יום שלישי, 26 ביולי 2016

חדשות קולנוע: אז, מה חדש בקרב המותג המצליח "אינדיאנה ג'ונס" ?



מאז ש"דיסני" רכשו את "לוקאס פילם" בסכום של מעל 4 ביליון דולר בשנת 2012, כמעט כל אחד במערכת ומחוצה לה העלה את התהיה מה זה אומר לגבי המותג של "מלחמת הכוכבים". אך דיסני קנתה את כל "לוקאס פילם" וזה כולל גם את המותג של "אינדיאנה ג'ונס", אשר יש לה תוכניות גדולות לגביו. הם כבר הודיעו על כך שיופק סרט נוסף בסדרה אותו סטיבן שפילברג יביים והאריסון פורד יככב בו, כאשר הסרט אמור לצאת בשנת 2019, אך עושה רושם שהרשת מתכננת גם מעבר לכך.

לפני קצת יותר משבוע "דיסני" אירחו מפגש מעריצים של "מלחמת הכוכבים" בלונדון וכמעט כל השאלות עסקו בהחלט במותג הנ"ל, אבל רק כמעט. פאנל שנקרא "אמנות סיפור הסיפורים" אשר התמקד בסיפורי קבוצת "לוקאס פילם", שאחראים על סיפורים עתידיים בכל מכשירי המדיה ושם נמסר מידע לגבי מה ב"דיסני" חושבים לעשות עם המותג של "אינדיאנה ג'ונס" בעתיד.

להלן מידע שנמסר בפאנל:

"קירי (הארט) והקבוצה שלה מיפו את הסיפור ואת ציר הזמן לאורך כל פלטפורמות המדיה השונות שנים קדימה, שנים רבות קדימה...יש לנו את הכבוד הגדול שיהיה לנו את האחראיות לכך, ולכן עלינו להיות זהירים בנוגע לכך, לא רק לגבי "מלחמת הכוכבים", אלא גם לגבי "אינדיאנה ג'ונס", שאנו שמחים מאד לגביו."

אנו יודעים שכרגע חולבים את "מלחמת הכוכבים" עד דק, כאשר "דיסני" משחררים ועובדים על שחרור סרטים, סדרות טלוויזיה וספרי קומיקס, ספרים ומשחקי וידאו, אשר מבוססים על "הרכוש" שלהם. אך על פי הדברים הנ"ל עושה רושם שיש להם תוכניות דומות גם לגבי "אינדיאנה ג'ונס". זו לא הפעם הראשונה ששמענו של"דיסני" יש תוכניות גדולות יותר עבור הדמות. בחודש שעבר, בוב איגר, היו"ר של "דיסני", העיר גם הוא הערה דומה בראיון:

"לא כמו "מלחמת הכוכבים", אבל אנו מקווים...עתה אנו מתמקדים בריבוט או בהמשך (המותג) ואז (יתבצע) ריבוט מסוג שהוא. טוב, אנו מביאים אותו חזרה, ואז עלינו להבין מה יגיע בהמשך. זה מה שאני מתכוון. זה לא בדיוק ריבוט,..אני לא יודע. (יש) לנו את האריסון פורד כאינדיאנה ג'ונס בסרט, אבל מה הכיוון (הלאה) ? הייתה לי שיחה לגבי מה הכיוון יהיה, (אך) אני לא רוצה להיכנס לכך. אני לא חושב שזה יגיע לאותה רמה של היקום של "מלחמת הכוכבים", אבל אני רואה (אותנו) מייצרים עוד. זה לא יהיה רק עוד אחד."

זה הגיוני שהאולפנים ירצו להרחיב את היקום שהאריסון פורד מככב בו והמוצרים הנלווים לא יוכלו להיות מבוססים רק עליו בעתיד. פורד נמצא בשנתו ה 74 ואחרי "אינדיאנה ג'ונס" 5 קשה לדמיין שיהיה לו את החיות הנחוצה למרחק רב יותר, במיוחד בשל האופי של המותג. ולכן, אם "דיסני" רוצים להמשיך, הם יצטרכו לבצע "בוט" מסוים. זה לא אומר בהכרח שהם יצטרכו ללהק את התפקיד של "אינדי", אבל הם ליהקו את אלדן הנריך כהאן סולו הצעיר, ולכן מהלך דומה לא לחלוטין ייראה כלא בא בחשבון. אולי הנריך יוכל לקחת על עצמו את שני התפקידים של פורד ?

סטיבן שפילברג ושאר מנהלי "דיסני" ציינו שאין להם רצון לראות מישהו אחר מלבד פורד בתפקיד אינדיאנה ג'ונס, ובמידה וזה נכון, זה מציב אותנו במצב שכל מה שאנו יכולים לעשות הוא לשער לגבי מה הם תיכננו. אולי הם ייצרו סרטי ספין אוף על ארכיאולוג אחר אשר יתרחשו באותו יקום ? או שמא אולי הם יחזירו את שייה לה בוף כמאט, בנו של אינדי, עבור הרפתקאות משלו ? יש אנשים חכמים מאד ב"דיסני", ולכן בהתבסס על תגובות המעריצים אחרי הסרט "אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח" קשה להאמין שזו אכן הכוונה. בכל מקרה, עושה רושם שהסרט "אינדיאנה ג'ונס 5" לא יהיה הסרט האחרון שנראה במותג.

הסרט "אינדיאנה ג'ונס 5" אמור לצאת לאקרנים ב 19 ביולי 2019. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

באמת קשה לדמיין מישהו אחר בתפקיד של אינדי במקום פורד.