יום שלישי, 5 ביולי 2016

ניתוח: מדוע החלטה שלא להחזיר את המותג True Detective לעונה נוספת היא החלטה נכונה



דיווחים גורסים שהפרויקט הבא של יוצר הסדרה True Detective, ניק פיזםלאטו, עבור רשת HBO לא תהיה העונה השלישית של הסדרה. לא ברור באם הסדרה בכלל תחזור לעונה נוספת והדיווחים גורסים שההחלטה תיפול בידי מנהל התוכניות החדש של HBO, קייסי בלויס, אך במידה ואכן הסדרה הגיעה לסיומה, עושה רושם שהצופים לא צריכים להתבאס מכך יתר על המידה.

הסיבות נגד עונה שלישית לסדרה הן לא בעקבות העונה השנייה המזעזעת שלה מבחינה קריאטיבית, היות שעונה שלישית שלה הייתה (ואולי עדיין תהיה) מורכבת מרעיון חדש ובעיקר מקאסט חדש וכמו כן, נתוני הרייטינג של העונה השנייה עדיין היו סבירים, למרות הירידה מנתוני העונה הראשונה, הנתונים הללו הידרדרו לאיטן ככל שהעונה התקדמה אך לא בצורה דרמטית. מצד שני, למרות שנתוניה היו טובים מאלו של Vinul ו The Leftovers, עדיין הם לא היו כה טובים בכדי שהרשת תאשר לה עונה נוספת באופן עיוור.

הסיבה שמנהלי רשת HBO לא צריכים להחזיר את הסדרה לעונה נוספת היא: זה לא שווה את הסיכון. למרות שהרשת לא איבדה כסף רב בעקבות העונה השנייה החלשה, הרי שהמותג נפגע בצורה רצינית מאד. נתוני הרייטינג פחות חשובים לרשת מהבאז שהסדרות שלה מעוררות ובכך נרשמה פגיעה משמעותית בעונה השנייה, עד כדי כך שנחשבה לאסון עבור הרשת. עושה רושם שמרבית מהאנשים שאהבו להלל את הסדרה בעונתה הראשונה ברשתות החברתיות עשו בדיוק ההפך ובעונתה השנייה אהבו "לרדת עליה" ובצורה חזקה. יתרה מכך, העונה הגרועה של True D הגיעה גם כחלק מעונה גרועה באופן רוחבי של הרשת מבחינה קריאטיבית, כאשר בין היתר ניתן למצוא בקטגוריה הזאת את The Brink של ג'ק בלאק, שהייתה בין הסדרות הנדירות של רשת HBO שלא מקבלת הזדמנות נוספת. גם Vinul, שרבים ציפו לה, היוותה אכזבה עבור המבקרים וגם עבור הרשת עד שהתסריטאי הראשי, טרנס וינטר, הועזב ובסופו של דבר הסדרה גם בוטלה.

נכון, הרשת לא צריכה להיות מהירה ללחוץ על כפתור הביטול, אך ב HBO ידועים בכך שהם מפתחים סדרות שאנשים להוטים אחריהם עד כדי כך שהם מוכנים להוסיף 15% מדי חודש כדמי מנוי. לא כל סדרה שהרשת תפתח תצליח או תפנה לכל המנויים שלה, אך העונה השנייה של True D לקחה מותג שהמנויים שלה אהבו והפכה אותו לאכזבה. ואז, כאמור, הגיעו עוד שתי "החטאות" גדולות של הרשת. במידה והעונה השלישית תמשיך לאכזב זה יכול לגרום לנזק גדול מאד עבור הרשת ובנטישת מנויים, בעיקר משום שהיא תעלה שאלה באם הרשת איבדה את היכולות שלה מבחינה קריאטיבית, במיוחד כאשר יש פלטפורמות אחרות שיכולות לגנוב ממנה מנויים החל מרשתות כבלים נוספות כגון Showtime ועד Netflix, Amazon ואפילו Hulu. יחסי הציבור הגרועים שעונה שלישית של True D יכולה להניב עבור הרשת הוא כאב ראש שהרשת לא צריכה, במיוחד לאחר שמנהלי הרשת ראו את ההבדלים בין העונות. לאחר שמנהל התוכניות הקודם של הרשת, מייקל לומבארדו, עזב אותה, הרשת יכולה לרשום את הפרויקט של True D כפרויקט של המשטר הישן. במידה והוא יקבל החייאה מחדש וייכשל, מדוע שהמשטר החדש ייקח עליו אחריות ?


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של ג'וזף אדליאן, כתב התרבות האמריקאי.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

העונה הראשונה היתה מעולה רק בגלל מקונהי והרלסון. התסריט היה טרחני ואיטי.
בעונה השניה השחקנים לא היו מספיק טובים וחסרו את האיכויות של הצמד מהעונה הראשונה. לכן הצופים נשארו רק עם תסריט טרחני והרייטינג צנח.
יעשו בחוכמה אם יגמרו את הסדרה ויסתפקו בשתי עונות בלבד.