יום שישי, 19 באוגוסט 2016

לוח הערכות לקראת עונת 2017-2016: רשת NBC



כפי שציינתי בכתבות קודמות, רשת NBC נמצאת במצב טוב מאד בלוח המשדרים שלה וחלק גדול מכך נעוץ ב The Voice, אשר משודרת בימי שני ושלישי, אולם בשל העובדה שהרשת שוחקת עד דק את המותג בשעה שהיא משדרת שני מחזורים של התכנית בעונה אחת אפשר כבר לראות שלא מדובר בלהיט גדול. אין ספק שמדובר בתכנית שתניב בהתחלת העונה מעל ל 3.0 נק' מדד, אך ככל שהעונה תתקדם הנתונים יתקרבו יותר ל 2.0 נק' מדד.

בשל כך, היכולת של הרשת להשיק סדרות חדשות אחרי The Voice נפגעת במידת מה ו Timeless לא צפויה לעבור את 2.0 נק' מדד. הקונספט של מסע בזמן בפריים טיים של רשת ברודקאסט לא נוחל הצלחה יותר מדי גדולה, כאשר באותה רשת לפני קצת פחות מעשור ניסו להשיק את Journeyman ונכשלו בגדול כאשר הסדרה לא זכתה ליותר מ 13 פרקים. קשה לראות את הסדרה מצליחה להניב לאורך זמן יותר מ 1.7 נק' מדד. במידה וזה יקרה הרשת תצהל. הסיכוי שזה יקרה נמוך.

ביום שלישי, הרשת יודעת פחות או או יותר מה היא אמורה לקבל משתי תוכניות שלה, הכוונה היא לתוכנית התוצאות של The Voice, אשר תנוע בין 2.0 ל 3.0 נק' מדד וכן מ Chicago Fire, אשר תנוע בין 1.6 ל 2.1 נק' מדד. סטיה מהנתונים הללו תהיה הפתעה לטוב או לרע. הבעיה היא כמובן, כיצד "לאכול" את הסדרה החדשה של דן פוגלמן, This Is It. אפשר לומר שזו גם התעלומה הגדולה ביותר של הרשת לעונה הבאה. מצד אחד, מיד לאחר שיצא לאור הלוח החדש של הרשת זו הייתה הסדרה החדשה שקיבלה את הבאז הגדול ביותר מבין כל הסדרות החדשות של כל חמש רשתות הברודקאסט. גם קניינים בינלאומיים התלהבו מהפרויקט ובמיוחד מהעובדה שהיא הפכה להיות הכוכבת הגדולה של יו-טיוב. אבל יש בעיה מהותית בנוגע לסדרה. סדרות מסוגה אולי נראות טוב על הנייר, והן אף יוצרות באז והתלהבות, אך בפועל הן לא מצליחות לייצר רייטינג גבוה, בוודאי לא לאורך זמן. בשל כך, קשה לי לראות את הסדרה שורדת מעבר לעונה אחת. אלמנט קריטי יהיה תלוי באיכות של התסריט. זה בדרך כלל אלמנט קריטי בכל מה שקשור להצלחת סדרה, אך במקרה הזה המשקל יהיה גדול אף יותר.

גם יום רביעי נשאר על כנו, פרט לשינוי אחד. הסדרות של דיק וולף, Law & Order:SVU ו Chicago P.D צפויות לנוע בין 1.4 ל 2.0, כאשר פרקי קרוסאובר יכולים להעלות מעט את הנתונים, אך לא יותר מדי. לצערם של מעריצי הסדרה Blindspot, אשר מאבדת את התמיכה הקריטית של The Voice אליה התרגלה בעונה הראשונה, קשה לי לראות את הסדרה מצליחה בעונתה השנייה לגרד מעל 1.3 נק' מדד במקרה הטוב. סביר מאד להניח שהסדרה תמצא את עצמה קרוב מאד ל 1.1 נק' מדד ואולי אף מתחת לכך, ובשל כך סביר מאד להניח ששאלת חידושה תהיה רלוונטית  כמעט מתחילת העונה. במידה והיא תזכה לעונה מלאה, יהיה מעניין מאד לראות את נתוני הרייטינג שלה בחודש מרץ, סביר מאד להניח שהנתונים יהיו גרועים.

יום חמישי הוא ההימור הגדול ביותר של הרשת. אולם, בעוד ש Chicago Med צפויה לשרוד עונה עם נתונים שינועו בין 1.4 ל 1.8 נק' מדד ו The Blacklist צפויה לנוע בין נתונים של 1.3 ל 1.6, נתונים אשר יספקו מאד את הרשת ויעניקו לסדרות עונה נוספת ללא כל בעיה. הבעיה תהיה עם הקומדיות והשאלה הגדולה של הרשת תהיה עד כמה סלחנית היא מוכנה להיות. במידה והיא תהיה מוכנה לאפשר ל Superstore נתונים שינועו בין 1.2 ל 1.5 אזי יש לה סיכוי לשרוד לעונה נוספת. העונה הראשונה של הסדרה הוכיחה שיש לה קהל בסיס נאמן, אולם השאלה תהיה אם קהל זה יהיה מספיק מבוסס בסוף חודש אוקטובר, כאשר The Big Bang Theory תחזור לשעה המקורית שלה ברשת CBS. קשה לי להאמין שהיא תצליח "לגרד" 1.2 נק' מדד בשלב הזה, ובשל כך סיכויה לקבל עונה נוספת יהיה נמוכים.

הקומדיה החדשה של קריסטין בל וטד דנסון, The Good Place, לא מעוררת יותר מדי באז, אך בשל העובדה שמדובר בשמות גדולים אפשר יהיה לתת לה סיכוי בתחילת הדרך. קשה לראות אותה שורדת אפילו מעבר ל 13 הפרקים שכבר הוזמנו לה ואולי אף פחות מכך. סביר להניח שבחצי השני של העונה תהיה כבר קומדיה חדשה במשבצת השידור שלה.

ביום שישי לרשת יש רק סדרה אחת, Grimm, שהעונה השישית הקרובה תהיה גם האחרונה שלה. אלמנט חשוב בקבלת ההחלטה תהיה ההצלחה של Midnight, Texas. שמנהלי הרשת אהבו מאד את הפיילוט שלה, במידה והאחרונה תצליח, סביר להניח שהיא תתפוס את מקומה.

לרשת יש גם מספר סדרות אותן היא שומרת לחצי השני של העונה. בגזרת הדרמות, סביר מאד להניח ששתי סדרות הספין אוף של Chicago ו The Blacklist יצליחו לשרוד, בעיקר משום שפרקי הפיילוט ששודרו כחלק מסדרות המותג הצליחו להניב רייטינג סביר. לגבי The Blacklist, עוזרת העובדה שמדובר ב 8 פרקים בלבד בין חצי העונות. לגבי Emerald City, אין יותר מדי מה לדבר, משום שמדובר במיני סדרה. ולכן סימן השאלה היחיד הינו Taken.

הסיפור של Taken הוא מעניין מאד ותלוי מתי היא תעלה. במידה ו Timeless תצליח ותקבל עונה מלאה, סביר מאד להניח שהסדרה תעלה בין שני חצי העונות כפי שקרה ל The Blacklist ו Blindspot. במקרה שכזה, הסיכוי שלה לשרוד יהיה קטן. במקרה ו Timeless תקרוס והיא תעלה בחצי השני של העונה ביחד עם The Voice, הסיכוי שלה ישתפר מאד. כל שיבוץ אחר, מלבד המתנה לחודשי הקיץ, לא נראה הגיוני. בכל מקרה, בשל העובדה שהיא תעלה בשלב מאוחר יותר של העונה, סיכויי ההצלחה שלה קטנים. אופתע אם היא תהיה להיט וזאת למרות שהיא מעוררת באז גבוה.

בגזרת הקומדיות, הקומדיה בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לשרוד הינה Powerless, אשר גם מעוררת עניין רב, אך מה שיכול להיות לה לרועץ הוא הניסיון של הרשת להכתיב לראשי הסדרה כיצד להתנהל, מהלך שגרם לכך שהתסריטאי הראשי של הסדרה הוחלף. הניסיון לגוון את הקומדיות עם Trail & Error לא יצלח ולמרות שהיא מעוררת עניין בקרב קניינים מחו"ל, קשה לראות אותה שורדת, כמו גם Marlon ו Great News. גם בגזרה זו, אלמנט קריטי תהיה ההחלטה של הרשת לגבי מספר הקומדיות שהרשת תצטרך לעונה שלאחר מכן.
The Charmichael Show תשרוד רק אם תעלה בחודשי הקיץ. כל שיבוץ אחר יגרום לאי חידושה לעונה רביעית וזאת למרות שמנהלי הרשת אוהבים אותה. 

2 תגובות:

שי אמר/ה...

תודה!

אנונימי אמר/ה...

אני מאוד מקווה שריבוי הספינאוף שעושים על המותג של שיקגו לא יגרום לצופים לרוויה. יש כבר דיבורים מתקדמים על ספינאוף חדש שיעסוק במערכת המשפט ויקרא שיקגו LAW.
למה צריך את זה? גם שיקגו מד מיותרת בעיני.