יום ראשון, 20 בנובמבר 2016

ניתוח: הנתונים הבולטים בנתוני הרייטינג בשבוע התשיעי בעונת 2017-2016 של רשתות הברודקאסט האמריקאיות


רשת CBS מביטה על הסדרה The Great Indoors ומבינה שמדובר בכישלון. כבר עתה ברור שהקומדיה תלויה מאד ב The Big Bang Theory, בניגוד למשל למה שקרה בעונה שעברה ל Life In Pieces, אשר יכלה לעמוד בכוחות עצמה והצליחה להניב גם לבדה נתונים של 1.7 נק' מדד. בשבוע שעבר, כאשר The Big Bang Theory ירדה מ 3.4 ל 3.1 נק' מדד, The Great Indoors נפלה מהר מאד מ 1.7 ל 1.4 נק' מדד. הבעיה הגדולה יותר היא ששאר הקומדיות של הרשת לא איבדו כל כך הרבה גובה בערב יום חמישי: Mom ו Life In Pieces נפלו רק מ 1.5 ל 1.4 נק' מדד. יתרה מכך, במספר הצופים הכללי, Mom, אשר שודרה אחרי The Great Indoors הניבה נתונים גבוהים יותר: 7.64 לעומת 7.33 מיליון צופים בלבד. כלומר, למרות התמיכה של TBBT, הרי שיותר צופים הגיעו לצפות ב Mom מאשר ב The Great Indoors. המסקנה היא, שבמידה ותוציאו את TBBT מהמשוואה, עושה רושם ש The Great Indoors תקרוס. ודרך אגב, בעונה שעברה הקומדיה Angel From Hell הניבה נתונים דומים ובוטלה. מדוע המקרה של The Great Indoors שונה ?

רשת ה CW הביטה על נתוני The Flash בשבוע שעבר ובוודאי שהגיבה לכל הפחות בחיוכי שמחה. לאחר שבועות ארוכים של נתונים שנעו סביב 1.0 נק' מדד, בשבוע שעבר הסדרה רשמה סוף סוף עליה בנק' המדד מ 1.0 ל 1.2. הנתונים משמחים עוד יותר מאחר והסדרה נמצאת קרוב מאד לפרקי הקרוסאובר בין כל ארבע סדרות הקומיקס שלה בתחילת חודש דצמבר. ברשת בוודאי חששו שאיבוד הגובה של הסדרה יהיה קבוע. יהיה מעניין מאד לראות את נתוני הסדרה בשבועות הקרובים ובוודאי בפרקי הקרוסאובר, אשר אמורים לתת אינדיקציה ל"תקרת הזכוכית" של כל אחת מסדרות הקומיקס שלה, בוודאי לאור העובדה שבסוף חודש ינואר תעלה סדרת קומיקס חדשה נוספת ו iZombie גם אמורה לחזור מספר חודשים לאחר מכן וכמו כן, בשבוע שעבר גם נודע שברשת מפתחים סדרת קומיקס נוספת. לא הגזימו ברשת עם הטרנד ?

רשת NBC תצטרך להחליט בקרוב על עתיד שתי סדרות שלה: Timeless ו Blindspot. שתי הסדרות מניבות נתונים דומים. בשבוע שעבר, בפרק סיום מחצית העונה השנייה שלה, Blindspot הניבה בסך הכל 1.1 נק' מדד ו 5.00 מיליון צופים. Timeless, מצד שני וכאשר The Voice תומכת בה, הניבה בסך הכל 1.2 נק' מדד ו 4.53 מיליון צופים בלבד. כלומר, יותר צופים הגיעו לצפות ב Blindspot מאשר ב Timeless ועוד מבלי לזכות בתמיכת The Voice. סביר גם להניח שללא תמיכת The Voice, הנתונים של Timeless היו יורדים. בכך, לפחות בשלב הזה, Blindspot נמצאת לפניה בתור לחידוש. יהיה מעניין מאד לראות את נתוני הסדרות כאשר הן יחזרו מחופשת החגים.

רשת FOX הודיעה לפני זמן לא רב על הענקת עונה מלאה ל Lucifer. מבט חטוף על לוח השידורים של הרשת בשבוע שעבר מצביע על התשובה לכך. הסדרה עלתה מעט מ 1.0 ל 1.1 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 3.52 ל 3.87 מיליון צופים. לכאורה, מדובר בנתונים לא מספיק טובים, אבל במידה ומוציאים מהמשוואה את הנתונים של Empire ו Leathal Weapon, אשר משודרות באותו יום, הרי שבהשוואה לשאר סדרות הרשת מדובר בנתונים מספיק טובים בכדי להצדיק אפילו חידוש לעונה נוספת. עושה רושם גם שהנתונים שלה דומים מאד גם לנתונים של Gotham, אשר הניבה בשבוע שעבר 1.2 נק' מדד ו 3.63 מיליון צופים. כלומר, במספר הצופים הכללי היא אף הוסיפה צופים על צופיה של Gotham. יהיה מעניין מאד לראות את הנתונים של שתיהן בעונת האביב, לאחר ששעון הקיץ ייכנס לתוקף.

רשת ABC הביטה בשבוע שעבר על הקומדיות של יום שלישי ובוודאי שהן גרמו לה לחיוך. בעוד ש The Middle ו American Hosewife ממשיכות לשמור על יציבות ונעות סביב 1.5 ל 1.6 נק' מדד, ובכל הנוגע לשאלת החידוש לא נראה שהן יתקלו בבעיה כלשהי, הרי שהבשורות החיוביות הגיעו דווקא מהקומדיות שעד עתה כשלו בנתוני הרייטינג. Fresh Off The Boat הניבה 1.3 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי אף זינקה מ 3.51 ל 4.28 מיליון צופים. גם The Real O'Neal זינקה מ 0.8 ל 1.1 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 2.73 ל 3.56 מיליון צופים. לגבי הראשונה, במידה והיא תשמר את הנתונים, הללו עושה רושם שברשת יעדיפו להעניק לה עונה נוספת. לגבי האחרונה, הנתונים עדיין לא מספיק טובים, אך היות ומדובר בקומדיה וותיקה, אולי ינסו להעניק לה הזדמנות נוספת. אחת מתוך שתיים זה גם טוב, לא ? 

אין תגובות: