיליון צופים. עושה רושם שהסדרה התייצבה על הנתונים שלה והיא תנוע סביב 2.1-1.7 נק' מדד. יהיה מאד מעניין לראות כיצד היא תצליח ללא העזרה של Empire ובאם היא תקרוס כמו שקורה ל Rosewood בעונתה השנייה, משום שעושה רושם שבעונה הבאה הן כבר לא יצוותו ביחד.

רשת NBC, אשר הביטה בדאגה על נתוני הסדרה The Blacklist בעונתה הרביעית וחששה מאד הביטה על נתוני ערב סיום החצי הראשון של העונה והייתה מרוצה מאד. נתוני הסדרה נעו בדרך כלל בין 1.1 ל 1.2 נק' מדד. פרק סיום החצי הראשון של העונה, אשר הניב 1.2 נק' מדד ו 5.87 מיליון צופים, גם גרם לכך שהיא תנצח את שעת השידור שלה נגד רשתות ABC ו CBS. בוודאי הרגיע את הרשת וגם את מעריצי הסדרה, אשר חוששים לגורלה. מלבד קריסה בחצי השני של העונה, קשה לראות כיצד הסדרה לא מקבלת עונה נוספת, במיוחד כאשר הספין אוף שלה אמור לעלות בקרוב. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

לא מזמן אמרת שעושים סדרה על הדמות של הבלש מארלו,הדמות הזאת במקרה הופיעה בסרט the long goddbye ב1973?