יום רביעי, 2 בנובמבר 2016

ביקורת: הקומדיות של עונת 2017-2016, חלק א: הקומדיות של רשת CBS, לא משהו מיוחד

היצע הקומדיות החדשות של עונת 2017-2016 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות דל מאד, עושה רושם שהרשתות (מלבד אולי רשת ABC) לא מאמינות כל כך בקומדיות בעת האחרונה. ובכל זאת, מספר קומדיות חדשות כן ראו אור מסך בשבועות האחרונים, להלן סקירה קצרה של חלק מהקומדיות הללו:



The Great Indoors - ג'ואל מקהייל מגלם כתב הרפתקני אשר חי בטבע, בשם ג'ק, חוזר לאחר זמן רב למגזין בו הוא פרסם את הכתבות שלו בכדי לגלות שהוא דינוזאור בתקופה של דור הסמרטפונים והוא צריך ללמד קבוצה של בני עשרים פלוס את היתרונות של החיים שהכיר בשעה שהם יגרמו לו להסתגל לחיים החדשים. הוא מפלרטט עם ברוק (סוזאנה פילדינג), האישה שעומדת בראש המגזין, שמצד אחד מאורסת אך מצד שני גם שכבה איתו לפני מספר חודשים.

מדובר בסיטקום רגיל שכמותו ראינו כל כך הרבה פעמים, הבדיחות כל כך צפויות ובוודאי שאין כאן בשורה חדשה. מקהייל קומיקאי טוב, אבל הוא לא מספיק בכדי להחזיק את הקומדיה לאורך זמן והקאסט המשלים לא מספיק טוב בכדי לסייע לו.

פסק דין: אפשר לצפות בה, אבל לא לצפות יותר מדי. זו בוודאי לא Community האיכותית (בתחילת דרכה), אבל מי שאוהב קומדיה שלא צריך לחשוב בה יותר מדי יכול לצפות בה. אחרי שהיא מסתיימת שוכחים ממנה לחלוטין ובוודאי שלא מצפים לצפות בפרק נוסף.



Mav With A Plan - מאט לה-לבנק (ג'ואי בסדרה "חברים") חוזר בסיטקום חדש ובו הוא מגלם אב משפחה בשם אדם, אשר אשתו מרסי (קלי רושה) חוזרת לעבודה שלה ועתה הוא הופך לאדם שמטפל בשלשת ילדיהם. הוא מגלה שלגדל את הילדים לצד המשך עבודתו זה הרבה יותר קשה ממה שחשב.

חשבתם פעם מה היה קורה לו ג'ואי מ"חברים" נישא ונולדו לו ילדים ? אז אתם לא צריכים להמשיך ולחפש, זו בדיוק הסדרה שתעשה עבורכם את העבודה. במידה מסוימת, ולמרות שלא מציינים זאת, כל הבדיחות הן באותו פורמאט. הבעיה ? הן בהחלט לא באותה רמה. למרות שהשחקן מציג נוכחות הרי ששאר הקאסט לא מצליח בכך ובוודאי שלא קלי רושה, אשר אמורה לעמוד לצידו.

פסק דין: לאחר היעדרות ארוכה לה-בלנק חזר לטלוויזיה עם Episodes, אשר הייתה קומדיה שונה ובהחלט הרבה יותר איכותית ממרבית הקומדיות המשודרות בימים אלו, היא גם הציגה יכולות מגוונות של השחקן. הקומדיה הזאת מחזירה את השחקן לאחור למספר שנים. מדי פעם יש מספר שורות אשר מצליחות להעלות חיוך, אבל לא יותר מכך. מדובר בקומדיה מיושנת. לא יקרה כלום אם תצפו בה, אבל אפשר גם לדלג עליה. חבל על השחקן. במקומו הייתי מנסה כיוון אחר, אבל כנראה שאי אפשר להיות בררנים בעידן של היום.




Kevin Can Wait - קווין ג'יימס ("מלך השכונה") חוזר לאחר שנים רבות אל הטלוויזיה בכדי לגלם שוטר בשם קווין גייבל (כמה מקורי), אשר פרש והוא רוצה לבלות את זמנו בנעימים ביחד עם אשתו דונה (ארין הייז) ושני ילדיו, אך לאחר שבתו הבכורה קנדרה (טיילור ספרייטלר) חוזרת עם ארוסה הבייתה במקום להמשיך ללמוד באוניברסיטה וגורמת לו לשנות את התכניות שלו.

בגזרת האיכות, מדובר באכזבה גדולה מאד. מצד שני, מדובר בסיטקום של רשת CBS, כך שרמת האיכות צפויה להיות נמוכה, משום שבהחלט לא מדובר בקומדיה שאפילו תעלה חיוך על שפתותיכם. הכימיה בין ג'יימס להייז כמעט ולא קיימת וטיילור מבוזבזת בעוד קומדיה לאחר ארבע עונות של "מליסה וג'ואי". אם ראיתם את "מלך השכונה" גם ראיתם את השטויות שג'יימס עושה. מה שעבד בשנות התשעים כבר לא עובד.

פסק דין: דלגו על הקומדיה, לא יקרה כלום אם לא תצפו בה. למרות שהיא מצליחה בצורה בינונית, הרי שאפילו הסדרה 2Broke Girls טובה ממנה גם בעונה השישית שלה. ודווקא את הקומדיה הזאת הסדרה The Big Bang Theory קידמה בתחילת העונה. איזה בזבוז. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה! כ"כ צודק.... הקומדיות בסקירה שלך מסודרות בהחלט נכונה: הראשונה להפתעתי הייתה הכי מוצלחת ומצחיקה, השנייה גנרית ומשעשעת אך לא מספיק בכדי לחזור אליה [אוף מתי העונה האחרונה של אפיסודז?!] והשלישית זוועתית והיא יכולה להיות דרמה מרוב שהיא לא מצחיקה [חבל רוב הסרטים של קווין ג'יימס היו משעשעים אחרי מלך השכונה האיומה....] אין מילים ד"א על ההנאה מהבלוג שלך....