יום רביעי, 17 באוגוסט 2016

ניתוח: רשת ה CW היא אחד מסיפורי ההצלחה הטלוויזיוניים הגדולים של העשור האחרון



רשת ה CW היא רשת של הכלאה בין רשת ברודקאסט מהסוג הישן, אך גם בעלת לב ונשמה של רשת כבלים. לאחר קצת יותר מעשור של קיום היא נאבקת בשתי הזהויות שלה ובכך שעצם קיומה היא הכלאה לא טבעית בין שתי חברות ענק ("וורנר ברוס" ו CBS), אשר רצו לשמר את השאריות של WB ו UPN. לא קשה למצוא אנשי תעשייה, אשר כל הזמן רומזים על נפילתה העתידית, בוודאי מאחר שהיא נאבקת בנתוני הרייטינג. אך משהו מצחיק קרה בדרך: רשת ה CW החלה לייצר סדרות שאנשים אוהבים. הרשת היא בהחלט אחת מההצלחות הגדולות בתעשיית הטלוויזיה של העשור האחרון. הלוח האחרון שהיא העלתה לעונת 2017-2016 ממשיך את המגמה.

תחת הנהגתו של מארק פדוביץ' ות'ום שרמן, הרשת ביססה לעצמה שלש סוגים של סדרות: סדרות הקומיקס של DC בהפקתו של גרג ברלטיני, סבוניות וסדרות הערפדים והעל טבעי. עושה רושם שהמגמה לא אמורה להשתנות בעונה הבאה: הרשת מעוניינת לחזק את הז'אנרים שלה על ידי הפרויקטים החדשים שלה. הסדרה שאמורה להוות את ההצלחה הגדולה ביותר שלה בעונה הבאה גם לא נוצרה על ידיה, הכוונה היא ל Supergirl, אשר עוברת אליה מרשת CBS. משבצות השידור לא כל כך חשובות ברשת ה CW, לא כמו בשאר רשתות הברודקאסט האמריקאיות, אך במקרה הזה ברשת עשו בחוכמה ששמרו את משבצת השידור שהייתה לה ברשת CBS, הכוונה היא לשעה שמונה ביום שני. בכך היא מקטינה את הזעזוע במעבר ובאופן מעשי מאפשרת לרשת לפתוח ערב נוסף עם סדרת קומיקס ועל ידי כך לעשות זאת באופן מתמשך לאורך השבוע כולו מימי שני עד חמישי. היתרון בכך: סדרות הקומיקס הופכות להיות העוגן של לוח המשדרים ויעד עבור קהל הצופים. כמו כן, על ידי המעשה הנ"ל, שתי הסדרות החדשות של הרשת יזכו לקבל דחיפה משתי הסדרות המבוססות של הרשת (The Flash ו Arrow). זו תוכנית כל כך ברורה ונכונה, שנדמה שרשתות CBS וה CW וכן "וורנר ברוס" תכננו את המעבר של Supergirl במשך זמן רב. כלומר, שהעונה הראשונה של הסדרה ברשת CBS הייתה בכדי לצבור צופים עבור רשת ה CW, שם ככל הנראה מקומה. הסדרה, ככל הנראה, תאבד במעבר חלק מהצופים שלה, אך במידה והיא תביא 75% מהקהל שלה בעונה הראשונה, עבור הרשת זו תהיה הצלחה.

השיבוץ של Supergirl ביום שני בשעה שמונה חייב את הרשת להזיז את Crazy Ex-Girlfirend. ואכן, היא מצאה את עצמה זזה לשעה 9 של ערב יום שישי. עבור הצופים שאהבו את השיבוץ של שתי הסבוניות בעלות ניחוח קומי (ביחד עם Jane The Virgin) זו בהחלט הייתה אכזבה, אבל צריך לומר זאת בפה מלא: עצם העובדה ש Crazy בכלל חודשה היא בהחלט נתון מדהים. למרות שהיא השיגה נתונים דומים לאלו של Jane, הרי שנתוני ה DVR שלה היו פשוט מזעזעים ולכן המעבר ליום שישי, משבצת שידור שזקוקה פחות להצלחות בנוסף להובלה של The Vampire Diaries וכמעט ללא תחרות, בלי The Voice או "הרווק"\"רוקדים עם כוכבים", כאשר מולה תהיה The Exorcist שלא צפויה לעתיד גדול וכן סדרות ישנות של רשתות NBC, ABC ו CBS.

בנוסף לכל, ציינתי שרשת ה CW משתמשת בשתי סדרות הקומיקס שלה בכדי להשיק שתי סדרות חדשות. סבוניה חדשה בשם No Tomorrow (ביום שלישי בשעה 9) וסדרה שקשה להגדיר את הז'אנר שלה בשם Frequency ביום רביעי בשעה תשע (אם כי המשחק עם נושא הזמן מקשר אותה בצורה כלשהי לז'אנר ה"על טבעי", אך לא לחלוטין). ה"בקרוב" של שתי הסדרות החדשות מעניינים, כאשר זה של Frequency הרבה יותר. עדיין מוקדם לקבוע איזו סדרה חדשה תצליח יותר, במיוחד לאחר שהסבוניה תקבל דחיפה חזקה יותר מ The Flash, אך מצד שני Frequency מצטיירת כטובה יותר. אולם, שוב, על פי ה"בקרוב" בלבד, עושה רושם שהרשת מצאה סדרות חדשות שיצקו השראה של תשוקה לפחות מחלק מסוים מקהל הצופים שלה. ובמיוחד לאור המוצרים החדשים שרשתות ABC, FOX, NBC ו CBS הציגו, עושה רושם שביחד עם Riverdale, כדאי לפחות לנסות את הסדרות החדשות של הרשת.

בכל זאת, צריך עדיין להשמיע קול אזהרה לגבי היכן שרשת ה CW נמצאת. בדיוק כמו שזה נשמע הגיוני עבור רשת NBC להמשיך ולייצר סדרות מבית היותר של דיק וולף עבור לוח המשדרים - אנשים פשוט רוצים אותם ! זה בהחלט עדיין נשמע הגיוני מצד הרשת להמשיך ולהתבסס על סדרות ה DC Comics. הן מעניקות לרשת באז, רייטינג סביר ומעלה וכן, גם זהות. אך, צריך גם לשים לב שהיום הם גם מהווים 40% מהליין אפ של הרשת. זה המון. במידה והצופים ירגישו שובע, לא קשה לראות כיצד סדרות הקומיקס יקרסו לפתע. הרשת עושה בחוכמה, שהיא עדיין מגוונת את הלוח עם סדרות מז'אנרים אחרים, אך בנוגע ל No Tomorrow, עושה רושם שברשת מנסים יותר מדי להחליף חלקים מהנוסחה, אשר הביאה אותם עד הלום. בתקווה, שברשת הבינו שהם חייבים גם להתחיל לחשוב בכיוון של גיוון. קשה לדעת בוודאות כיצד לקטלג את Riverdale, אך ה"בקרוב" שלה רומז שמדובר בהכלאה בין Gossip Girl ל Twin Peaks, כאשר מדובר בקריצה קטנה מאד לשורשי הקומיקס של ארצ'י. ראשי הרשת מקווים שזו תהיה האבולוציה החדשה של אופרות הסבון לבני הנוער שברשת מחפשים. כלומר, את הדור הבא של אופרות הסבון.


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של ג'וזף אדליאן, כתב התרבות האמריקאי.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

הם בהחלט עושים בחוכמה שהם ממשיכים בקו של קומיקס ועל טבעי. זו הנישה שלהם בהשוואה לרשתות הגדולות.
רק חבל שפעם הסדרות היו יותר טובות.
למי שזוכר את ההתחלה של הערוץ, משהו כמו לפני שני עשורים, היו להם סדרות כמו: באפי, בנות גילמור, מכושפות, ורוניקה מארס, דוסון קריק וסמולוויל. רוב הסדרות האלו נחשבות כיום לסדרות פולחן שעד היום יש להן מעריצים.
אם מסתכלים על לוח השידורים הנוכחי קשה למצוא סדרה שגם בעתיד הרחוק תיזכר לטובה או תזכה להערצה.